beantwoord

Traag internet avonds

• 31 januari 2019
  • 29 reacties
  • 2190 x bekeken

Vanaf 2 maanden mijn internet werk traag avond. Niet alleen voor mij see ik.
Mijn vriend die woon 500m veder dan ik en in ziggo is heeft hetzelfe probleem.
Op dit forum zijn meer mensen met deze problem
300 ping en traag snelheid.

Kabel en modem zijn wel goed.
https://www.speedtest.net/result/a/4639648799 - vandag
https://www.speedtest.net/result/8003758527
https://www.speedtest.net/result/a/4417916924 -11-11-2018
I want to repair that how fast you can
icon

Beste antwoord door Help2014 2 april 2019, 18:40

Misschien heb je last van een.

Overbelasting van de lijn als iedereen thuis is en gaat internetten, en dat je er geen last van hebt als de lijn overdag niet zoveel gebruikt wordt.

Dit is het goede antwoord, andere smaken zijn er niet,...

Het jammere is dat de klanten nu aan het 'volle' lijntje gehouden worden, capaciteit tekort dat is lastig om snel op te lossen,..moet dus geïnvesteerd worden en dat is nu net wat providers niet willen horen,...
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

29 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Is het elke avond? Is het ook wel eens traag overdag? Vanaf hoe laat zakt de snelheid ongeveer in?
Ja het is elke avond. Soms vanaf 20 tot 22 soms vanav 20.30 tot 22.30 of 21.00 tot 23.00
Altijd 2 uurtjes,
Deze problem is vanaf november.
https://www.speedtest.net/result/8014067230 Steeds hoog ping
Precies hetzelfde probleem sinds maanden. De ping is beter omdat wij in Amsterdam zitten. Upload is vrij maar download rond de 5MB bij het 100MB pakket. IN de middag krijgen we hier rond 50MB van.
tussen 20 en 23 uur elke dag een slechte verbinding. Kunnen bijna niets streamen.
maand geleden met de klantenservice gebeld. Ze zeiden dat onze aansluting nog niet aangepast was aan het nieuwe modem van jullie.
Hebben nooit meer iets gehoord en er is ook niets verbeterd.
Wij ondervinden het zelfde probleem, ook al maanden. Soms zo traag dat het niet boven de 5Mbps uitkomt (wij hebben ook het 100MB pakket). Bij ons begint het standaard tussen 20.30-21.30 uur (elke dag) waardoor de service desk niets kan doen want tot 20.00 uur werkt het altijd prima.
Ik heb hier de laatste dagen ook last van.
Nu ook weer.

Google speedtest:
4.07 Mbps (downloaden)
1.29 Mbps (uploaden)
Wachttijd: 132 ms
Server: Amsterdam

Probleem is zowel bedraad als draadloos

Normaal gesproken hangt het rond de 90Mb/s down en 20 Mb/s up
Vandaag is het weer raak.

Momenteel schommelen de snelheden rond dit:

0.45 Mbps (downloaden)
5.29 Mbps (uploaden)

Wachttijd: 183 ms
Ja ik ook.
Vanav 20:00u mijn ping was springen tot 300, ongeveer tot 20:30, dan steeds 300 en snelheid weg van 100Mbps tot 5Mbps
Probleem is steeds en sinds november .Willen jullie iets met dit doen?
Ik kan echt niets doen door lags, en nog snelheid is echt traag,
https://www.speedtest.net/result/8025117468
Reputatie 5
Badge +3
Mijn excuses voor de late reactie. Ik lag een week plat met de griep maar ik ben er weer 🙂. Ik wil het graag voor je na laten kijken @piotrek4761. Zou ik eerst ter informatie je naam, volledig adres en geen geboortedatum in een privébericht mogen? Dan kan ik namelijk de verbinding hier nakijken.

Hier stuur je een privébericht naar Jasper
Probleem steeds. Geen contact met KPN. 11 dagen geleden hoor ik 'maximaal 1werkdag gaat kpn contact opnemen, steeds niet. Wat is dit?
Reputatie 2
@piotrek4761 misschien dat @Jasper van Tele2 alweer twee weken plat is gegaan? Verontrustend inderdaad ...
Jasper is op 21 februari voor het laatst op het forum geweest.
Reputatie 2
Dan vindt @Jasper van Tele2 misschien het probleem van @piotrek4761 en de anderen niet belangrijk genoeg om op te reageren. Dat weet ik natuurlijk niet ...
Reputatie 5
Badge +2
Omdat mijn collega Jasper moment niet in de gelegenheid is om te reageren zal ik het voor nu verder oppakken.

De terugkoppeling van KPN is dat er geen problemen gemeten zijn in het netwerk vandaar dat KPN ook geen contact heeft opgenomen met je. Ik meet in je modem ook vrijwel geen fouten.

Om dit onderzoek verder voort te zetten heb ik de volgende info van je nodig:

Speelt het probleem doordeweeks?
Zo ja welke tijden:
Speelt het probleem ook in de weekenden?
Zo ja welke tijden:

Voorbeeld 1
Datum:
Tijdstip meting:
Gemeten snelheid:
Wifi uitgeschakeld bij de test?
Met welk apparaat is de test uitgevoerd?
Eén computer aangesloten bij de test?
Meting uitgevoerd via speedtest.tele2.nl?
Snelheid ingesteld in Megabits (Mbps) en NIET in Megabytes (MBps)?

Zou je 2 voorbeelden kunnen aanleveren waarbij het probleem zich voordoet met bovenstaande template en 1 voorbeeld waarbij je geen probleem hebt (dus overdag)?

Zodra ik deze informatie van je heb ontvangen ga ik het doorsturen naar de technische dienst, bedankt voor de medewerking!

Groet, Kevin
Datum: Elke dag
Tijdstip meting: vanaf 19.30 of 20.00 tot 22.00 or 23.00
Gemeten snelheid: niet meer dan 50mbps
Wifi uitgeschakeld bij de test? Nee
Met welk apparaat is de test uitgevoerd? Telefoon, laptop, computer
Eén computer aangesloten bij de test? Ja en nee
Meting uitgevoerd via speedtest.tele2.nl? Ook

Snelheid ingesteld in Megabits (Mbps) en NIET in Megabytes (MBps)?
Sinds november..
Mijn vrind woon 500m veder en in ziggo is, zelf probleem, in twede ss kijk maar allen vanaf 20.00 want heb ik een kabel verandert door traag snelheid elke dag, dan alleen vanaf 20.00
Reputatie 2
@piotrek4761 : en als je met je rechterhand midden op je rug krabt terwijl je rond 19:34 uur met de grote teen van je linkervoet wiebelt, meet je dan wel meer Mbps snelheid i.p.v. MBps snelheid?
Mijn fout.. dat is toch niet goed antwoord.
Reputatie 2
Hahahaha ... Maar Tele2 vraagt wel hele rare dingen, zonder uit te leggen hoe ze met deze gegevens denken dichterbij een oplossing voor jouw problemen komen ...
Die blijkbaar al maanden duren?
Ja..
Misschien heb je last van een.

Overbelasting van de lijn als iedereen thuis is en gaat internetten, en dat je er geen last van hebt als de lijn overdag niet zoveel gebruikt wordt.
Reputatie 5
Badge +3
Hi ik ben weer terug van mijn vakantie dus zal het weer verder oppakken. De reden dat we deze informatie bij je opvragen zodat we specifieker kunnen zijn met het onderzoeken van het probleem.

Heb je misschien ook recent nog snelheidstesten geprobeerd? Zo ja dan zou ik deze graag ontvangen maar dan moet ik dus wel even echt weten of die test bekabeld of via wifi is getest en op welk apparaat.

Als je zoals hierboven een screenshot stuurt met de testjes en ik weet dat deze allemaal via een bekabelde verbinding komen van je computer of laptop. Dan kan ik alles zelf wel invullen maar anders moet ik raden waar wat en hoe getest is. Tevens zouden we wel graag willen weten of wifi uitstond tijdens de test.
Met kabel en wifi is zelf..
Ik werk nu tot 23 dus is moeilijk voor zien.
In wekend problem start om 19.30
Ik loop precies tegen hetzelfde probleem aan! Ook al 2 maanden.

Overdag is zowel de vast internet als wifi prima maar tussen 20 en 23u is het download onder de 5 Mbs (overdag 29Mbs).

Het heeft mij al een paar uur gekost vanwege het bellen met Tele2. Alle standaard procedures worden doorlopen etc etc. Maakt allemaal niet uit qua verbetering. Vervolgens wordt er later door iemand anders nog een check gedaan met dezelfde vragen en uiteindelijk is er overdag een Tele 2 monteur gestuurd die uiteraard niks gevonden heeft.
Al bijna een maand geleden heb ik te horen gekregen dat het door een speciale afdeling wordt opgepakt. Als ik nu met Tele2 bel krijg ik te horen dat ze ermee bezig zijn. Heb het idee dat ik aan het lijntje wordt gehouden. Zeer vervelend en langdurig dit.
Reputatie 5
Badge +3
Met kabel en wifi is zelf..
Ik werk nu tot 23 dus is moeilijk voor zien.
In wekend problem start om 19.30

Als je nieuwe voorbeelden hebt hoor ik het graag zet ik het meteen door.