beantwoord

trage download snelheid 's avonds

  • 2 December 2019
  • 8 reacties
  • 381 x bekeken

Beste tele2 en community, 

Kunnen jullie mij uitleggen hoe het komt dat in de avonduren (na 18/19 uur) de download snelheid zeer traag is ( max 5mb/s)? Ik heb een lan verbinding op mijn ps4.

Dit is heel vervelend omdat er vaak updates zijn van games die gedownload moeten worden en dat duurt de hele avond waardoor ik niet kan gamen. 

Ik heb 50mb snelheid overdag. 

 

Groet, 

Michael

icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 4 December 2019, 10:42

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 5

Hé Michael, welkom op het forum!

Vervelend dat je internet verbinding 's avonds traag lijkt te worden. Is de max 5mb/s die je ziet alleen via je playstation of heb je ook via bijv. een bekabelde PC een speedtest gedaan en zo ja via welke website?

Zou je mij ook alvast een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens zodat ik het e.e.a. voor je kan nakijken?

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin

Reputatie 5

Hé Michael,

Je verbinding meet goed met 108775kbps down  om 33013kbps up. Je hebt in je privébericht aangegeven momenteel geen beschikking te hebben tot een laptop of PC maar helaas kan ik dit probleem pas verder laten onderzoeken nadat dit getest is. De juiste manier om dan te testen is door wifi in het modem uit te zetten en 1 bekabelde PC/laptop aan te sluiten, start het modem dan opnieuw op door de stroom er 10 seconden af te halen en controleer je snelheid via www.speedtest.net.

In het modem zet je wifi uit door via een browser naar 192.168.1.1 te gaan en in te loggen met ‘user’  voor zowel de inlognaam als het wachtwoord. Daarna kies je de optie wireless > configure > WLAN enable uit vinken en dan onderaan klik je op apply.

Laat je weten hoe het gegaan is?

Hi Kevin,

 

Dank voor het nakijken. Volgende week kan ik testen en ik zal laten weten hoe het is gegaan. 

Groet, 

Michael

Reputatie 5

Bedankt voor de medewerking, ik wacht je berichtje af!

Beste Kevin,

 

Mijn laptop heeft geen ethernetkabel ingang, andere laptops in de buurt ook helaas niet. Mijn oude computer werkt te traag (25jaar oud) dus ik weet even niet hoe ik het goed kan testen. Suggesties?

 

Groet, 

Michael

Als je niets hebt om een kabel in te pluggen kan dit een oplossing zijn. Werkt vaak veel stabieler dan wifi.

 

https://www.miniinthebox.com/nl/p/usb3-0-hub-gigabit-ethernet-netwerkadapter3-poort-hub-usb-3-0-naar-rj45-10-100-1000m-lan-kaart-voor-macbook-vensters-10_p7493173.html?prm=2.3.5.5

Beste Gela,

Dank voor de tip, ik heb ermee getest zojuist (vrijdag 15.00 uur) en kwam uit op 51mb/s download en 28mb/s upload.

Ik zal het vanavond ook even testen aangezien dan de meeste problemen zijn.

 

Groet,

Michael

Reputatie 5

Gezien er geen nieuwe reactie meer gekomen is ga ik het topic bij deze sluiten.

Als er nog iets kan je altijd een nieuw topic openen!