Traag internet in de avonduren sinds november

  • 1 februari 2016
  • 5 reacties
  • 175 x bekeken

Ik heb erg last van traag internet (ping 300-2000!) in de avonduren sinds begin november(!). Ik heb hier Tele2 in de afgelopen 3 maanden ongeveer 7 keer over gebeld. Meerdere keren hebben ze gezegd dat ze er wat aan zouden doen en dat ik op de hoogte gesteld zou worden wanneer de werkzaamheden waren doorgevoerd. Ik heb 1 keer wat gehoord. Vanavond weer gebeld en voor het eerst werd mij verteld dat ze er "niks" aan konden doen want er was een hoofdcentrale in Amsterdam overbelast. Dit probleem speelt nu sinds november, voorheen had ik hier nooit last van. Hoe kan het dat er na 3 maanden nog steeds GEEN oplossing is? Speedtest hoef ik niet uit te voeren het is door de medewerkers van tele2 zelf ook al geconstateerd. Ik ben er ondertussen behoorlijk klaar mee. Voordat de vragen over wifi en het resetten van de modem worden gesteld, ik zit op een bekabelde aansluiting en heb de modem meerdere malen 10s uit gehad. De pingtijden nu:

64 bytes from ea-in-f94.1e100.net (74.125.136.94): icmp_seq=865 ttl=48 time=1122 ms
64 bytes from ea-in-f94.1e100.net (74.125.136.94): icmp_seq=866 ttl=48 time=1108 ms
64 bytes from ea-in-f94.1e100.net (74.125.136.94): icmp_seq=867 ttl=48 time=998 ms
64 bytes from ea-in-f94.1e100.net (74.125.136.94): icmp_seq=868 ttl=48 time=870 ms
64 bytes from ea-in-f94.1e100.net (74.125.136.94): icmp_seq=869 ttl=48 time=1087 ms
64 bytes from ea-in-f94.1e100.net (74.125.136.94): icmp_seq=870 ttl=48 time=2240 ms
64 bytes from ea-in-f94.1e100.net (74.125.136.94): icmp_seq=871 ttl=48 time=1621 ms

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Tja de ping zegt weer genoeg, Tele2 zal die schijnbaar niet omlaag krijgen doordat er inderdaad sprake is van overbelasting daar zijn helaas al vele klachten over, er is al topic waarin beweerd word dat het weleens aan je hardware en configuratie van je computer kan liggen en niet een te hoge ping zie hier: https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/trage-internetsnelheid-tele2-49771/index1.html
Het is niet de configuratie van de computer. Heb verschillende apparaten getest. De modem zou het in theorie nog kunnen zijn. Mijn grootste frustatie is het feit dat het al 3 maanden duurt en ze geen oplossing hebben of kunnen aangeven wanneer er wat aangedaan wordt.
Reputatie 5
Badge +3
Kan me voorstellen dat je daar niet blij van word, deze ping waarden zijn veel te hoog,..
Als Tele2 zich blijft verstoppen, kan je ze in gebreke stellen daar ze niet de afgesproken diensten storingsvrij aanbieden.
Ze behoren trouwens 60% te leveren van de snelheid, met de decoder uit en bedraad gemeten!
Ze hadden het een tijdje geleden zogenaamd opgelost, nu weer hetzelfde probleem aan de gang. Sinds oktober is dit probleem al gaande inderdaad.
Ik was eindelijk blij dat het weer werkte maar goed. Ik ga toch maar een aanklacht indienen en het contract laten ontbinden wegens het niet nakomen van beloofde afspraken.
Reputatie 4
Badge +3
Beste Visualq,

Voor de buitenwereld lijkt dit om 1 bepaald probleem te gaan, maar graag doe ik toch nog een check op jouw verbinding om te zien of ik echt niet iets voor jou betekenen. Wil je mij jouw NAW-gegevens, geboortedatum en klantnummer sturen via een privébericht? Eventuele aanvullende informatie hoeft niet in dat privébericht, maar kun je gewoon hier plaatsen.
Ik hoor graag van je.

Groetjes,
Rick