Traag internet in de avond: niet opgelost

• 25 september 2016
  • 16 reacties
  • 343 x bekeken

Hallo,

Ik zag een mooi topic in de nieuwssectie waarin iemand van Tele2 op 22 september zei dat het probleem met traag internet in de avonduren opgelost zou zijn. Dat is dus niet zo. Het is nu dus echt ontzettend traag. Super irritant als je lekker zit te netflixen :)

Ik zit in nijmegen en dit is mijn snelheid: http://www.speedtest.net/result/5662007744.png. Ik download momenteel met 136kb/s. Dat is echt pre-millennium.

Het lijkt mij dat het netwerk het gewoon niet aan kan als iedereen in de avond op netflix gaat. Bij ons is het zelfs wel eens zo dat de digitale tv het niet meer goed doet. Wanneer wordt dit opgelost?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Wat voor abo heb je als ik vragen mag? Wat zegt de klantenservice?
Problemen in de wijkkast..maar op welke termijn verwacht Tele2 het op te lossen?
Hallo Royrom,

Ik zit met dezelfde problematiek in Nijmegen en heb inmiddels al enkele weken contact met Tele2, zonder resultaat. Hier zakt de snelheid rond 20.00uur helemaal in en komt rond 00.30 weer op.

Op dit moment hang ik weer aan de telefoon en zit ik in de wachtrij...

Het probleem is zeker weten bekend bij Tele2, maar er wordt niet duidelijk gecommuniceerd wat er aan de hand is/hoe lang een echte oplossing oplossing op zich laat wachten. Afgelopen weekend begon men opeens over de apparaten in mijn huis en wifi...die dus niet aanstaat op het modem, en het betreffende systeem aangesloten zit met een kabel direct op het modem.. En heel frappant dat het probleem overeenkomt met landelijke klachten en exact dezelfde tijdstippen... Even tot 10 tellen dus...

Wat bereik jij met de klantenservice?
hey falcon,

Bedankt voor je bericht. Ik had vanmiddag even gebeld, maar ja, overdag is de snelheid natuurlijk prima. En ik was niet thuis, dus ze konden niet echt veel doen. Ben net pas thuis, maar ik ga gewoon iedere avond de snelheid meten rond half 9 en dat post ik hier dan maar :)

Eerlijk gezegd heb ik wel zo'n idee wat er aan de hand is. Vanaf 8 uur gaat iedereen natuurlijk lekker netflixen. Bovendien gaat digitale tv ook over het netwerk, dus tussen 2000 en 0030 is het wss dringen op het netwerk. Wellicht kan het netwerk dat gewoon niet aan en is een oplossing er niet of heel duur.
En tele2 kan natuurlijk niet zeggen dat ze het niet aankunnen, want dan gaat iedereen naar een ander. Wat overigens toch wel gebeurt als dit blijft voortduren.
nu (21:36) haal 1/10 van de beloofde bandbreedte...

http://www.speedtest.net/result/5664878868.png

Het is om te janken. Tele2. Wanneer is dit opgelost?
Zelfde probleem. Woon ook in Nijmegen. Overdag snelheid van +/- 95mbit (heb 100 mbit abbo). Maar in avond (wanneer ik internet nodig heb) 8-9 mbit. wel een upload van 27 mbit.

Hoop dat het snel opgelost is.
Reputatie 6
Badge +5
Hey Royrom,
Bedankt voor je bericht.
Ik wil graag checken hoe het zit met je aansluiting.
Wil je wel alsjeblieft nog even de basis-checks doen?
Het modem uit en aan zetten uiteraard.
En een speedtest uitvoeren op een bekabelde verbinding.
Wifi is heel handig, maar het kan van invloed zijn op de snelheid.

Stuur me vervolgens je gegevens.
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Ben.

Ik hoor het graag van je. Groet, Ben
Ha Royrom,

Je bent niet de enige. Tele 2 schijnt zijn zaakjes wat dit betreft niet op orde te kunnen krijgen. Vandaag weer meer dan een half uur aan de telefoon gezeten. Dan krijg je te horen dat er was gemeld dat het gerepareerd was en dat er nu nog niet voldoende mensen een klacht hebben aangemaakt om het een storing te noemen. Dit terwijl het gewoon nog hetzelfde probleem is als de afgelopen 2 maanden...

Ik heb nu een aantal maanden Tele 2 een heb nog geen week betrouwbaar internet gehad en heb al 10x zoveel contact gehad met de klantenservice dan mijn meer dan 5 jaar bij Ziggo. Inmiddels weer een klacht ingediend. Ik geef het nog een week. Als het dan niet betrouwbaar is dan zeg ik op en verwacht ik een schadevergoeding...
Zelfde probleem, ook Nijmegen
Ik heb een dag geleden Ben van Tele2 een privebericht gestuurd met mijn gegevens. Hij zou er naar kijken, maar ik heb tot nu toe nog niks gehoord. Of ben ik ongeduldig?

Feit is dat we thuis in de avonduren nog steeds bijna geen internet hebben.
Reputatie 6
Badge +5
Ik heb het ontvangen Royrom.
Ook heb ik de lijn kunnen bekijken.
Het ziet er naar uit dat de lijn hier niet compleet in orde is.
Ik wil graag verder laten onderzoeken wat de oorzaak hiervan.
We komen snel bij je terug met meer informatie.
Groet, Ben
Ik heb het ontvangen Royrom.
Ook heb ik de lijn kunnen bekijken.
Het ziet er naar uit dat de lijn hier niet compleet in orde is.
Ik wil graag verder laten onderzoeken wat de oorzaak hiervan.
We komen snel bij je terug met meer informatie.
Groet, Ben

Dag Ben,

Bedankt. ik wacht het af. Kun je zeggen op welke termijn je meer weet?
Reputatie 6
Badge +5
Ik heb goede hoop dat het nog voor dit weekend onderzocht zal zijn en dat we dan nog contact kunnen opnemen met je. We houden contact. Groet, Ben
Is dit inmiddels opgelost? De berichten lijken elkaar tegen te spreken: capaciteitsproblemen bij BRAS06 volgens de klantenservice, hetgeen structureel in de avond voor snelheidsproblemen down zorgt tussen 20.00-32.30 uur. En nu is de lijn niet op orde volgens de webservice... welk probleem is het?
Reputatie 6
Badge +5
Bedankt voor je reactie Falcon.
We spreken elkaar niet tegen hoor. Het kan zijn dat je door een capaciteitsissue een probleem kan ervaren met je verbinding. Als een klant zegt dat hij een probleem heeft met zijn verbinding, dan moeten we onderzoek doen naar de toedracht. Het kan de lijn zijn, of er kan een ander probleem spelen. Dat onderzoeken we dan, samen met de klant.
Als je nog vragen hebt hierover, hoor ik het graag van je.
Groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Royrom,
Het is inmiddels zeker een maand geleden dat we elkaar gesproken hebben.
Hoe staat het er nu voor?
Ik hoor het graag van je.
Groet, Ben
Badge +4
Topic vanwege inactiviteit gesloten.