beantwoord

tg789bvn + Linksys e1200 + 2x PS4 = NAT Type probleem

• 6 mei 2017
  • 9 reacties
  • 432 x bekeken

• Is lekker bezig
  • 5 reacties
Dag mensen.

Na alle topics te hebben doorzocht krijg ik toch geen antwoord op het volgende probleem.

Ik heb een tg789bvn modem van tele 2? Een linksys router: E1200 en 2 ps4 consoles.

Linksys router in dmz ingesteld in het tg789bvn modem. Daarna het toegewezen ip adres als vast ip adres ingesteld op mijn linksys router (incl. Dns 8.8.8.8 en 4.2.2.3 of 8.8.4.4.) En de playstation 4's logischerwijs aangesloten op mijn linksys e1200. De playstation 4 die als eerste aan gaat, krijgt nat type 2 en de laatste die aangaat nat type 3. Ik heb de ps4 poorten daarna ook al geforward en zelfs 1 ps4 als dmz ingesteld op mijn linksys router... Het lukt maar niet om 2 ps4's op nat type 2 te krijgen bij bijvoorbeeld call of duty infinite warfare.

En ja ik heb het hele forum doorgespit, alle stappen doorlopen en het lukt maar niet.

1 ps4 met toegewezen ip als dmz instellen op het tg789bvn modem en je krijgt prima nat type 1 of 2. Linksys modem met toegewezen ip als dmz ingesteld op de linksys router geeft helaas niet 2x nat type 2 voor beide playstations.

Wie o wie kan mij helpen? Ben er al anderhalf dag mee bezig...

Alvast dank.

Groeten, Chris
icon

Beste antwoord door Gela 12 mei 2017, 00:35

Het is een feit, je bent een volhouder en een reactie heb je zeker wel verdiend.
Maar je geeft tegelijkertijd ook het antwoord waarom er niet gereageerd wordt.

Het is zo dat de router die je gebruikt niet echt gemaakt voor is voor wat jij er mee wil doen Deze linksys E1200 is in 2011 op de markt gekomen voor ca. 29 euro en voldoet voor de basisinstellingen gewoon een beetje goed. Echter daar stuur je niet 2 PS4’s mee aan met volledig open Nat. Daar zijn toch andere ‘kanonnen’ voor nodig. . Correct me if I'm wrong.

In de Technicolor (tg789bvn) zet je de DMZ functie aan naar je router toe en dan heb je verder niets meer van doen met de modem. Die de-moduleerd en moduleerd en verder kan hij niets meer in het netwerk. Jou router bepaald dan wat er gebeurd en hoe dat gebeurd. Dus er gaat slechts 1 kabel van je modem naar de router toe en al het andere werkt (of niet) vanaf je router maar zeker niet vanuit het modem. En daarmee houd ook de verantwoordelijkheid van Tele2 op.

Als je het antwoord van @ThaGuest in deze link nog eens goed doorleest kun je wellicht verder komen met jou aansluitingen, hij heeft er slechts 1 ps4 instaan direct op de Technicolor maar er zal niet veel verschil in zijn met een router en 2 PS4. Het principe is gelijk. Je zal je er in moeten verdiepen om het werkend te krijgen.
https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/dmz-functie-werkt-niet-technicolor-tg789bvn-modem-47624
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Correctie: Linksys router met toegewezen ip als dmz ingesteld op het tg789bvn en daarna het toegewezen ip (van tg789bvn) als vast ip adres ingesteld op linksys e1200 modem geeft helaas geen 2x nat type 2 op beide playstations...
Iemand die de gouden tip heeft? Of zijn de tele2 klanten met 2 ps4's gewoon de Sjaak?
Als het aan de router ligt, dan hoor ik het ook graag...
Badge +2
Het is een feit, je bent een volhouder en een reactie heb je zeker wel verdiend.
Maar je geeft tegelijkertijd ook het antwoord waarom er niet gereageerd wordt.

Het is zo dat de router die je gebruikt niet echt gemaakt voor is voor wat jij er mee wil doen Deze linksys E1200 is in 2011 op de markt gekomen voor ca. 29 euro en voldoet voor de basisinstellingen gewoon een beetje goed. Echter daar stuur je niet 2 PS4’s mee aan met volledig open Nat. Daar zijn toch andere ‘kanonnen’ voor nodig. . Correct me if I'm wrong.

In de Technicolor (tg789bvn) zet je de DMZ functie aan naar je router toe en dan heb je verder niets meer van doen met de modem. Die de-moduleerd en moduleerd en verder kan hij niets meer in het netwerk. Jou router bepaald dan wat er gebeurd en hoe dat gebeurd. Dus er gaat slechts 1 kabel van je modem naar de router toe en al het andere werkt (of niet) vanaf je router maar zeker niet vanuit het modem. En daarmee houd ook de verantwoordelijkheid van Tele2 op.

Als je het antwoord van @ThaGuest in deze link nog eens goed doorleest kun je wellicht verder komen met jou aansluitingen, hij heeft er slechts 1 ps4 instaan direct op de Technicolor maar er zal niet veel verschil in zijn met een router en 2 PS4. Het principe is gelijk. Je zal je er in moeten verdiepen om het werkend te krijgen.
https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/dmz-functie-werkt-niet-technicolor-tg789bvn-modem-47624
Dank voor je reactie Gela. Ik heb alles van dat topic goed doorgelezen en alle stappen gevolgd. Dit werkt inderdaad perfect voor 1 ps4 en voor 2 incl de e1200 helaas niet. Zou je mij een "kannon" kunnen adviseren? Dan haal ik er vandaag gelijk 1 op en ga ik het testen. Ook wellicht handig voor anderen met hetzelfde probleem 🙂
Badge +2
Een router advies te geven welke past in jou situatie is niet zomaar te doen. Er zijn er vele honderden te koop in alle mogelijke prijsklassen en is sterk afhankelijk van: a >budget, b >kennis en kunde, c >waarvoor te gebruiken en merk voorkeur.

Maar een goede site om je daarbij te helpen is Tweakers.net, hier kun je een idee opdoen wat in jou specifieke situatie de beste oplossing is en past in je budget.
https://tweakers.net/categorie/560/modems-en-routers/
En tik daar ook maar eens in de zoekbalk PS4 in. Dan kom je vast wel verder.

Niet voldoende? Op Hardware.info vind je nog meer keuze mogelijkheden.
https://nl.hardware.info/categorie/9/routers
Reputatie 5
Badge +3
Fijn te horen dat @Gela een goed antwoord heeft kunnen geven. Alleen spijtig dat we niet kunnen realiseren wat je graag wil. Ik wens je wel succes met het aanschaffen van een "kanon" 🙂
Netgear r7000 router aangeschaft en nu is het probleem opgelost inderdaad. Thanks!
Badge +1
Top!

Als er verder geen vragen meer zijn gaan we als je het goed vindt dit topic sluiten :)

Groetjes,
Bianca