beantwoord

TRAAG internet, DLM reset aub

  • 28 July 2020
  • 9 reacties
  • 737 x bekeken

Reputatie 2

Beste tele2/moderators ,

 

  1. heb net een wijziging aangebracht aan de configuratie. Ik heb het modem nu rechtstreeks, dat wil zeggen de 2  ROOD/BLAUW kabels in een RJ11 stekker geknepen (speciale krimptang) en rechtstreeks in het modem gestoken. Hiermee elimineer ik de vorige configuratie. Dit bestond uit: 1. halve meter kabel van modem naar een stekker. 2. de Stekker die aangesloten was op 3. een hele oude PTT contactdoos uit de jaren 80. De bekabeling van KPN is dus nu rechtstreeks op het modem aangesloten dus uit de grond op het modem.
     
  2. Mijn gegevens nu in het modem:
    Actual rate (up/down): 10095/16383 KBPS
    Atainable rate (up/down): 10500/30995 kbps

    Als ik download dan download ik ook maar met een snelheid van 1,8MB/sec. IN februari downloadde ik nog met  3,9-4 MB. Sinddien hebben mijn ouders een nieuw modem aangesloten (het nieuwe witte modem van tele2). Misschien was ook het modem niet blij met wat er in 1 stond. Dit heb ik gefixed.
     
  3.  MIJN verzoek is dan een DLM reset. Want nu heb ik alles goed gezet en is het modem rechtstreeks aangesloten op de KPN bekabeling en heb ik veel hindernissen weggehaald.

     
  4. De configuratie werkt nu iig 3 uur stabiel. Dat betekent dat het goed is aangesloten

Alvast dank

icon

Beste antwoord door Lexiflex 25 August 2020, 23:21

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Factory reset is volgens mij het reset pennetje indrukken en vasthouden tot het modem opnieuw opstart! 

Reputatie 2

Mag slotje op, vandaag gekeken en waarden zijn weer tegen de 38000 op actual rate. Lijkt opgelost.

Reputatie 2

@Cas van Tele2   Ik heb het modem sowieso al een keertje gefactory reset (je gaat in de browser naar een bepaald ip en zet dan factory reset aan). Is dit wat je bedoelt? Of is er nog een andere manier voor een hard reset? Zoals pinnetje wat beter is? Ik heb net via facebook alvast een aanvraag ingediend voor DLM reset. Ik heb tele2 gebeld ook paar weken geleden, die zeiden ik ga het doorgeven maar is nog niks gebeurd.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Lexiflex,

Bedankt voor het delen van jouw verhaal met foto’s. Allereerst mijn excuses voor de late reactie. Dit topic is niet opgepakt waardoor je lang hebt gewacht op een reactie. Normaliter doen we er alles aan om dit eerder op te pakken. 


Ik kan geen DLM reset voor jou uitvoeren, hiervoor kan je het best contact opnemen met onze klantenservice. Deze kan je bereiken via Facebook / Twitter of telefonisch op  020-754 4444
Wat ik je aanraadt is om de tip van @theocoppes te proberen, reset jouw modem en check wat je dan voor waardes krijgt. Ik hoor graag of het heeft geholpen! :thumbsup:

 

Reputatie 2

Dank!

Reputatie 7

Ik weet zeker dat @Cas van Tele2 of @Rox van Tele2 hiernaar willen kijken voor je.

Reputatie 2

Heb zelfs Tele2 gebeld en iemand aan de lijn gehad dat ze ernaar gaan kijken, maar er gebeurt niks mee. De tele2 medewerker zei houdt je telefoon in de gaten, maar dat doe ik al bijna 2 weken. Het is nog niet opgelost en geen moderator wil er naar kijken.

Reputatie 2

Als je op die manier reset dan gaat het modem zoeken naar een betere attainable rate?

 

heb nu alleen de stroom eraf gehad (voor zeker 20 minuten).


BTW bekabeling is toegevoegd als plaatje:

 


----------------------------------

OUDE SITUATIE:

Modem zat aangesloten, via een 0,5M rj11 kabel naar een stekker (varkenssnuit) op dit kastje:

 








 

Reputatie 7
Badge +8

Heb je zelf al een reset gedaan? Pinnetje indrukken tot de modem vanzelf opnieuw opstart.?