Traag internet

  • 29 oktober 2015
  • 1 reactie
  • 107 x bekeken

Wij zijn al vele jaren een tevreden gebruiker van TELE2 diensten inclusief vast internet en hadden eigenlijk nooit klachten over traag internet. Echter, de laatste maanden (misschien wel half jaar) is onze verbinding zo nu en dan erg traag en valt geregeld in het geheel weg zowel vast als wifi. Ik denk dat de oorzaak een defect in de modem/router is, dit lijkt meer aannemelijk om dat het probleem soms opgelost kan worden door hard reset van de modem. De modem die wij gebruiken is de DV-201AMR.
Mijn vraag is of dit probleem herkenbaar is?

@TELE2: Is het mogelijk de modem/router te wisselen om te kijken of dat een oplossing is?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 1
ik heb ook problemen. (vooral tussen 19:00 en 23:00)
ik heb uitgevonden dat het aan de centrale/achterliggende netwerk ligt. dmv tracert command
de eerste hop na het modem duurd dan ~ 200ms
tijden die "spits uren" heb ik iets van 10% van de normale bandbreedte

in t volgende filmpje uitgelegt hoe tracert te doen
https://www.youtube.com/watch?v=pgU3tpOUtrI