beantwoord

Tele2 weigert abonnement te beeindigen

• 11 juli 2018
  • 3 reacties
  • 449 x bekeken

• Durft te posten
  • 1 reactie
Ik ben overgestapt naar een andere provider per 1 juni, zowel Tele2 als mijn nieuwe provider hebben dit per e-mail aan mij bevestigd. Op 2 juni heb ik het modem teruggestuurd.

Nu blijkt dat het abonnement nog actief is, dus ik heb een brief gestuurd met:
- de bevestigingsmail van de opzegging van Tele2 dat mijn abonnement beeindigd wordt per 1 juni
- en het verzendbewijs van de modem.

Nu heb ik een nieuwe bevestigingsmail gekregen van een opzegging, dit keer per 31 jul. Daarnaast wordt verwacht dat ik de maanden juni en juli betaal. Ook is het niet mogelijk een restitutie aan te vragen, want dat kan pas als het dabonnement beeindigd is (misschien lukt het dit keer wel, maar dat is nog niet zeker), maar nu kan er dus niets gedaan worden. Ook ben ik geinformeerd dat als ik niet betaal, voor de diensten die ik opzegd heb en niet geleverd krijg, moet ik ook nog incasso en heraansluitingskosten betalen.

Ik heb maar 1 telefoonaansluiting, en er kan dus maar echt 1 provider leveren. En per 1 juni werkt de Internetverbinding met mijn nieuwe provider helemaal prima. Ik heb een bevestiging van opzegging per 1 juni van jullie ontvangen en ik heb sinds 2 juni geen modem meer, dus ook geen mogelijkheid om gebruik te maken van Internet.

Waarom moet het allemaal op deze manier?
icon

Beste antwoord door Jasper van Tele2 12 juli 2018, 09:20

Dat klinkt niet al te fijn inderdaad. Ook al ga je bij ons weg moet het wel allemaal goed geregeld worden. Ik heb je abonnement gegevens er bij gepakt. Het klopt dat wij overgenomen zijn. Echter heeft de andere provider geen melding gegeven dat het abonnement afgemeld moest worden dus hebben ze niet goed de overstapservice gebruikt. Ik zie dat je ons toen netjes een brief gestuurd hebt dat je per 1 juni 2018 weg bent gegaan maar dat het niet afgemeld is. De persoon die dit bericht heeft behandeld heeft inderdaad het abonnement per eerst mogelijke datum afgemeld (31 juli 2018). De collega heeft echter ook een notitie gemaakt dat als je met ons belt de abonnementskosten van 1 juni t/m 31 juli 2018 vergoed moesten worden. Ik denk dat de persoon die je hebt gesproken op 11 juli 2018 over het hoofd heeft gezien. Ik heb echter de facturen stil gezet zodat er geen verdere actie ondernomen zullen worden. Tevens heb ik een vergoeding in het systeem gezet zodat de onterechte facturen gesloten zullen worden.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Dat klinkt niet al te fijn inderdaad. Ook al ga je bij ons weg moet het wel allemaal goed geregeld worden. Ik heb je abonnement gegevens er bij gepakt. Het klopt dat wij overgenomen zijn. Echter heeft de andere provider geen melding gegeven dat het abonnement afgemeld moest worden dus hebben ze niet goed de overstapservice gebruikt. Ik zie dat je ons toen netjes een brief gestuurd hebt dat je per 1 juni 2018 weg bent gegaan maar dat het niet afgemeld is. De persoon die dit bericht heeft behandeld heeft inderdaad het abonnement per eerst mogelijke datum afgemeld (31 juli 2018). De collega heeft echter ook een notitie gemaakt dat als je met ons belt de abonnementskosten van 1 juni t/m 31 juli 2018 vergoed moesten worden. Ik denk dat de persoon die je hebt gesproken op 11 juli 2018 over het hoofd heeft gezien. Ik heb echter de facturen stil gezet zodat er geen verdere actie ondernomen zullen worden. Tevens heb ik een vergoeding in het systeem gezet zodat de onterechte facturen gesloten zullen worden.
Top Jasper, dank je wel!
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Als je de tijd hebt, heb ik nog wel een privébericht gestuurd met een tevredenheidsonderzoek. We zijn zeer benieuwd naar je ervaring op dit forum en de afhandeling van je topic.

Fijne dag en groetjes
Jasper