beantwoord

Traag internet na DLM reset

Reputatie 1
Zou een van de moderaters kunnen kijken wat er aan de hand is? Hoor van mijn ouders dat het weer traag is, alleen ik moet 220KM de auto in. Dus heb liever gewoon dat jullie het weer een reset geven zodat ik dat kan doen als ik niet hoef te werken.

icon Beste antwoord door Gela 29 mei 2018, 14:45

Het is nu gewoon, vergeef me, een rommeltje in de configuratie. Soms gaat het goed maar meestal gaat het fout op deze manier. Je krijgt dan allerlei vreemde foutmeldingen die niet te herleiden zijn naar de echte oorzaak.

Overigens tv signaal en internet hebben niets met elkaar te maken die werken allebei op hun eigen vlan. De decoder moet nu eenmaal altijd rechtstreeks op de Technicolor worden aangesloten al dan niet met een powerplug, die laatste is dan ook rechtstreeks verbonden met de Technicolor.

Met TV signaal erbij gebruikt je dus 2 Lan poorten van de Technicolor nl. 1 voor het internet via je eigen router en 2 voor de decoder.

Het internetverkeer laat je verder regelen door je eigen router en dan staat de interne router van de Technicolor dus gewoon uit.
Dat kan ik verder ook niet mooier maken.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi Lexiflex,

Ik heb gekeken maar zie dat de snelheid nog steeds het zelfde is. Dus dat zou het niet kunnen zijn. Lijkt erop dat dit een lokaal probleem is. Ik zie dat er meerdere apparaten aangesloten zijn op poort 1 waaronder een mobiel toestel.
Zou je de snelheden kunnen meten direct op het modem zonder externe router?

Groetjes,
Patrick van Tele2
Reputatie 1
ah super dankjewel. Dan zal ik vanavond eventjes bellen met mijn ouders. Ben hier blij mee 🙂 merci!
Reputatie 1
Dit is mijn schema. Waar zijn de 4 poorten voor? (op het modem)
Moet ik het anders aansluiten? er gaan 2 mobiele telefoons niet op het modem zelf maar op de wifi c7.

De tp link switch (8n port) is aangesloten op poort 1 van de router) de meeste apparaten hebben maar eventjes signaal nodig van enkele mb/s max per dag. Denk aan de zonnepanelen, het alarm. Dus die staan er wel op aangesloten maar verbruiken niet veel. IPTV echter wel. Dat zijn HD zenders zelfs die via een android kastje lopen. Dat haalt zeker een mb of anderhalf per sec. De dreambox verbruikt geen internet, alleen als die update. Verder gebruik die alleen lokaal bandbreedte wanneer ik bijvoorbeeld stream naar zolder.
Reputatie 5
Badge +3
4 poorten zijn multi. Dus kan zowel voor I-TV (van tele2) als internet. Aansluiting ziet er op zich prima uit, cool dat je er een schema van hebt! Even off topic..Ik vind 1 aspect echt te hilarisch. Je geeft aan dat het de verbinding is van de ouders, maar er staat een X-Box... Vaderlief aan de COD, GTA5 of FIFA? Gaat me niks aan maar, vraag het me af #nieuwsgierig

Wat ik persoonlijk wel zou doen is de TP-link RE450 er tussen uit halen als dit mogelijk is. Maar dat is omdat ik het waardeloze dingen vind.
Badge +2
Als dat schema klopt dan zit er iets niet goed. Hij heeft nu 2 routers in het netwerk zitten. En dat werkt niet zoals bekend.

De C7 moet voor de switch SG108 zitten, direct aan de Technicolor en deze in DMZ zetten.
Achter de C7 begint dan het netwerk met eventueel de wifi nog aan van de Technicolor.
Reputatie 5
Badge +3
Aaaah top dit! Mijn kennis van interne netwerken is niet heel erg goed, thanks @Gela!
Reputatie 1
Patrick: hahahah, nee XBOX wordt gebruikt voor XBMC en andere hobby projectjes, vooral vroeger, maar nu is die meer ongebruikt dan gebruikt. Maar ikzelf speel uiteraard wel games. Mijn huisgenoten hier hebben een XBOX360 en wordt gewoon gefifa'd natuurllijk!!! GTA5 is ook leuk.

RE-450 heb ik helaas nodig. Als ik die weghaal dan haalt de laptop het nooit naar achterin kamer en het terras waar mijn ma werkt. Dus helaas helaas. Die is er niet voor niks.

Wat gebruiken mijn ouders:
- WIFI voor gasten. Dus moet op zolder werken, daarom zo een overdreven router zoals de C7, voor mijn ouders die mail willen checken is dat overkill. Maar als er gasten zijn die willen netflixen en beneden iptv tja, kan dan weer niet anders dan meteen goed doen.
- TP-link RE-450 moet anders is de range gewoon niet te doen. Had hem liever ook niet. Vooral die krengen kosten 70 euro. Belachelijk.

Gela: ja dat zou ik willen doen, maar kan ik niet doen. Want de tv staat letterlijk een cm of 50 van de rest van de apparatuur vandaan. Dus ik moet daar splitten, anders moet ik de c7 beneden neerzetten en dat is ook onmogelijk, want heb de c7 juist expres midden in het huis gezet. Laat staan dat van het modem naar de c7 een kabel gaat van meer dan 15 meter.

Het gekke is dat de C7 hem wel gewoon vindt en het heeft iig een maand stabiel gewerkt plus kan laten zien wat de WAN is met ip adres.
Badge +2
Het is nu gewoon, vergeef me, een rommeltje in de configuratie. Soms gaat het goed maar meestal gaat het fout op deze manier. Je krijgt dan allerlei vreemde foutmeldingen die niet te herleiden zijn naar de echte oorzaak.

Overigens tv signaal en internet hebben niets met elkaar te maken die werken allebei op hun eigen vlan. De decoder moet nu eenmaal altijd rechtstreeks op de Technicolor worden aangesloten al dan niet met een powerplug, die laatste is dan ook rechtstreeks verbonden met de Technicolor.

Met TV signaal erbij gebruikt je dus 2 Lan poorten van de Technicolor nl. 1 voor het internet via je eigen router en 2 voor de decoder.

Het internetverkeer laat je verder regelen door je eigen router en dan staat de interne router van de Technicolor dus gewoon uit.
Dat kan ik verder ook niet mooier maken.
Reputatie 1
Geen probleem. Dank voor je hulp vooral. 🙂

Ben er heel blij mee en kijk als mijn ouders op vakantie zijn kan ik weer experimenteren met setups via eventueel een powerline. Top!
Reputatie 1
Nou hier komt die dan... na een teamviewer sessie weet ik het antwoord.

- Setup werkt
- tele 2 verbinding met modem werkt
- IPTV waar het om ging die server die er op aangesloten was lijdt aan een DDOS aanval. Er zijn 8 verschillende servers mogelijk. Ik heb eventjes veranderd van noord naar zuiderlijker. Guess what, snelle ping, snelle download en alles weer goed. Heb weer een gb bin gedownload met gemiddeld 3,6 mb./sec.

Niks aan het handje. IPTV werkte DUS niet (ja en dan blijf je resetten). Mijn ouders wisten dat niet (en zeiden tegen mij ja het werkt weer niet want ze dachten dat het het originele probleem was van een week geleden).

Dus excuses voor het ongemak Patrick. (zag mij weer uren bezig zijn zoals anderhalve week. geleden )

Ben toch blij dat ik het heb aangekaart, want nu weet ik veel meer van de setup. In principe Archer met c7 en 8-port werkt goed, want in de software log zag ik geen resets. Alleen het modem was gereset (handmatig) door mijn Ma.
Badge +2
Dat gaat nu vast wel goed komen denk ik zo.

Enne…. IPTV, Server, Dreambox? Daar heb ik zo mijn gedachten over maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Maar nog wat die tv aansluiting betreft. Wat ik daar gezegd heb is alleen van toepassing als je een decoder van Tele2 hebt. Met een Dreambox speelt dat natuurlijk niet. Dan heb je dus alleen internet nodig en gebruik je dus 1 Lan poort waar je router inzit. Je Dreambox heeft er waarschijnlijk ook een kabeltuner inzitten? De oudere types kunnen nog op Pli draaien en de nieuwe zijn klonen met eigen software en de nodige problemen hiermee.

En wat Patrick ook zegt, die RE 450 is niet echt handig erbij. Hij geeft een sterk signaal maar halveert de snelheid en het zou veel beter zijn om een accespoint te gebruiken. Je moeder wordt daar dan echt vrolijk van. Maar goed dan moet je wel een kabel trekken of powerline gebruiken.
Reputatie 5
Badge +3
Geen probleem, zijn we voor!
Reputatie 1
@Gela

-> IPTV is gewoon betaald. Officieel ding, geen illegale stuff. (ik hoor ook dat als je dat koop je van de ene op andere dag zomaar zonder geld terug zonder Abbo kunt zitten dus slim is dat niet)

-> A8P kaartje in de DB. Draait openpli op idd (kan ook gewoon updaten), dus is denk ik origineel maar geen idee is wel 400 euro voor betaald. Is voor kabel/Sat. Ook geen illegale stuff, openpli met ziggo kaart. Sat zijn Duitse free to air zenders.

-> Neem van tele2 geen tv af. Heb alleen tm 50MB met bellen. Tv gaat bij ons via Satelliet en via digitale kabel.

RE450 haalt max snelheid nu van 3,6 MB/sec (en streamen vanaf dreambox doet die ook op laptop in FULLHD via 5ghz) ... mocht straks ooit een 100MB verbinding mogelijk zijn ga ik dat ding op MP gooien en dan zoeken naar alternatieven. Op dit moment nog geen probs gehad ermee en het is ook niet zo dat er de gehele dag wordt gedownload op wifi. Dus een echte belasting kent dat ding niet, behalve met kerst als er gasten zijn en er op netflix wordt gezeten.

Afijn er kan een slotje op!

Hartstikke bedankt jullie beiden!