beantwoord

Telefoonaansluiting type 2 / opleverdatum

• 1 april 2017
  • 9 reacties
  • 302 x bekeken

Hi,

Ik heb een internet abonnement afgesloten bij Tele2 en deze wordt aankomende donderdag geactiveerd. Het kastje heb ik al in huis, dus nu heb ik hem maar gewoon alvast aangesloten. Ik merk dat aan de achterkant het DSL lampje niet aangaat. De lampjes die aangaan zijn de power- en wifilampje. Nou vraag ik mij af of dit normaal is aangezien internet pas volgende week wordt geactiveerd.

Ik heb echter sterk het vermoeden dat mijn telefoonaansluiting bekabeling niet in orde is...

http://imgur.com/a/80jSP

Zoals op de bovenstaande foto te zien is zijn de zwarte en transparante kabel aangesloten. Kan iemand aangeven of dit zo hoort of dat er nog wat anders aangesloten dient te worden?
icon

Beste antwoord door Bombarie 1 april 2017, 16:49

Aderpaar 1 hoort zwart/transparant te zijn,
Aderpaar 2 hoort wit/transparant te zijn, die ontbreken dus je zit goed.

Het is een zogenaamde Stap58 isra, de rest aan draden is voor draadomroep uit vervlogen tijden.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Aderpaar 1 hoort zwart/transparant te zijn,
Aderpaar 2 hoort wit/transparant te zijn, die ontbreken dus je zit goed.

Het is een zogenaamde Stap58 isra, de rest aan draden is voor draadomroep uit vervlogen tijden.
Bedankt voor de reactie. Ik ben echt een kluns op dit gebied. Bedoel je die bovenste aderparen waar 1 t/m 5 staat. en dan dus nr 1 en 2 voorzien van de kabels die jij hebt aangegeven?

hoe zit het dan met dat onderste gedeelte waar die zwarte en doorzichtige kabels inzitten?

Ik kan na het bovenstaande gewoon toch het stekkertje erin stoppen, ik hoef toch geen telefoonkabel te knippen of iets dergelijks?
Reputatie 7
Badge +5
hoe zit het dan met dat onderste gedeelte waar die zwarte en doorzichtige kabels inzitten?
Dat is het goede paar, niets aan doen, stekker erin en klaar.
Badge +1
Goedemorgen Crowny,

Welkom op het forum! :D

Het DSL lampje zal inderdaad pas geen branden zodra je verbinding is opgeleverd.

Mocht het donderdag niet werken neem dan nog even contact met ons op. Dan helpen we je verder.

Groetjes,
Bianca
Goedemorgen Crowny,

Welkom op het forum! :D

Het DSL lampje zal inderdaad pas geen branden zodra je verbinding is opgeleverd.

Mocht het donderdag niet werken neem dan nog even contact met ons op. Dan helpen we je verder.

Groetjes,
Bianca

Oké dat lucht op. Ik maakte mij al zorgen, nu hopen dat met het aansluiten van het stekkertje aankomende donderdag alles prima zal werken. 🙂
Badge +1
Laat je me weten of het is gelukt?

Groetjes,
Bianca
Het is gelukt. Stekkertje erin en meteen verbinding.
Badge +1
Top!:D

Kan ik nog iets voor je betekenen?

Groetjes,
Bianca
Badge +1
Hi Crowny,

Aangezien ik niets meer van je heb vernomen ga ik er vanuit dat alles naar behoren werkt. Ik zal het topic hierbij dan ook sluiten.

Mochten er in de toekomst vragen zijn dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Bianca