vraag

Telefoonkabel draden aansluiten

• 8 mei 2020
  • 4 reacties
  • 176 x bekeken

Ik wil internet aansluiten in mijn appartement. In mijn woonkamer tref ik de stekker voor de telefoon kabel zo aan. Het groene draad is zat los. Als ik de modem zo aansluit heb ik geen verbinding. Waar moet ik de groene kabel aan verbinden?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Aan het contactpunt waar deze naast hangt.

Reputatie 7
Badge +1

Als ik zo kijk dan zit er al een lange kabel aan die wandcontactdoos. Het is beter om je modem dichterbij de hoofdaansluiting te plaatsen en daar aan te sluiten direct waar de kabel het huis binnenkomt.

Reputatie 6
Badge +1

Probeer de zwarte en de rode. 

Als het verkeerd is explodeert er niets. 

Reputatie 6
Badge +1

zwart is aarde,  ik zou rood en groen nemen.

En anders even kijken hoe anderen de draadjes vastmaken. Of er signaal op staat hoor je ook aan de kiestoon, moet je wel een telefoon hebben…. 

https://www.google.com/search?q=kleuren+telefoonkabel&sxsrf=ALeKk00ruQrKGfuYqvwWCNX_sFbEy6L5lw:1589162518520&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=r_IMDZhHLUsX8M%253A%252Ca07yGg2tL_e6DM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kTWJvZgswwybktVHjzMMqliNxSMYQ&sa=X&ved=2ahUKEwi3lKDb26rpAhXP0KQKHRbiBAIQ9QEwBXoECAkQIw#imgrc=r_IMDZhHLUsX8M:

Idd wel beter om het modem direct op de kabel te zetten waar die het huis binnenkomt. Elke meter kabel verzwakt het signaal en daarmee de snelheid. 

Reageer