beantwoord

Tele2 Modem is beperkt in functies, waarom?

  • 6 October 2020
  • 8 reacties
  • 481 x bekeken

  • Durft te posten
  • 1 reactie

Hallo,

 

Ik heb al een paar jaar een ZTE modem thuis staan. Nu vind ik die zeer beperkt in de opties, overzichten en een vreselijke interface.

Zijn er nieuwere modems met meer opties en betere overzichten of hebben ze de allemaal de zelfde opties en interface?

Met nieuwe modems bedoel ik modems die Tele2 levert. 

 

Groetjes,

Wiro

icon

Beste antwoord door eric 6 October 2020, 13:41

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

De ZTE is nog steeds een courant model wat ze leveren. Dat de opties beperkt zijn is omdat alleen de meest noodzakelijke mogelijkheden zijn opengezet. Als je meer wilt kun je ervoor kiezen om een eigen router toe te passen die je dan achter de ZTE aansluit. Er zijn hier diverse topics op het forum over te vinden.

Maar begrijp ik dat alle modems van Tele2 daarin beperkt zijn of zijn er ook ondertussen betere beschikbaar?

Reputatie 7
Badge +12

Alle modems zijn beperkt en bedoelt om de afgenomen internet dienst te faciliteren. De modems van Tele2 kunnen wel meer, maar om niet teveel support problemen te veroorzaken is het dus wat meer dichtgetimmerd.  Als je zaken met parent control, qos etc wilt gaan doen, dan zul je dus een eigen router moeten plaatsen.

Reputatie 5

Maar begrijp ik dat alle modems van Tele2 daarin beperkt zijn of zijn er ook ondertussen betere beschikbaar?


Modems van providers zijn in meeste gevallen beperkt en ik raad altijd aan, wil je meer functionaliteit koop een eigen router en hang hem aan de modem (in bridge). Enige provider met een nog degelijke router is KPN (moet je wel aanvinken) en xs4all met hun Fritz!Box.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Wiro,
Wat leuk dat je ons gevonden hebt. We helpen elkaar hier graag zo goed mogelijk aan oplossingen! 
Bedankt @eric en @simnlru voor jullie hulp en duidelijke uitleg, daar kunnen we wat mee!

 Mocht je in de toekomst nog vragen hebben of kunnen we je ergens bij helpen, geef een seintje.
De Community staat altijd voor je klaar! :innocent: 

I want to be out of the subscription I have not used the services of tele 2 for several days why does it require 120 euros from me for breaking the subscription

Reputatie 7
Badge +12

@Viktor663 This is a topic from Wiro. If you have a new question, open a new topic.

the first time I see such a company where I haven’t used the Internet for a single day and paid 120 euros for it! As soon as I learn Dutch, I’ll be smarter, but I will not advise your company to anyone you are the worst