beantwoord

Traag internet

Sinds we in december zijn overgegaan naar het abonnement Basis en Bellen hebben we 's avonds zeer traag internet.
De oplossingen uit het forum heb ik allemaal al geprobeerd is hier iets aan te doen?

icon Beste antwoord door Niek Akkerman 12 mei 2016, 19:24

Hallo Ben,

😃 gouwe tip. Heb een laptop nu rechtstreeks aangesloten op het modem in plaats van via het lexcom home netwerk en haal nu wel op iets verlies na een aardige snelheid.
38.19 MBps down
en
7.77 Mbps up
bedankt voor de hulp en sorry voor de eerdere misschien wat vervelende mails.
Wel vreemd dat het netwerk net minder is geworden op het moment dat ik overgegaan ben naar jullie snellere pakket. Of daarvoor heb ik het niet zo ervaren.

groet,
Niek
😳

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 Reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hoi Niek,
Vervelend om te horen dat je in de avond last hebt van traag internet.
Is dit met wifi? Het kan zijn dat omgevingsfactoren het signaal verzwakken.

Heb je ook een trage verbinding in de avond als je een computer bekabeld aansluit?
En is de snelheid wel goed overdag?

Ik hoor het graag van je.
Groet,
Ben
Hallo Ben,

Zowel bekabeld (PC), als via de Wifi (laptop). gaat het traag. Het duurde net 4,34 minuten om in te loggen en deze pagina opnieuw te laden. (via bekabelde PC).

Overdag gaat het sneller (beetje zoals voor de overstap naar Basis en Bellen, maar toen had ik tot 20Mb) en snachts nog sneller. Onze telefoons lijken er minder last van te hebben.

Groet,
Niek
Hallo Ben,

De 2e keer gelukkig wat sneller 41 seconden, om nogmaals in te loggen. Het gaat ook vaak met horten en stoten, soms redelijk en dan moet je weer lang wachten.

Groet,
Niek
Reputatie 6
Badge +5
Dank je wel voor het doorgeven Niek.
Ik wil graag kijken of wij problemen of vertragingen zien op de lijn.
Om dit te doen heb ik enkele gegevens van je nodig.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen :Privébericht naar Ben.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Niek,
Dank je wel voor het doorsturen van je gegevens.
Ervaar je nog steeds de symptomen van traag internet?
Ik zie dat het modem de afgelopen 8 dagen niet is herstart.
Dus mijn vraag is, gaat het goed allemaal nu? Ik heb geen signalen meer van je gehoord de laatste tijd.
De snelheid ziet er ook goed uit met 41Mb/s wat binnenkomt bij je.
Ik hoor het graag van je.
Groet,
Ben
Ja het trage internet is er nog steeds met name tussen 19.00 en 23.00 uur. Zoals eerder gemeld ervaren we overdag geen/minder problemen, maar 's avonds is het niet veranderd. Misschien vanwege de vakantie is het deze week iets minder erg, maar het blijft in de avonduren niet op hetzelfde niveau als overdag. In de avonduren maken we juist het meest gebruik van het internet. Overdag is werken we of zijn we naar school, maar 's avonds maken we juist veel gebruik van het internet. Dit geldt waarschijnlijk voor de meeste mensen.

De reden waarom je niets van me hebt gehoord is, dat ik in afwachting was van jouw bericht, wat dus 5 dagen heeft geduurd. Ik kan het niet geloven dat de snelheid in de avonduren gelijk is aan de door jou genoemde 41 Mb/s. Een foto zou dan binnen 1 of 2 seconde binnen moeten zijn, maar dit is niet het geval.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Niek,
Bedankt voor de uitleg en ik snap je situatie.
Het is bij mij hetzelfde, dat ik savonds vaker op internet zit thuis.
Dan wil je natuurlijk ook dat het snel is.
Ik ga het laten onderzoeken. Hou het zelf ook in de gaten op de avonduren.
Hou me op de hoogte ook hoe het is in het weekend.. of het dan overdag goed is in vergelijking met savonds.
Mocht je nog iets van me willen weten, hoor ik het graag.
Groet,
Ben
Het internet is vanavond weer ouderwets (sinds december) traag. Is nog langzamer dan mijn eerste inbelverbinding van vroeger.
Ik was heel lang een tevreden klant van tele2, maar dit lijkt echt nergens op :@:@:@
Reputatie 6
Badge +5
Ik snap dat je hier niet blij mee bent Niek.
We zijn druk bezig met onderzoeken waar het aan ligt en hoe dit het snelst kan worden opgelost.
Weet je ongeveer wanneer het begon?
En kan je misschien een speedtest uitvoeren en de resultaten hier delen?
Dan kan ik dat meenemen om hier intern te laten zien.
Dank je wel!
Ben
Hallo Ben,

Vanavond kwart voor tien,

de gevraagde Speedtest gedaan, dacht snelheid is weer bedroevend en ja hoor dat klopte
Download 0,62 MBps
Upload 2,17 MBps

Lijkt niet op de 41 Mbps die jij me voorschotelt, een week geleden
:@:@:@
Hallo Ben,

Ook om 12.15 nog steeds niet de beloofde 41 Mbps.
Download nu 5,39 Mbps en Upload 7,67 Mbps
het internet verkeer is zo vervelend het valt mijn op dat in het begin aanbiedingen waar zijn. maar naar een aantal keer online zaken te hebben gedaan je vlotte manier van werken dwars word gezeten door irritaties van verbinding. heb zelfs gehad dat alles uit viel omdat apparaten de druk niet aankonden ik weet niet of wifi streelt of slaat.
Hallo Ben,

half acht
Download 5,80 Mbps Upload 7,67 Mbps
Reputatie 6
Badge +5
Het is echt bizar dat je zo'n lage snelheid behaald Niek.
Ik heb nog een keer je lijn gecheckt en gekeken hoeveel snelheid het modem haalt, en dat is 41 Mb/s.
Hier kan je dit zien:

Wat je modem haalt kan je zelf ook checken.
Sluit je computer bekabeld aan op het modem.
Open een browser window en ga naar 192.168.1.1
log in met user/user en check de "Broadband Connection" om je snelheid te zien.
Tip: Ontkoppel de televisie en zorg dat je geen zware internetdownloads aan heb staan (streaming muziek/video bijv.)

Wat haal jij nu?
Ik wil je graag helpen, en het lijkt echt allemaal goed te staan Niek.
Daarom ben ik benieuwd naar je bevindingen
Hallo Ben,

😃 gouwe tip. Heb een laptop nu rechtstreeks aangesloten op het modem in plaats van via het lexcom home netwerk en haal nu wel op iets verlies na een aardige snelheid.
38.19 MBps down
en
7.77 Mbps up
bedankt voor de hulp en sorry voor de eerdere misschien wat vervelende mails.
Wel vreemd dat het netwerk net minder is geworden op het moment dat ik overgegaan ben naar jullie snellere pakket. Of daarvoor heb ik het niet zo ervaren.

groet,
Niek
😳
Reputatie 6
Badge +5
Hey Niek!
Dat ziet er een stuk beter uit 😃
Nice! 🆒

Het geeft niet hoor van eerder, wij willen natuurlijk graag ervoor zorgen dat je internetsnelheid zo goed mogelijk is en dat je krijgt waarvoor je betaald.
Mocht je nog andere vragen hebben, hoor ik het uiteraard graag van je.

Ik stuur je nog een privébericht ter afsluiting.
Groet,
Ben