beantwoord

traag internet

• 14 oktober 2016
  • 4 reacties
  • 101 x bekeken

• Durft te posten
  • 1 reactie
Sinds augustus een Light Abonnement, eigenlijk geen problemen gehad en vrij structureel 12 MB down. Sinds enige tijd, en het viel mij deze week pas echt op, is mijn internet compleet ingezakt naar 2- 5 MB (zie bijlage afbeelding). Er is aan mijn kant niks aangepast, vaste kabel aansluiting, kabel is heel en in orde, modem zit direct naast inkompunt, modem meerdere malen herstart, geen TV alleen Wifi (1 telefoon maakt daar gebruik van) ... kortom: wat is er aan de hand Tele2? Dit is te laag en kan niet de bedoeling zijn. En daar betaal ik ook niet voor.

graag een oplossing

mvg
icon

Beste antwoord door adsl klant 14 oktober 2016, 18:36

Dank voor de snelle reactie asdl klant.
Ik heb vanaf het begin met draad gewerkt ivm stabiliteit, dus ja: met draad gemeten.
Zojuist nog maar een keer met knopje want idd alleen met stroom en via IP gedaan. magisch.
1e test direct na herstel verbinding 12 mb
2e test ongeveer 2 minuten later 8 mb
3e test iets later weer 12 mb
dat dipje neem ik voor lief, het lijkt weer ok...erg typisch.
enige uitleg waarom dit in godsnaam een oplossing kan zijn? Of is 'uit is uit' een denkfout van mijn kant?

in elk geval, dank van een overduidelijke noob in modems.

Omdat het modem dan even volledig gereset wordt. Dat is soms nodig en kans soms de oplossing zijn.
Mochten er toch nog problemen zijn laat het hier maar even weten dan helpen we je graag verder.
Denk wel dat je je wifi na de harde reset even opnieuw in moet stellen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Bedraad gemeten? Modem een harde reset gegeven( knopje achterkant modem)?
Je hebt het modem een reset gegeven maar probeer ook eens het knopje aub mits je dat nog niet gedaan hebt?
Ik heb vanaf het begin met draad gewerkt ivm stabiliteit, dus ja: met draad gemeten.
Zojuist nog maar een keer met knopje want idd alleen met stroom en via IP gedaan. magisch.
enige uitleg waarom dit in godsnaam een oplossing kan zijn? Of is 'uit is uit' een denkfout van mijn kant?

Reputatie 4
Badge +1

Omdat het modem dan even volledig gereset wordt. Dat is soms nodig en kans soms de oplossing zijn.
Mochten er toch nog problemen zijn laat het hier maar even weten dan helpen we je graag verder.
Denk wel dat je je wifi na de harde reset even opnieuw in moet stellen.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi MPS,
Ik sluit dit topic aangezien je niet meer bent teruggekomen. Als je nog een vraag hebt, kun je gerust opnieuw een topic aanmaken.
Groetjes Kiko