Traag internet

• 6 november 2017
  • 16 reacties
  • 223 x bekeken

Hallo, ik heb een probleem met traag internet, zowel bedraad als met wifi.
Mijn router staat gewoon goed maar krijg te weinig mb binnen om de apps op mijn tv goed te laten werken, vooral bij Netflix en rtl gemist.
Please help ons.
Met vriendelijke groet Rob

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Rob,
Heb je iets meer gegevens? Welk abonnement heb je? Wat is de snelheid bij een bekabelde speedtest (met decoder uit)?
Hallo wh

Ik heb het alles in 1 Light pakket.
Mijn downloadsnelheid is 3,77mbps en up is 1,14mbps.
Hoop dat je hier iets meer aan hebt.
Dank u.
Die snelheid is veel te laag voor TV, dat heeft nl. 5 Mb/s nodig. Zit je erg ver van de centrale, of is er buiten iets veranderd in de kabelaansluitin?. Anders even wachten tot een moderator van Tele2 reageert. Als je je klantennummer in je profiel hebt gezet, kunnen zij naar de verbinding kijken en eventueel een oplossing zoeken.
Nee is al van begin af aan. Maar tele 2 zei dat ze niets konden doen.Ook kunnen ze de snelheid niet aanpassen omdat ik te ver van de centrale af zou zitten. Maar ik geloof dat niet.
Misschien dat andere gebruikers hier ook last van hebben.
Reputatie 5
Badge +3
Dat is wel erg laag inderdaad. Hebben mijn collega's ook gemeld hoever je van de centrale woont?
Hallo Jasper. Volgens mij 1,5 km te ver.
Reputatie 5
Badge +3
Ik kan het voor je nakijken. Zou je hiervoor wel ter verificatie in een privébericht het volgende sturen: Je naam, adres en geboortedatum?
Ja oké, hoe stuur ik jou een privébericht?
Klik op foto/naam van Jasper en dan op Bericht.
Oké, had het net uitgevonden, thanx??
Reputatie 5
Badge +3
Zou je misschien een keer een andere LAN kabel kunnen testen. Je snelheid is volgens je modem momenteel 18 Mb/s down
Oké, maar de wifi moet toch ook sterker zijn?
Heb bijna alles op wifi.
Reputatie 5
Badge +3
Wifi snelheid zal wel lager zijn dan bekabeld. Zou je het toch eens bekabeld kunnen testen?
Zal van de week de kabel eens in de tv prikken, maar denk niet dat het helpt.
Ik heb een kastje waar ik films mee kan kijken.
Daar heb ik het ook op geprobeerd en geen verschil, gewoon slechte verbinding.
Reputatie 5
Badge +3
De verbinding zelf ziet er goed uit. Geen grote aantallen fouten op de lijn. 18 Mb/s verbinding op een tot 20 Mb/s lijn. Online sinds 29 oktober.
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.