beantwoord

tplink c3150 als 2e en hoofdrouter

  • 8 January 2019
  • 7 reacties
  • 817 x bekeken

Hallo,

Hoe kan ik een 2e router (TPlink C3150) aan mijn ZTE H369A verbinden? Ik krijg het maar niet voor elkaar om de tplink als hoofdrouter in te stellen.
icon

Beste antwoord door Gela 8 January 2019, 22:04

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Dat is wel een router met spierballen zeg. Prachtige machine die zou je toch moeiteloos kunnen installeren met de WPS knoppen. In de ZTE moet je die wel eerst aanzetten in het menu. Dan eerst de ZTE knop indrukken en binnen 30 seconden de knop van de TP link indrukken en hij kan het helemaal zelf doen.
Lukt dat vreemd genoeg niet dan is er nog de Quick Setup methode, hiervoor in de ZTE eerst het ip nummer vast zetten en het Mac adres van de TP link invullen dat op de sticker staat, is achterop vaak te vinden.

*** Moderator edit: Lees meer over dit onderwerp in 👉 de Wiki ***

 

Met de wps functie zijn de routers zo ingesteld dat alles in de tplink router over gaat en deze als hoofdrouter gezien word? Ik heb ergens iets gelezen over lan-wan verbinding, dat klopt? Anders (lan-lan) zou het een repeater worden en dat is niet de bedoeling.
Je hebt een kabel van een Lan ZTE poort naar de Wan poort van de TPlink aan gesloten? Dan gaat hij werken als router. Dit kun je in het menu van de TP link controleren c.q. instellen. Zet de ZTE in DMZ dan werkt het goed.
Klopt, ik heb een lan wan verbinding gemaakt. Helaas krijg ik geen reactie van het zte modem als ik de wps knop in druk of ingedrukt houd. De tplink router begint wel te knipperen.

Als ik ze al verbonden krijg, dan stop het zte modem ook met ip-adressen uitdelen of hoe stel ik dat in?
In dit topic heb ik getracht antwoord te geven op jou vraag.
https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/zte-h369a-met-eigen-router-gebruiken-75245/index1.html#post457060
Top goed en gedetailleerde beschrijving. Dat komt allemaal wel goed.
Hoe kan ik daarna het IP adres in de zte zo aanpassen dat de zte niets meer kan uitzenden en een dom doorgeef luik word? Die tplink router daar kan ik veel meer mee (gast netwerk vpn etc) dus dan schiet het niet op als de zte nog iets te vertellen heeft.
Wanneer je de DMZ (DeMilitarized Zone) ingesteld hebt met het juiste MAC adres en ip adres van je router dan gaat alle data onverkort heen en weer op bevel van je eigen router.

De interne router van de ZTE kan dan niet meer mee doen. Het is dan ook volstrekt zinloos en af te raden om de andere 3 poorten hiervan nog te gebruiken voor internet. Behalve natuurlijk nog voor een TV decoder want die werkt op een andere vlan (virtual local area network).
Je hoeft verder niets aan te passen in de ZTE. In principe heb je er niets meer in te zoeken want het verkeer gaat nu via de TP-Link router.

Indien gewenst kun je nog wel het interne accespoint (wifi) van de ZTE gebruiken dit kan ook nog leuke voordelen bieden maar is sterk afhankelijk van de lokale omstandigheden bij jou thuis.