beantwoord

Traag internet in de avonduren

• 5 januari 2016
  • 17 reacties
  • 628 x bekeken

Hallo Tele2,

Zoals het onderwerp al verteld heb ik problemen met mijn internet in de avonduren!
En niet zomaar problemen , dermate traag internet dat facebook slecht opent of helemaal niet en een simpel youtube filmpje kan niet tot nauwelijks bekeken worden,

Wij zijn al een aantal jaren klant bij jullie en we hebben nooit geen problemen gehad met het internet,

Toen ik voor kort via jullie een abonnement verlenging heb gedaan en een leuk aanbod kreeg begon de ellende zoals hierboven vermeld.

Graag hoor ik van jullie en hoe we dit op kunnen lossen.

Alvast Bedankt
Met vriendelijke groet
Helma
icon

Beste antwoord door Helma van waveren 31 maart 2016, 22:45

Hoi Helma,
Ik ben benieuwd of je inmiddels net als andere klanten verbetering ervaart in je internetsnelheid tijdens de avonduren. Laat je het mij even weten?
Groetjes Kiko

Hallo Kiko,

Sorry voor de late reactie , maar idd ik kan in de avond uren weer gewoon gebruik maken en lekker online mijn series kijken (tot mijn grote genoegen)

Wat ik me wel even af vraag is of er ook een compensatie plaats gaat vinden voor de klanten die zo lang deze storing hebben gehad?

Alvast Bedankt
Groetjes Hema
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hebben ze jouw ook een internet abo nieuwe stijl aangeboden? Wat is dat eigenlijk?
https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/traag-vreselijk-traag-internet-de-avonduren-50567

Zie reactie rick...weet niet zeker of je onder dezelfde problematiek valt maar het lijkt er wel op.
https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/traag-internet-tele2-regio-den-helder-50493/index1.html#post306206
Ik heb idd een nieuw abonnement aangeboden gekregen en geaccepteerd (qua internet ben ik een echte 0 totaal geen verstand van hihi)

Weet wel dat ik 20MB snelheid heb , zeg het als ik het verkeerd heb hoor 😉

Maaar idd het lijkt allemaal wel op elkaar , volgens mij kampen we allemaal met het zelfde probleem 😃
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb idd een nieuw abonnement aangeboden gekregen en geaccepteerd (qua internet ben ik een echte 0 totaal geen verstand van hihi)

Weet wel dat ik 20MB snelheid heb , zeg het als ik het verkeerd heb hoor 😉

Maaar idd het lijkt allemaal wel op elkaar , volgens mij kampen we allemaal met het zelfde probleem :D

Vraag me echt af wat dat aanbod 'internet nieuwe stijl' dan wel moet voorstellen maar goed het lijkt er inderdaad op dat jij ook met deze problemen te maken hebt.
Denk dat je er verstandig aan doet dit forum te blijven volgen en ook eens wat speedtesten te posten. Bijvoorbeeld ook op het moment dat je problemen hebt.
Neem aan dat nu wel alles ok met het internet? Misschien kan je nu al eens eens resultaat van een speedtest posten..begin test klikken en dan eens kijken wat eruit komt.

http://www.speedtest.net/
Dan zou ik dat op moeten zoeken weet t zo niet uit m,n hoofd :)

Dat ga ik zeker even op de voet volgen dankjewel voor de tip!

Nu is alles super internet lekker snel kan van alles open zetten zonder problemen , maar ja nu weer wachten dat t weer rond 19/20 word en het weer heel slecht word!
Reputatie 4
Badge +1
Dan zou ik dat op moeten zoeken weet t zo niet uit m,n hoofd :)

Dat ga ik zeker even op de voet volgen dankjewel voor de tip!

Nu is alles super internet lekker snel kan van alles open zetten zonder problemen , maar ja nu weer wachten dat t weer rond 19/20 word en het weer heel slecht word!

Dank voor je reactie.
Beste wat je kan doen is dan wat speedtesten uitvoeren zie:
http://www.speedtest.net/
Begin test starten en dan kijken wat je aan download en upload hebt.
Ik haal zelf zo,n 12 MB down en ongeveer 0.78 up. Lijn is bij mij wel stabiel gelukkig.

Je hebt gelijk eerst maar eens kijken wat er in de avond gebeurt. We lezen het wel mocht de snelheid dan weer fors inzakken.
Als je de mogelijkheid hebt probeer dan eens een speedtest te doen aub.
Badge +5
Dat "Nieuwe stijl" is gewoon administratief voor hun nieuwe "systeem". Geef het een ander naampje, laat het wat aantrekkelijker lijken maar het blijft gewoon een tot 20Mb adsl2+ lijntje zoals het altijd was. Daarom zegt Tele2 ook onmogelijk dat het daardoor komt.
Maar ja misschien komen de instellingen niet helemaal overeen of zo waardoor deze problemen ontstaan bij het overzetten van oud naar nieuw.
Reputatie 4
Badge +1
@Bas dank voor je info.
Meen dat ik ook ergens gelezen had dat ze je dan Telefonie erbij wilden verkopen en dan ook nog wat korting gaven?
Lijkt me sterk allemaal ik zal het wel niet goed gelezen of begrepen hebben.🆒
Reputatie 2
Helma, ik raad je aan Tele2 op te bellen de verlenging af te zeggen. Je hebt na je Jawoord 4 weken bedenktijd om er onder uit te komen, daarna is het contract definitief. Zeg je je verlenging op dan blijf je gewoon bij Tele2 op een maand-tot-maand contract basis.
Je snelheids problemen zullen er niet mee worden opgelost, maar het geeft je wel de mogelijkheid om wanneer je wilt over te kunnen stappen zonder een afkoopsom te hoeven betalen van 250 euro.

Ik zat met precies hetzelfde probleem als jij eind oktober maar ben zo verstandig geweest mijn verlenging op tijd te annuleren. Dit veranderd niks aan je situatie of internetverbinding, het geeft je enkel de mogelijkheid om gratis over te stappen. Ben sinds begin Januari over gestapt naar Ziggo.
Reputatie 2
Badge +2
Hee Helma,

Ik zou graag willen vaststellen of jij inderdaad ook een van de gedupeerden bent. Zou je daarvoor ajb een privéberichtje willen sturen met jouw NAW (Naam, Adres, Woonplaats), geboortedatum en klantnummer? Thanks!

Groet, Ciana
Hee Helma,

Ik zou graag willen vaststellen of jij inderdaad ook een van de gedupeerde bent. Zou je daarvoor ajb een privéberichtje willen sturen met jouw NAW (Naam, Adres, Woonplaats), geboortedatum en klantnummer? Thanks!

Groet, Ciana

Hallo Ciana,

Ik ga je even een pbtje sturen met mijn gegevens, miss wel grappig om te melden dat bij een familielid van mij (ander adres) hetzelfde probleem zich voordoet , had zelf nog het idee dat het aan mijn laptop zou kunnen liggen maar helaas ook via deze tele2 aansluiting is het savonds een drama 🙂

Groetjes Helma
Reputatie 2
Badge +2
Hee Helma!

Bedankt voor het doorsturen van je gegevens. Helaas ben jij ook een van de gedupeerden. 😞

Op 18 december is er al een change uitgevoerd, bedoeld om de capaciteitsproblemen te verhelpen. Deze change heeft dit probleem helaas niet kunnen verhelpen. We zijn nog druk bezig met het onderzoek en kunnen helaas nog niet aangeven binnen welke periode we dit kunnen oplossen. Morgennacht en woensdagnacht (12-jan - 13-jan) vinden er nieuwe werkzaamheden plaats waarmee we deze problemen deels kunnen oplossen. Er wordt nog gewerkt aan een definitieve oplossing.

Zodra ik meer weet, hoor je van me!

Groetjes van Ciana
Hallo Ciana,

Ik heb in verband met dit probleem je nogmaals een prive bericht gestuurd , aangezien de problemen hier helaas nog niet verholpen zijn,

Graag ontvang ik hier een reactie op

Groetjes Helma

Hee Helma!

Bedankt voor het doorsturen van je gegevens. Helaas ben jij ook een van de gedupeerden. 😞

Op 18 december is er al een change uitgevoerd, bedoeld om de capaciteitsproblemen te verhelpen. Deze change heeft dit probleem helaas niet kunnen verhelpen. We zijn nog druk bezig met het onderzoek en kunnen helaas nog niet aangeven binnen welke periode we dit kunnen oplossen. Morgennacht en woensdagnacht (12-jan - 13-jan) vinden er nieuwe werkzaamheden plaats waarmee we deze problemen deels kunnen oplossen. Er wordt nog gewerkt aan een definitieve oplossing.

Zodra ik meer weet, hoor je van me!

Groetjes van Ciana
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Helma,
Ik reageer even omdat mijn collega Ciana niet aanwezig is. Ik heb alles even teruggelezen inclusief je privebericht die je naar haar gestuurd hebt. We zijn heel hard bezig om dit issue op te lossen. We hopen natuurlijk dat dit heel snel gefixt is.
Ik hoop dat ik je snel goed nieuws kan geven!
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Helma,
Ik ben benieuwd of je inmiddels net als andere klanten verbetering ervaart in je internetsnelheid tijdens de avonduren. Laat je het mij even weten?
Groetjes Kiko
Hoi Helma,
Groetjes Kiko

Hallo Kiko,

Sorry voor de late reactie , maar idd ik kan in de avond uren weer gewoon gebruik maken en lekker online mijn series kijken (tot mijn grote genoegen)

Wat ik me wel even af vraag is of er ook een compensatie plaats gaat vinden voor de klanten die zo lang deze storing hebben gehad?

Alvast Bedankt
Groetjes Hema
Reputatie 6
Badge +5

Alvast Bedankt
Groetjes Hema
Dat kun je zelf aanvragen op https://www.tele2.nl/vergoeding/ :)
Zal vast wel iets vergoed worden.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Helma,
Wat goed om te horen dat het inmiddels verbeterd is. Zoals Jeroendemuzikant aangeeft kun je het via die link aanvragen. Als je de situatie uitlegt wordt er gekeken of je er recht op hebt en hoeveel de vergoeding zal zijn.
Groetjes Kiko