beantwoord

Traag bekabelt en draadloos internet

• 13 december 2015
  • 24 reacties
  • 548 x bekeken

Hallo tele 2.

Een tijdje eerder heb ik dit probleem ook gehad en was het na een tijdje ineens opgelost.
maar nu heb ik de maand november tot nu traag internet.

de modem heb ik al gereset, pc instellingen na gekeken.
kabels na gekeken maar niets kunnen vinden.

4 december was mijn snelheid wel rond 14 Mb maar me meeste tijd haal ik 0.60 Mb
http://www.speedtest.net/my-result/4912679615

Mijn vraag is, wat kan ik hier aan doen?
Software matig staat snelheid/dublex al op 100mb full.
maar dit geeft geen verschil.

groeten.
Henry
icon

Beste antwoord door Ciana van Tele2 21 december 2015, 08:50

Hi HenryvdWoerdt,

Bedankt voor het doorsturen van jouw persoonsgegevens! Het was mij niet duidelijk dat je al contact met ons hebt gehad op Facebook. Wat Melissa zegt, klopt helaas. De dip in jouw snelheid heeft met jouw omgeving te maken.

Ik begrijp dat je het als storend ervaart. Helaas kan ik op dit moment niks doen om de situatie te verbeteren. Zodra ik meer weet over de oorzaak, zal ik je daarvan op de hoogte stellen. Tot die tijd moet ik je helaas vragen om nog geduldig te blijven.

Ik wens je alvast fijne feestdagen.

Groet, Ciana
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

24 reacties

de tele2 internet test pagina komt op 3.6Mb.
al beter maar geen 10/14 mb wat het altijd was
vandaag ook weer bar slecht.
http://www.speedtest.net/my-result/4915370901

en http://www.speedtest.net/my-result/a/1616455492 0.47Mps zelfs.
Mijn moeder kijkt graag utopia, live steams en ik game graag maar is bijna onmogelijk
Reputatie 2
Ik neem aan dat jij je snelheid ook verliest in de avonduren na 19:00? Zo ja, welkom bij Tele2. Dit probleem speelt al heel erg lang bij een heleboel mensen en vooralsnog ligt er geen oplossing in het verschiet.
Ik neem aan dat jij je snelheid ook verliest in de avonduren na 19:00? Zo ja, welkom bij Tele2. Dit probleem speelt al heel erg lang bij een heleboel mensen en vooralsnog ligt er geen oplossing in het verschiet.

Ja helaas wel. om 17:25 had ik gewoon 14Mb !... en zo tegen 8 uur zakt alles naar de 1 MB
Ik klaag niet snel, als het internet gewoon redelijk werkt ben ik blij maar rond de 1Mb word alles wel lastig.
een hele tijd terug had ik dit ookal. ook na 19:00 idd
En dat was na paar dagen ineens opgelost.
Reputatie 2
Badge +2
Hey Henryvdwoerdt!

Vervelend dat je internetsnelheid afneemt in de avonduren. Het klopt dat sommige klanten hier problemen mee ondervinden, maar het zijn lang niet dezelfde scenario's bij iedereen. Ik stel voor dat je jouw NAW-gegevens, klantnummer en geboortedatum opstuurt zodat ik dit voor je kan nakijken! 🙂 Je stuurt een privéberichtje door op mijn naam/avatar te klikken en vervolgens op de paarse knop met 'Bericht'. Je kan ook een privéberichtje versturen door te klikken op deze link: https://forum.tele2.nl/inbox/conversation?with=89911

Groet, Ciana
Hey Henryvdwoerdt!

Vervelend dat je internetsnelheid afneemt in de avonduren. Het klopt dat sommige klanten hier problemen mee ondervinden, maar het zijn lang niet dezelfde scenario's bij iedereen. Ik stel voor dat je jouw NAW-gegevens, klantnummer en geboortedatum opstuurt zodat ik dit voor je kan nakijken! 🙂 Je stuurt een privéberichtje door op mijn naam/avatar te klikken en vervolgens op de paarse knop met 'Bericht'. Je kan ook een privéberichtje versturen door te klikken op deze link: https://forum.tele2.nl/inbox/conversation?with=89911

Groet, Ciana

Volgens mij zijn de scenario's bij iedereen met dit probleem identiek, dus ik weet niet waar deze info op gebaseerd is? Bij iedereen is het internet in orde tot 19:00-20:00 dan is het tot 22:00-23:00 een grote bak met stinkende stomende ellende.
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Bungeejumpen,

Deze informatie is gebaseerd op gegevens die wij in het systeem kunnen zien. Als je wilt weten of de situatie inderdaad identiek is voor jou, ontvang ik graag nog jouw persoonsgegevens.

Groet, Ciana
Reputatie 2
Hoi Bungeejumpen,

Deze informatie is gebaseerd op gegevens die wij in het systeem kunnen zien. Als je wilt weten of de situatie inderdaad identiek is voor jou, ontvang ik graag nog jouw persoonsgegevens.

Groet, Ciana

Ik ben wel benieuwd uit welke gegevens jullie aflezen dat dit probleem wat hier zo vaak beschreven wordt (snelheidsverlies tussen 19:00 en 23:00) verschillende oorzaken zou kunnen hebben.

Sterker nog, het zou heel fijn zijn als jullie alleswetende systeem uberhaubt met een oorzaak zou kunnen komen. Voorlopig weet niemand hier al 8 weken waar men aan toe is..
heb dit nu al 2 maand idd. voorheen kwam het wel eens voor 2 a 3 dagen. kan gebeuren.maar zoals dit.
Via fb kreeg ik het bericht

"Aan de hand van je gegevns zie ik inderdaad dat er in jouw omgeving af en toe een dip in snelheid voorkomt. Dit probleem is bij ons bekend en we zijn er hard mee bezig om een oplossing hiervoor te vinden. Hopelijk kunnen we je binnenkort verblijden met goed nieuws. Groetjes, Melissa"

af en toe een dip van 14Mb, niet omdat het moet. gewoon omdat het kan?
dat je dan 0.74Mbps over houd 😑 ..

het is gewoon erg storend.
en ik betaal er gewoon voor.

Hoi Bungeejumpen,

Groet, Ciana

Ik ben wel benieuwd uit welke gegevens jullie aflezen dat dit probleem wat hier zo vaak beschreven wordt (snelheidsverlies tussen 19:00 en 23:00) verschillende oorzaken zou kunnen hebben.

Sterker nog, het zou heel fijn zijn als jullie alleswetende systeem uberhaubt met een oorzaak zou kunnen komen. Voorlopig weet niemand hier al 8 weken waar men aan toe is..
Reputatie 2
Ik klaag ook niet snel maar begin mij de afgelopen paar dagen behoorlijk irriteren aan de snelheid van Internet...
Reputatie 2
Badge +2
Hi HenryvdWoerdt,

Bedankt voor het doorsturen van jouw persoonsgegevens! Het was mij niet duidelijk dat je al contact met ons hebt gehad op Facebook. Wat Melissa zegt, klopt helaas. De dip in jouw snelheid heeft met jouw omgeving te maken.

Ik begrijp dat je het als storend ervaart. Helaas kan ik op dit moment niks doen om de situatie te verbeteren. Zodra ik meer weet over de oorzaak, zal ik je daarvan op de hoogte stellen. Tot die tijd moet ik je helaas vragen om nog geduldig te blijven.

Ik wens je alvast fijne feestdagen.

Groet, Ciana
nu. is die wel goed.
ben benieuwd over een uurtje
heb je het al
:@:?
zucht 😑
nog geen verbetering
Reputatie 5
Badge +3
Dat geduldig blijven kan uiteraard niet te lang gaan duren, zou tele2 een redelijke tijd (2 weken) geven om dit goed op te lossen.
Mocht het tobben blijven dan in gebreke stellen en het beste kan je dat via een rechtsbijstand verzekering doen, als ik naar de latency (151) en de jitter (68) kijk die bij deze snel?heden' logisch zijn, herken ik daar het oude overboekingsprobleem in, ben bang dat de apparatuur in de wijkkast verre van aangepast is anno 2016,.
nou het is nog steeds het zelfde, klokslag 8 uur hou ik 2.5Mb over (via de tele2 test dan)

ik weet niet wat het probleem is maar laatse 3 maand is het erg weer
Reputatie 5
Badge +3
Tja,. geduld is letterlijk en figuurlijk hier een schone zaak,..
nou, ik moet al geduld genoeg hebben 😑. echt belachelijk
betekend dit dat Glasvezel wel beschikbaar is bij ons?
en hoeveel snelheid houden we daar van over?

+ dan nog de optie om ALLEEN glasvezel tekrijgen zonder TV.
anders word het toch maar overstappen naar een andere aanbieder
nieuw record.. 😑
duurde al 15 minuten om het plaatje erop tezetten
vanwege de "Something went wrong" melding.
Reputatie 4
Badge +1
Kijk hier eens aub:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Dat stoort mij ook dat Tele2 een glasvezelabo samen met tv wil verkopen.
Ze doen het wel hoor_ internet only_ maar tegen welke prijs? En waarom niet op de homepage verkopen zonder tv?
Doen ze wel maarrr...dan mag u wel dezelfde prijs betalen als MET tv.:@
ja wij willen graag TV houden van ziggo.
en aangezien tele2 alleen reageert met "we zijn er druk mee bezig" denk ik dat ik maar ga over stappen.
dit is gewoon super irritant.

20:30 en ik heb WEER net 1 MB over...

bij kpn was dit de uitslag: Koper

Distributiepunt(en)
Elt

Internet Snelheid
22 Mbit/s
iTV

2 HD

FttH
Beschikbaar
Distributiepunt(en)
Elt-AAC/1
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD

Kijk hier eens aub:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Dat stoort mij ook dat Tele2 een glasvezelabo samen met tv wil verkopen.
Ze doen het wel hoor_ internet only_ maar tegen welke prijs? En waarom niet op de homepage verkopen zonder tv?
Doen ze wel maarrr...dan mag u wel dezelfde prijs betalen als MET tv.:@