Traag of geen internet in de avonduren

• cew
  • Is lekker bezig
  • 5 reacties
Ik wil van Tele2 willen weten, wanneer het probleem met het trage of geen internet in de avonduren is opgelost.
Ik heb hier gisteren avond nogmaals over gebeld met de Helpdesk en kreeg te horen dat het probleem bij mij ligt en dat hun er niets aan kunnen doen.
Dit probleem ligt echter niet bij mij.
Overdag heb ik altijd een snelheid van rond de 12 Mbps en 's avonds zakt deze in naar 1 tot 2 Mbps of er is helemaal geen internet meer zoals gisteren avond rond half 10.
Ik heb zaterdag een nieuw modem ontvangen, maar met dit nieuwe modem hebben we precies dezelfde problemen.
Ik doet de speedtest met een PC die vast is aangesloten op het modem, het modem zit in de meterkast naast het ISRA punt.Ook als de WIFI op het modem wordt uit gezet blijft de download snelheid hetzelfde.
Als ik de afgaande bekabeling op het modem er af haalt en met een laptop op WIFI de speedtest doet meet ik ongeveer hetzelfde.
De enigste conclusie die we kunnen trekken is dus dat dit probleem bij Tele2 ligt. Ik ben volgens mij al een jaar of 10 klant bij Tele2 en was tot augustus vorig jaar erg tevreden.
Is de enigste oplossing nu echt allen over stappen naar een ander provider?
Ik hou er namelijk niet van dat ze tegen me liegen, het kan namelijk niet anders dan dat er gisterenavond keihard gelogen is tegen mij, of de apparatuur om de snelheid op mijn modem te meten is niet goed,maar daar geloof ik niet meer in als ik terug kijk hoe ik het afgelopen half jaar ben behandeld door de helpdesk. Het is onmogelijk dat er gisterenavond 14Mbps op mijn modem binnen kwam, en dan ook nog zeggen dat het probleem bij mij ligt gaat mij echt te ver.
HOE LOSSEN JULLIE DIT OP?
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Kunnen ze niet aangeven dat jij ook tot de groep behoort die last heeft van de capaciteitsproblemen in de centrale? Denk dat je hen daar eens op aan moet spreken laat hen dat ook luid en duidelijk zeggen dat je daar WEL of NIET toebehoort dan geeft meteen helderheid.
Als je zeker weet dat het niet bij jou ligt( software up to date,verder alles correct aangesloten) kan je altijd nog verzoeken een monteur te laten komen. Constateert deze dan dat het toch bij jou ligt moet je er wel rekening mee houden dat je de kosten voor de monteur ook dient te betalen.
cew schreef:

Ik wil van Tele2 willen weten, wanneer het probleem met het trage of geen internet in de avonduren is opgelost.
Ik heb hier gisteren avond nogmaals over gebeld met de Helpdesk en kreeg te horen dat het probleem bij mij ligt en dat hun er niets aan kunnen doen.
Dit probleem ligt echter niet bij mij.
Overdag heb ik altijd een snelheid van rond de 12 Mbps en 's avonds zakt deze in naar 1 tot 2 Mbps of er is helemaal geen internet meer zoals gisteren avond rond half 10.
Ik heb zaterdag een nieuw modem ontvangen, maar met dit nieuwe modem hebben we precies dezelfde problemen.
Ik doet de speedtest met een PC die vast is aangesloten op het modem, het modem zit in de meterkast naast het ISRA punt.Ook als de WIFI op het modem wordt uit gezet blijft de download snelheid hetzelfde.
Als ik de afgaande bekabeling op het modem er af haalt en met een laptop op WIFI de speedtest doet meet ik ongeveer hetzelfde.
De enigste conclusie die we kunnen trekken is dus dat dit probleem bij Tele2 ligt. Ik ben volgens mij al een jaar of 10 klant bij Tele2 en was tot augustus vorig jaar erg tevreden.
Is de enigste oplossing nu echt allen over stappen naar een ander provider?
Ik hou er namelijk niet van dat ze tegen me liegen, het kan namelijk niet anders dan dat er gisterenavond keihard gelogen is tegen mij, of de apparatuur om de snelheid op mijn modem te meten is niet goed,maar daar geloof ik niet meer in als ik terug kijk hoe ik het afgelopen half jaar ben behandeld door de helpdesk. Het is onmogelijk dat er gisterenavond 14Mbps op mijn modem binnen kwam, en dan ook nog zeggen dat het probleem bij mij ligt gaat mij echt te ver.
HOE LOSSEN JULLIE DIT OP?

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook al van alles geprobeerd, maar niks helpt. Rond 10 uur is alles weer normaal.
Reputatie 4
Badge +1
aisebouma schreef:

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook al van alles geprobeerd, maar niks helpt. Rond 10 uur is alles weer normaal.

Wat zegt de klantenservice? Ze moeten toch voor je kunnen kijken of jij tot de groep behoort die problemen de avonduren heeft ivm capaciteitstekort in de centrale.
adsl klant schreef:

aisebouma schreef:

Wat zegt de klantenservice? Ze moeten toch voor je kunnen kijken of jij tot de groep behoort die problemen de avonduren heeft ivm capaciteitstekort in de centrale.

Ik zal ze dat vanavond eens expliciet vragen.
Ze zeggen gewoon wat er binnen komt op je modem is goed en dat ze verders niets voor me kunnen doen.
Reputatie 4
Badge +1
cew schreef:

Ze zeggen gewoon wat er binnen komt op je modem is goed en dat ze verders niets voor me kunnen doen.

Aub aangeven dat je weet dat er sommige klanten last hebben van een inzakkende snelheid ivm een capaciteitsprobleem in de centrale. Zeg hen er ook bij dat je overdag geen problemen hebt en s,avonds ineens wel..da,s dan wel vreemd..
Behoor jij hiertoe? Zo niet moet je thuis alles goed nakijken anders om een monteur verzoeken.
Heb ik gedaan, er kon geen monteur aangestuurd worden omdat het probleem bij mij lag en niet bij Tele2.
Heb ze er op gewezen dat hier veel klachten over staan op het forum, dat het overdag goed is en 's avonds slecht, maar ze bleef volhouden dat er 14Mbps binnen kwam op mijn modem en dat het probleem bij mij gezocht moet worden.
Wanneer er een monteur kwam, kreeg ik de kosten in rekening werd er gezegd.
Badge +5
Ze houden zich expres van de domme en liegen gewoon tegen je aan de telefoon.
Helaas de gewoonte van een aantal Tele2 klantenservice medewerkers.

Ik kan je wel vertellen dat na 12 jaar Tele2 te hebben gehad overstappen mijn beste keus ooit is geweest.
Ook nooit last gehad maar de laatste paar jaar stapelden de redenen zich op om het ergens anders te gaan proberen.
Enkele daarvan waren liegen, bot zijn en onzin vertellen.

En dit capaciteitsprobleem wat ze hebben, is niet de eerste keer en zal ook niet de laatste zijn.

Het ligt echt niet bij jou hoor, laat dat je niet wijs maken.
Bij mij zeiden ze precies hetzelfde.. je krijgt volgens ons 16 mbit binnen hoor op je modem! (ik heb meer dan 20 keer met ze aan de telefoon gehangen inmiddels)

Ik zei ja, maar hier meet ik maar 1-2 mbit en ik heb ping 1000, (volgens de tele2 speedtest, en volgens spelletjes)
dat slaat dus helemaal nergens op. Ik heb hetzelfde als zovelen hier, elke avond tussen 8-10, soms wat eerder, soms wat later, dit loopt al vanaf eind oktober.

En NEE het ligt niet aan mijn netwerk want ik zit gewoon op een kabel, en overdag is immers alles prima, net zoals het al jaren is geweest.

Gingen ze nog een keer test doen... ''ow nu zie ik ook dat je ping wel een beetje hoog is ja'' .. ik zal het even doorgeven.
Uiteindelijk zeggen ze dan van ik maak een melding en we bellen je wel even terug.. bellen ze me terug krijg ik weer net zoon pipo aan de lijn die zelf nog minder verstand heeft van internet dan ik.

Uiteindelijk belde ik ze op van hoe zit het nu met dat capaciteitsprobleem van jullie en wanneer worden hier eindelijk eens wat stappen in gemaakt? (gewoon iets directer formuleren van de zaken) , toen bleek dat ze in januari nog wat gingen doen, dit is echter maar van zeer korte duur effectief geweest, daarna was het evengoed weer een drama.

Van een monteur zal je ook zeker geen verlet hebben als de problemen die ze hebben met capaciteit in hun hoofdnetwerk niet worden aangepast. Dat zou ik dan ook zeker afraden. (hebben ze bij mij ook al geprobeerd, ik zei laat die gast maar lekker thuis).

Vooralsnog heb ik nog geen duidelijke aanwijzing gezien waarop dit punt gaat worden verbeterd.. er staat zover ik weet niks concreets over bekend. Eigenlijk zouden ze alle abbo's met dit probleem gewoon de laatste 5 maanden moeten terugbetalen. Hadden ze maar wat eerder moeten kijken naar hun eigen netwerk..... Het is jammer dat ik hier behalve adsl weinig opties heb, anders was ik inmiddels al lang overgestapt...
Reputatie 4
Badge +1
cew schreef:

Heb ik gedaan, er kon geen monteur aangestuurd worden omdat het probleem bij mij lag en niet bij Tele2.
Heb ze er op gewezen dat hier veel klachten over staan op het forum, dat het overdag goed is en 's avonds slecht, maar ze bleef volhouden dat er 14Mbps binnen kwam op mijn modem en dat het probleem bij mij gezocht moet worden.
Wanneer er een monteur kwam, kreeg ik de kosten in rekening werd er gezegd.

Als het bij jou in orde is_ wat ik aan neem_ hoef je de monteur niet te betalen. Als de klantenservice bekend is met een capaciteitsprobleem moeten ze dat ook naar de klant toe zeggen. Er moet toch wel een lichtje gaan branden als een klant verteld dat in een bepaald tijdsbestek problemen krijgt met zijn verbinding.
Ze zijn nu kennelijk klanten naar een andere centrale over aan het zetten. Hopelijk is in die centrale dan wel voldoende ruimte. Of dit dan de permanente oplossing is??
Hoe is het mogelijk dat je het als ISP zo ver laat komen? Mocht het aan KPN liggen moet je maar eens met de vuist op tafel durven slaan in naam van je trouwe klanten.
Als je in het DSL netwerk moet investeren dan lijkt het nu toch echt wel tijd voor worden! Wel enorme bedragen in 4G investeren maar hoe zit het dan met je trouwe klanten op het vaste netwerk??
Overstappen op glasvezel? Op de manier waarop Tele2 daar de abo structuren opgebouwd heeft? Helaas voor mij wordt hem dat niet terwijl ik juist zou willen blijven. De keuze die Tele2 hierin maakt word ik niet vrolijk van. Mij krijgen ze echt niet op de glasvezel sowieso al niet als je zou kunnen profiteren van het verhogen van je snelheid via het koper. Dat er nog voldoende rek zit in het koper lijkt mij wel evident maar als je vervolgens te maken krijgt dat de snelheid inzakt omdat er in de centrale iets niet goed is ...ook daar wordt je niet vrolijk van. Dat hoort gewoon niet te gebeuren en als het gebeurt moet je maar eens investeren dat het niet meer gaat gebeuren.
Ik mag blij zijn dat het bij mij niet speelt maar ik kan me goed verplaatsen in de klanten die wel problemen hebben.
Een issue tussen Tele2 en KPN? Antwoorden krijgen we toch niet wat er nu precies speelt behalve het antwoord dat een klant weer moet gaan wachten...Neemt Tele2 geen adequate actie wordt het een issue tussen de klanten en Tele2.
Ik geloof best dat ze er hard mee bezig zijn hoor maar sommige klanten moeten nu weer wachten da,s echt niet fijn.
Zojuist de helpdesk aan de lijn gehad. Deze kon bevestigen dat ik last had van het capaciteitsprobleem in Amsterdam. Dit wordt pas op 7 maart! aangepakt en ook nog zonder de garantie dat het probleem dan voor iedereen opgelost is. Ik heb daarna de afdeling opzeggingen aan de lijn gehad, maar voorlopig weigeren ze me boetevrij het abonnement op te zeggen. Volgende week maandag moet ik hun maar weer bellen. Wat een bedrijf!