beantwoord

tp link deco m9 aansluiten op Davilex modem van TELE2

  • 3 May 2019
  • 7 reacties
  • 1185 x bekeken

Ik wil mijn TP Link Deco m9 aansluiten op tele2 modem maar kan geen verbinding maken.
Op een gegeven moment moet ik keuze maken tussen dynamisch of statisch IP of PPPoE
Alle 3 geprobeert met hetzelfde resultaat.
icon

Beste antwoord door eric 3 May 2019, 14:49

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Gebruik jij de meest rechtse poort van het Tele2 Modem om je router op aan te sluiten?
Volgens mij wel (ben nu niet thuis). Verder is er een Tele2 TV set upbox op aangesloten. Maak het dan uit waar welke kabel inzit?
Dat ligt aan het Modem dat jij gebruikt, er zijn er waarvan de eerste twee poorten niet geschikt zijn om een Router op aan te sluiten.
En omdat ik niet weet welke jij of andere posters gebruikt raad ik altijd aan de meest rechtse UTP poort te gebruiken.
Reputatie 7
Badge +12
Je moet de TV wel altijd rechtstreeks op het modem aansluiten. Die kan niet achter/aan de Deco.
Daarnaast moet je de deco als ACCESS POINT instellen als bedrijfsmodus. Dan gaat je bereik in huis dus omhoog, maar blijft het Tele2 modem de IP adressen beheren.
Ik ben echt een leek: volgens ge gebruiksaanwijzing is het een fluitje van een cent:
Daarnaast moet je de deco als ACCESS POINT instellen als bedrijfsmodus: hoe/waar doe ik dit.
Een dit is mijn modem:
Reputatie 7
Badge +12
Deze Davolink kent 2 poorten voor TV en 2 poorten voor internet. Dus als je op die zwarte stekker wel internet hebt, dan zit die grijze ook goed.

Als je de deco aansluit gebruik je een mobiel device om het met de deco app te installeren. Dan wordt gevraagd om de bedrijfsmodus te kiezen. Dan kies je access point. Achteraf is dit ook aan te passen als je in de app kiest voor MEER (die 9 puntjes rechtsonderin) , dan Geavanceerd, en dan bedrijfsmodus.
Reputatie 5
Topic vanwege gebrek aan nieuwe reacties op slot gezet