beantwoord

Traag internet in de avond uren?

• 23 augustus 2016
  • 6 reacties
  • 175 x bekeken

Net als zondag had ik gister avond, ik merkte het dit keer pas om half 10 omdat ik eerder niet op internet heb gezeten, zeer traag internet. Ik heb gepinged naar 8.8.8.8 en verschillende keren speedtest uitgevoerd (speedtest.net en van tele2 zelf). de resultaten waren zeer teleurstellend (zie onder).

Ik heb gister met de servicedesk gesproken en die gaf aan dat op dat moment de verbinding goed was (wat bij mij natuurlijk wel bekend was). Na verschillende tests heeft hij niets kunnen vinden. Vervolgens heeft hij aangegeven dat hij er een “notitie” van had gemaakt en in de gaten ging houden of meer mensen er last van hebben. Begin dit jaar was het een bekend probleem (capaciteitsproblemen). Het is maanden goed gegaan, maar nu 2/3 weken is het in de avond weer zeer teleurstellend. Het is niet elke avond geweest de ene avond wel de andere avond niet.
Ik zie nu ook dat meerdere mensen hier last van hebben.
Wat is hier de oorzaak van tele2? Ik word hier namelijk niet bepaald vrolijk van.

Resultaten 21:35:

Resultaten 21:41

Resultaten 22:32

Resultaten 22:58

icon

Beste antwoord door r.zilver 25 augustus 2016, 09:15

Inmiddels is het probleem voor mij opgelost. Ik heb mijn abonnement opgezegd en ik ben overgestapt naar een andere provider.
Toe ik aangaf dat ik mijn abonnement wilde opzeggen werd mij verteld dat hij me door kon verbinden met de technische dienst en die kon mij dan nog proberen op een ander “kanaal” te zetten. Raar dat volgens hem het probleem kan worden opgelost door iets te proberen en de technische dienst mij vertelt dat ze een notitie maken en verder niets kunnen doen. Of komt dat dan weer door het feit dat ze een klant kwijt raken? Ik vind het maar raar.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Jammer om te horen dat je hebt opgezegd. Ik ga dit topic nu sluiten. Mocht je nog vragen hebben, open dan gewoon een nieuw topic door hier te klikken.

Groetjes Tom
Inmiddels is het probleem voor mij opgelost. Ik heb mijn abonnement opgezegd en ik ben overgestapt naar een andere provider.
Toe ik aangaf dat ik mijn abonnement wilde opzeggen werd mij verteld dat hij me door kon verbinden met de technische dienst en die kon mij dan nog proberen op een ander “kanaal” te zetten. Raar dat volgens hem het probleem kan worden opgelost door iets te proberen en de technische dienst mij vertelt dat ze een notitie maken en verder niets kunnen doen. Of komt dat dan weer door het feit dat ze een klant kwijt raken? Ik vind het maar raar.
Hoi, r.zilver,

Wat vervelend! Heb je de speedtest bekabeld uitgevoerd? Gebruik je voornamelijk wifi? Zo ja, heb je onze wifi-tips al gelezen? Misschien staat er nog iets tussen wat je nog niet geprobeerd hebt.
Ik hoor graag van je.

@RvanderWedden: Zou je zo vriendelijk willen zijn een eigen topic te openen voor je vraag? Jouw situatie hoeft namelijk niet hetzelfde te zijn als die van TS, dus mocht je het nog niet gedaan hebben, open dan een nieuw topic. Een topic openen doe je door hier te klikken.

Groetjes Tom

Beste Tom,

Dit is allemaal via het kabeltje. Wifi via telefoon werkt overigens op het zelfde moment van de storing net zo traag. Maar ik verwacht dat het probleem van RvanderWedden vergelijkbaar is met die van mij. Aangezien ik er gister (dinsdag) veel minder last van had (ping van +- 80ms i.p.v. het gebruikelijke 25ms).
Reputatie 4
Badge +3
Hoi, r.zilver,

Wat vervelend! Heb je de speedtest bekabeld uitgevoerd? Gebruik je voornamelijk wifi? Zo ja, heb je onze wifi-tips al gelezen? Misschien staat er nog iets tussen wat je nog niet geprobeerd hebt.
Ik hoor graag van je.

@RvanderWedden: Zou je zo vriendelijk willen zijn een eigen topic te openen voor je vraag? Jouw situatie hoeft namelijk niet hetzelfde te zijn als die van TS, dus mocht je het nog niet gedaan hebben, open dan een nieuw topic. Een topic openen doe je door hier te klikken.

Groetjes Tom
Het is een bekend probleem en ik heb het ook al eerder aangegeven maar bij mij is het vooral in het weekend. Gebeld met de klantenservice maar Tele2 geeft niet thuis en onderneemt geen actie. Zeer lastig als je bijvoorbeeld een goede film zit te kijken op zaterdagavond. Ik word hier niet vrolijk van.

Ik heb inmiddels twee keer gebeld met de klantenservice, en beide keren hebben ze er een aantekening van gemaakt, maar hadden ze het probleem nog niet eerder gehoord. Raar dat het dan wel een bekend probleem is.
Het is een bekend probleem en ik heb het ook al eerder aangegeven maar bij mij is het vooral in het weekend. Gebeld met de klantenservice maar Tele2 geeft niet thuis en onderneemt geen actie. Zeer lastig als je bijvoorbeeld een goede film zit te kijken op zaterdagavond. Ik word hier niet vrolijk van.