beantwoord

Traag internet 's avonds tussen 21u en 23u

  • 19 March 2019
  • 9 reacties
  • 495 x bekeken

Sinds begin februari loop ik al tegen dit probleem aan.

Overdag is zowel de vast internet als wifi prima maar tussen 21 en 23u is het download onder de 5 Mbs (overdag 29Mbs).

Het heeft mij al een paar uur gekost vanwege het bellen met Tele2. Alle standaard procedures worden doorlopen etc etc. Maakt allemaal niet uit qua verbetering. Vervolgens wordt er later door iemand anders nog een check gedaan met dezelfde vragen en uiteindelijk is er overdag een Tele 2 monteur gestuurd die niks gevonden heeft.
Al bijna een maand geleden heb ik te horen gekregen dat het door een speciale afdeling wordt opgepakt(KPN?). Als ik nu met Tele2 bel krijg ik te horen dat ze ermee bezig zijn. Heb het idee dat ik aan het lijntje wordt gehouden. Zeer vervelend en langdurig dit. Het is nu 1,5 week geleden dat ik tevergeefs gebeld heb met de vraag om nieuwe informatie. Ik weet niet of het al bij de KPN is neergelegd. Eerst werd gezegd een paar werkdagen.......
icon

Beste antwoord door Anton van Tele2 28 March 2019, 09:24

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi feitze.jeanine,

Ik heb gezien dat je al heel vaak met ons hebt gebeld en dat er al veel mensen mee bezig zijn geweest. Ik zie dat er op dit moment een ticket is uitgezet bij de technische dienst van ons hoofdkantoor. Zij hebben dit nog in onderzoek en geven ons of de telefonische klantenservice een update zodra ze iets hebben gevonden. Ik kan hier op dit moment verder nog niet veel over zeggen. Het is een vreemd probleem. Je kunt altijd met onze mechanic desk bellen voor een update. Dat gaat het snelste.

Groeten Anton
Hallo Anton,

Bedankt voor je reactie. Vervelend dat ze het niet lukt om het probleem op te lossen.
Zie bijgevoegde print screen. via de vaste lijn/netwerkverbinding.
Op het moment dat er niet meer aan het contract wordt voldaan door Tele2 , ivm de snelheden, hoe wordt hier dan mee omgegaan?
Want ik krijg nog wel gewoon elke maand de factuur van Tele2.

Mvg, Feitze
Reputatie 5
Hallo Anton,

Bedankt voor je reactie. Vervelend dat ze het niet lukt om het probleem op te lossen.
Zie bijgevoegde print screen. via de vaste lijn/netwerkverbinding.
Op het moment dat er niet meer aan het contract wordt voldaan door Tele2 , ivm de snelheden, hoe wordt hier dan mee omgegaan?
Want ik krijg nog wel gewoon elke maand de factuur van Tele2.

Mvg, Feitze

Dit is inderdaad zeer vervelend en op de tijden dat je een slechte/trage verbinding zegt dat alles wat in het plaatje overboeking past, dus vreemd is dit niet,..
Heel simpel gezegd is het een file die ontstaat bij te veel auto/data gebruik, alle banen op de weg staan vol dus geen banen/bandbreedte beschikbaar.
Het is eigenlijk heel simpel om te ontdekken of de capaciteit van apparatuur en van Tele2 de bottleneck is in de wijkkast, lijkt me sterk dat de grondkabels van KPN de oorzaak zijn, dan zou de hele wijk hier last van hebben,..
Informeer is bij de Adsl KPN buren of die ook last ondervinden van jouw probleem, dat weet je alles!
Ps, KPN is duurder met z'n abonnementen, betere kwaliteit betaald zich altijd terug,...
Ondertussen zijn we weer een week verder en de situatie is nog ongewijzigd.
Ik heb gisteren alsnog met de helpdesk van Tele2 gebeld. Deze vertelede mij dat de afdeling "TCS" van Tele2 het nog in behandeling heeft, maar de medewerker gaf toe dat het nu al een maand duurt en dat dat inderdaad te langs is.
Hij heeft mij geadviseerd om het klachtenformulier op de tele2 site in te vullen..........

(Verder tot nu toe geen buren gevonden in de straat met ADSL, veelal via de kabel).
Hallo Anton,

Bedankt voor je reactie. Vervelend dat ze het niet lukt om het probleem op te lossen.
Zie bijgevoegde print screen. via de vaste lijn/netwerkverbinding.
Op het moment dat er niet meer aan het contract wordt voldaan door Tele2 , ivm de snelheden, hoe wordt hier dan mee omgegaan?
Want ik krijg nog wel gewoon elke maand de factuur van Tele2.

Mvg, Feitze

Dit is inderdaad zeer vervelend en op de tijden dat je een slechte/trage verbinding zegt dat alles wat in het plaatje overboeking past, dus vreemd is dit niet,..
Heel simpel gezegd is het een file die ontstaat bij te veel auto/data gebruik, alle banen op de weg staan vol dus geen banen/bandbreedte beschikbaar.
Het is eigenlijk heel simpel om te ontdekken of de capaciteit van apparatuur en van Tele2 de bottleneck is in de wijkkast, lijkt me sterk dat de grondkabels van KPN de oorzaak zijn, dan zou de hele wijk hier last van hebben,..
Informeer is bij de Adsl KPN buren of die ook last ondervinden van jouw probleem, dat weet je alles!
Ps, KPN is duurder met z'n abonnementen, betere kwaliteit betaald zich altijd terug,...

well said.
really liked your response.
Regards
Reputatie 3
Badge +5
Ondertussen zijn we weer een week verder en de situatie is nog ongewijzigd.
Ik heb gisteren alsnog met de helpdesk van Tele2 gebeld. Deze vertelede mij dat de afdeling "TCS" van Tele2 het nog in behandeling heeft, maar de medewerker gaf toe dat het nu al een maand duurt en dat dat inderdaad te langs is.
Hij heeft mij geadviseerd om het klachtenformulier op de tele2 site in te vullen..........

(Verder tot nu toe geen buren gevonden in de straat met ADSL, veelal via de kabel).


Dat duurt inderdaad erg lang en ik ben bang dat een klachtenformulier ook niet veel aan de situatie veranderd. Het lijkt me beter dat ik dit eens even ga onderzoeken en met de afdeling contact op ga nemen. Kun je mij een privébericht sturen met daarin de volgende gegevens:

- Volledige naam
- Volledige adres
- Geboortedatum
- Laatste vier cijfers van je IBAN nummer

Alvast bedankt. Ik ga voor je aan de slag!

Groeten Anton
Reputatie 3
Badge +5
Bedankt Feitze voor je privébericht en de gegevens. Ik heb even gelijk even gebeld met de 'TCS' afdeling. Ik heb te horen gekregen dat ze op dit moment nog steeds bezig zijn met het onderzoek. Er zitten namelijk nog wat haken en ogen aan en dit kan niet zomaar opgelost worden. Ik hoop natuurlijk dat er snel een update komt en een oplossing. Zij hebben mij verteld dat ze niet zomaar kunnen schakelen in de wijkcentrale. Ik ga dit in ieder geval voor je in de gaten houden en mocht ik een update binnen krijgen dan houd ik je op de hoogte.

Groeten Anton
Reputatie 5
Bedankt Feitze voor je privébericht en de gegevens. Ik heb even gelijk even gebeld met de 'TCS' afdeling. Ik heb te horen gekregen dat ze op dit moment nog steeds bezig zijn met het onderzoek. Er zitten namelijk nog wat haken en ogen aan en dit kan niet zomaar opgelost worden. Ik hoop natuurlijk dat er snel een update komt en een oplossing. Zij hebben mij verteld dat ze niet zomaar kunnen schakelen in de wijkcentrale. Ik ga dit in ieder geval voor je in de gaten houden en mocht ik een update binnen krijgen dan houd ik je op de hoogte.

Groeten Anton

Dat klopt, vervang de 'haken en ogen' maar met extra apparatuur en de daarbij horende kosten om de overboeking teniet te doen.
Dus schakelen heeft totaal geen zin, als de capaciteit er niet is,..
Komt op hetzelfde neer, het is maar hoe je het 'verpakt' naar je klanten,..
Reputatie 3
Badge +5
Aangezien dit probleem bij de technische dienst ligt en wegens inactiviteit heb ik besloten dit topic te sluiten.

Groeten Anton