beantwoord

Traag internet!

Ik heb sinds vannacht rond 4 uur ineens last van super traag internet.... Na contact opgenomen te hebben met de klantenservice ben ik er niet echt veel wijzer op geworden wat er nu echt aan de hand was? Het internet was zogenaamd goed? Maar toch onstabiel? Na een paar vragen kwam het erop uit dat ik de vraag stelde waarop ik het antwoord kreeg: "Oja, daar kan ik ook nog even naar kijken..." Na 5 minuten wachten kreeg ik het volgende antwoord: Het is nog onduidelijk over er een storing is, het kan zijn dat u een van de eerste bent die de storing meld.
Daarna heb ik er over nagevraagd wat hier aan gedaan kan worden. Nou na een tijdje kwam het erop uit dat ze een Harde router reset ging doen? Nou na 10 minuten wachten... 3 keer raden... Waarschijnlijk bijna goed... Geen succes! Maar het punt is? Wat kan ik hier aan doen? Heb me router al gereset. Ook geen succes...
Bedankt voor Uw hulp alvast.
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 8 mei 2016, 12:35

Hi iedereen,

Het klopt dat er een storing gaande is alleen heeft deze volgens de laatste data betrekking op een relatief kleine groep klanten. Uiteraard zijn we al hard bezig de storing aan te pakken, hier hebben we ook hulp nodig van andere organisaties. Aangezien het dus niet alleen van ons afhankelijk is is het moeilijk een duidelijke indicatie te geven.

Dit topic zal ik sluiten, mocht je nog met elkaar in gesprek willen kan dat hier.

Groetjes Maurice
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

61 reacties

Na een paar vragen kwam het erop uit dat ik de vraag stelde waarop ik het antwoord kreeg:
Correctie: Na een paar vragen gesteld te hebben stelde ik de vraag: kan het een storing zijn? waarop ik het antwoord kreeg:
Het schijnt een mogelijk landelijke storing te zijn. Ze hadden nog niet genoeg informatie om dat volledig naar buiten te brengen! Wanneer meerdere mensen hier last van hebben graag direct melden zodat het probleem sneller opgelost word.
Het schijnt een mogelijk landelijke storing te zijn. Ze hadden nog niet genoeg informatie om dat volledig naar buiten te brengen! Wanneer meerdere mensen hier last van hebben graag direct melden zodat het probleem sneller opgelost word. En wanneer zou dit opgelost kunnen zijn?

@Jasper,
Als je ontdekt dat er een foutje in je posting staat, kan je tot een uur na plaatsing je posting editten door rechtsboven in je bericht op het potloodje te klikken
Hier ook traag en haperend internet. Reset van modem heeft geen effect.
Klantenservice niet meer bereikbaar nu 😞
Zelfde probleem hier. Download speed naar 1-2Mbit gevallen (ipv ~80Mbit normaal) terwijl up op normale 20Mbit blijft.
Alles bekabeld/uitgezet/gechecked/gereset. Zit niet in mijn huis, moet storing zijn.
Regio Utrecht (stad)
Hier ook problemen, downloadsnelheid 2Mb en uploadsnelheid 31. Is ook sinds vandaag, gisteren was alles nog normaal.
hier hetzelfde probleem.. regio utrecht
Hier ook problemen. Gebeld met Tele2. Kreeg een email toegezonden met een "handige"
video voor het verbeteren van je snelheid en wifisignaal.
Zelfs deze video kon ik niet bekijken wegens te lage downloadsnelheid.
Moet een algemene storing bij Tele2 zijn. Ben benieuwd hoe lang deze duurt....
Hier ook extreem trage download snelheid van 2MB (moet ongeveer 50 zijn) , upload is wel goed met 30MB. Utrecht-Zuilen. Net 2 weken klant en de klantenservice gaat gewoon 36 uur plat, lekker bezig Tele2 😞
Hier hetzelfde probleem. Had al problemen met internetsnelheid die onder de maat was, maar nu gedaald naar 1.5Mbps, voor zover ik dat zelfs red. Upload heeft de normale snelheid. Utrecht Hoograven.

Lijkt me niet meer dan normaal dat ze hier toch maar mee aan de slag gaan ondanks dat vrije dagen gepland waren...
Hier ook down: 0,7 up: 9,4
Up zit dus wel goed, maar down is echt heel slecht.
Regio Assen Drenthe
Hier ook een downloadsnelheid van 1.07 Mbps. Regio: Groningen (centrum).
Groningen Rivierenbuurt ook zeer trage Downloadsnelheid.
Dat is dan duidelijk een landelijke storing
*** Weggehaald door moderator (Rick) i.v.m. overtreding artikel 7a van de huisregels ***
Ik woon in Woerden en mijn verbinding is ook erg traag. Alleen de downloadsnelheid is beroerd, upload is niets mis mee.
Reputatie 1
Hier (regio Emmen, Zuidoost-Drenthe dus) is de downloadsnelheid 1,6 ipv de 14 die het normaal is. De uploadsnelheid is wel normaal. Hopelijk gaat het niet weer zo lang duren als vorige keer 😞
Hier bij Tiel ook TRAAAAAAAAGGGGG internet!...uploaden gaat zelfs sneller.
Heb op advies van de virtuele hulp een speedtest gedaan met vaste verbinding.
Ik zou contact moeten opnemen, maar dat gaat dus niet ivm 4mei en hemelvaart. 😞
Hier in Maarssen zelfde probleem. Eerder vandaag tele2 aan de lijn gehad hierover. Maar probleem lag niet aan hun. Volgens de medewerker kwam er netjes 49Mb binnen op het modem - NIET DUS...
Hier bij Utrecht hetzelfde probleem. Extreem traag internet sinds 4 mei.
Bij iemand anders al enige verbetering opgetreden? Ik heb nog steeds traag internet. Iets sneller dan gisteravond, maar bij lange na nog niet op het normale niveau.

Ook zo lekker dat die klantenservice gewoon de hele dag niet te bereiken is. Komt mij toch wel enigzins amateuristisch over. Ziggo is bv gewoon tot 22:00 uur te bereiken op feestdagen.
Hier in Maarssen zelfde probleem. Eerder vandaag tele2 aan de lijn gehad hierover. Maar probleem lag niet aan hun. Volgens de medewerker kwam er netjes 49Mb binnen op het modem - NIET DUS...

Ja, de verbinding tussen je modem en de staatkast zal prima zijn. Gezien het een landelijke storing is vermoed ik dat de bottleneck meer in de koppeling van KPN naar het Tele2 netwerk is of de routers van Tele2 naar het Internet.

Wel irritant, ik merk ook dat ik erg gehecht ben aan snel internet..
Van 2mb downloadsnelheid gisteren naar 3,2mb nu, en de uploadsnelheid is nu lager dan gisteren. Hoe lang gaat dit nog duren? Ben er zat van. Mijn abonnement loopt tot december en denk dat ik maar ga overstappen naar Vodafone, nu 5 maanden klant bij Tele2 en nu al meer problemen gehad dan dat ik in bijna 2 jaar tijd bij mijn vorige provider Telfort had. WAARDELOOS!!!

Ja, de verbinding tussen je modem en de staatkast zal prima zijn. Gezien het een landelijke storing is vermoed ik dat de bottleneck meer in de koppeling van KPN naar het Tele2 netwerk is of de routers van Tele2 naar het Internet.

Wel irritant, ik merk ook dat ik erg gehecht ben aan snel internet..

En bij Tele2 beweren ze dat er niks aan de hand is, ik heb gisteren met de klantenservice gebeld. Geen problemen terwijl door heel Nederland heen mensen last van traag internet hebben.

Er werd me gevraagd of ik mijn modem al had gereset. Ja al 3x, kreeg als antwoord: Nou mevrouw dan moet u dat nog maar eens doen want er is geen storing.