TELE2 kan mijn telefoonaansluiting niet vinden

• 27 oktober 2020
  • 27 reacties
  • 563 x bekeken

Wie helpt mij?
Na jaren tevreden klant te zijn geweest bij Tele2, wil ik graag ook op mijn nieuwe woonadres een Tele2 Internet Only abonnement. Tele2 zegt mij echter dat zij de telefoonaansluiting in mijn nieuwe woning niet kunnen vinden in hun systeem, en dat ik hierover contact op moet nemen met KPN. KPN vertelt me dat wel degelijk alles in orde is en dat het probleem bij Tele2 ligt. En zo kom ik, na heel wat heen en weer gebel, dus niet verder.
Het vreemde daarbij is: het huis is onderdeel van een rijtje, alles hetzelfde, 3 jaar geleden gebouwd en dat Tele2 bij de buren links en recht wel kan leveren.
Hoe kom ik nu verder? Wie helpt mij?
Toch klant worden bij KPN, die 16 euro per maand meer vragen voor Internet Only?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Kijk eens in de postcode check van T-Mobile. Als je daar ook onbekend bent, dan heeft KPN jouw adres echt niet goed geregistreerd. De andere providers maken allemaal gebruik van dezelfde database die KPN beschikbaar stelt.

Beste Eric, dank je wel voor je antwoord. De postcode check bij T-mobile zegt hetzelfde als Tele2: voor mij is er geen internet beschikbaar en voor mijn toekomstige buren wel… Maar hoe overtuig ik KPN dat de fout bij hun ligt?

Reputatie 7
Badge +4

Tja, dat is lastig. Kpn retail gaat dat niet voor je aanpassen. En andere providers zijn allemaal afhankelijk van de database van KPN... Effin. Misschien dat een moderator nog weet hoe ze een error kunnen doorgeven. Wacht even op hun input op dit forum.

Heb je een huisnummer met A of B o.i.d.?

Hallo WhTurner, nee dat heb ik niet. 

Reputatie 7
Badge +2

Ben je al in die nieuwe woning? 

Kun je daar fysiek de telefoon leiding vinden? De Isra aansluiting? Meterkast, kelder, kruipruimte! 

Hallo theocoppes, ik woon er nog niet, maar ik zou er langs kunnen gaan. Hoe zou het mij kunnen helpen als ik de isra aansluiting fysiek zie?

Reputatie 7
Badge +2

Ga eens langs, maak een foto van wat jij denkt dat het een Isra aansluiting is en plaats die hier. 

Tele2 gebruikt het KPN netwerk, dus dat moet dezelfde aansluiting zijn. 

Hopelijk kan Cas of Rox je verder helpen. Is er een vorige bewoner die je vragen kunt of hij telefoon heeft? 

Misschien kunnen Cas of Rox de KPN aansturen voor een monteur! ! 

Dus de postcodecheck bij KPN geeft wel een aansluiting en tele2 niet. 

Succes

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @annekeduuk, welkom op onze Community! Fijn om te zien dat de je zo goed bent opgevangen door de vaste Communityleden. Jullie hebben goede ideeën guys, maar voor dit probleem kan ik geen monteur aansturen of een foutmelding doorgeven. Goed dat je je klantnummer hebt ingevoerd, zo kon ik namelijk gelijk in het systeem duiken. Ik heb het namelijk helemaal uitgezocht en zal je mijn advies geven.  

Uit je bericht begrijp ik dat het niet mogelijk was om op basis van jouw nieuwe postcode een aanvraag te doen. Dit verbaast mij, want als ik het via onze website probeer lukt het mij wel. Nu kan het zijn dat er in de tussentijd iets veranderd is. Probeer het anders zelf nogmaals zodat we zeker naar hetzelfde kijken.

Even concreet nu: de maximale snelheid die wij kunnen aanleveren is 11 mbit. Om heel eerlijk te zijn, zou ik dit zelf niet adviseren. Het hangt natuurlijk compleet af van wat jij met je internet wilt doen. Wellicht is het voor jou voldoende, alleen ben ik bang dat dit jouw ervaring zal beïnvloeden. Dat wil ik natuurlijk niet! Mocht je besluiten de aanvraag via onze website doen, dan krijgen wij intern de melding dat het aansluitpunt niet correct is. Je zal daarom doorverwezen worden naar KPN.  Zo blijf je dus heen en weer gaan, en dat eigenlijk voor een lage internetsnelheid.

De laatste optie die ik je kan geven is om je door te verwijzen naar Ziggo. Daar leveren ze tot 500 mbit, zij maken namelijk gebruik van een andere infrastructuur (coax). Je betaalt meer, maar ik weet zeker dat je daar wel blijer wordt. Het Is misschien niet het antwoord waar je op gehoopt had, maar wel het eerlijkste antwoord wat ik je kan geven. :purple_heart:

Voor het geval dat je toch langs wil gaan in de nieuwe woning:

In bv. https://cdn.tele2.nl/wp-content/uploads/klantenservice/2016/03/Handleiding-internet-Basis-Extra-Bellen-WEB.pdf staat een overzicht van de mogelijke uitvoeringen van het ISRA punt.

Beste Rox van Tele2, bedank voor je uitgebreide antwoord. Ik heb altijd het Internet Only abonnement van Tele2 gehad en ben daar tevreden mee. Ook op mijn oude adres had ik niet meer dan 12 Mbit/s. Het prijsverschil met de andere opties van Ziggo en KPN is te groot vind ik, voor iets wat ik blijkbaar toch niet gebruik. 

Reputatie 7
Badge +2

Rox, doorverwijzen naar Ziggo. 

Dat kan toch niet.! 

Leg deze hele correspondentie bij de directie neer. 

Hier is iemand die graag bij tele2 wil blijven, tevreden is met een lagere snelheid en blij is dat de prijs niet te hoog is!

Dat kon ik zomaar zijn. De doelgroep van tele2! 

Zo'n klanten moet je blij met zijn.

Een postcodecheck die bij KPN werkt en niet bij tele2 door hetzelfde draadje! 

Of moet de klant eerst een jaar bij KPN zijn en dan een overstap naar tele2? 

Vroeger was dat inderdaad een voorwaarde! Ongeveer 18 jaar geleden! 

Is dat nog zo zonder dat het toegelicht mag worden? 

Zorg dat ze internet krijgt! 

Beste theocoppes, daar ben ik het helemaal mee eens!
Verder: het zou goed kunnen dat je eerst klant moet worden van KPN, voordat je kunt overstappen naar Tele2. Het schijnt dat mijn toekomstige buren bij KPN zitten en de huidige bewoners bij Ziggo. Dus dat komt overeen met het feit dat Tele2 mijn toekomstige buren wel als klanten accepteert en mij niet...

Beste theocoppes, zou dit de ISRA aansluiting kunnen zijn?

Reputatie 7
Badge +2

Ik heb er niet echt verstand van sorry, maar lijkt mij een glasvezel. Die mooie groene kabel. En dan Ziggo of een andere glasvezel?

Toen ik mijn aansluiting heb gekregen was er inderdaad de plicht om een KPN contract te hebben. 

Dan kon het overgenomen worden door tele2. 

Als je geen telefoon had werd geadviseerd om telefoon via KPN aan te schaffen en daarna over te stappen. Ik had al KPN of misschien PTT? Maar dit is zolang geleden, en ik woon nog steeds op hetzelfde adres met dezelfde tele2.

Als dat echt zo is moeten ze het wel eerlijk vertellen. 

Reputatie 7
Badge +2

Effe gezocht, jij hebt vermoedelijk glasvezel via Ziggo. 

Die splitter is van Braun en hoort bij Ziggo! 

Isra is iets met veel dunne draadjes. 

Plaatje van diverse aansluitingen (ISRA punt)

Reputatie 7
Badge +4

Effe gezocht, jij hebt vermoedelijk glasvezel via Ziggo. 

Die splitter is van Braun en hoort bij Ziggo! 

Isra is iets met veel dunne draadjes. 

Dit is geen glasvezel maar coax van Ziggo. Daar kan alleen Ziggo over leveren. De aansluiting die in de bijdrage van WHturner staat is wat je nodig hebt voor DSL en dus een aansluiting van Tele2 of t-mobile.

Reputatie 7
Badge +2

Maar moet er eerst een KPN telefoon contract zijn voordat tele2 wil leveren? 

Reputatie 7
Badge +4

Nee hoor. Maar als er geen ISRA punt is dan had KPN de wettelijke verantwoordelijkheid om die alsnog aan te leggen vanaf de wijkcentrale. Daarna komt het ISRA ook beschikbaar voor alle wholesale partijen die DSL aanbieden via het koper netwerk. 

Reputatie 7
Badge +2

Als ik Rox goed begrijp dan kan je dus wel Tele2 internet aanvragen en dan krijgt Tele2 een melding dat het aansluitpunt niet correct is. Lijkt me logisch als de woning (nog) geen aansluitpunt heeft. Dan moet Tele2 toch met KPN regelen dat die aansluiting er komt, zodat Tele2 kan leveren? Duurt wel wat langer, maar dan heeft de klant wat hij wenst.

Reputatie 7
Badge +4

Tele2 kan alleen leveren als er een isra punt is. De huiseigenaar kan deze aanvragen via deze link.

Reputatie 5
Badge +2

Heren wat fijn dat jullie zo meedenken met @annekeduuk. Ik snap je punt @theocoppes en ik had dit met alle liefde voor haar opgelost. Uiteraard wil ik onze lieve, trouwe klanten bij ons houden! 

Deze situatie ben ik eerder nog niet tegengekomen op de Community, vandaar dat ik het helemaal heb uitgezocht en met bovenstaande suggesties kwam. Zelf kon ik niet de gewenste oplossing bieden om Anne bij ons te houden, maar vond ik het gepast om toch andere alternatieven te bieden. Het belangrijkste is dat Anne uiteindelijk gebruik kan maken van internet als ze eenmaal is gesetteld in haar nieuwe woning. Nu zie ik de link die @eric heeft gestuurd, wat geweldig! Die lijkt mij heel waardevol. @annekeduuk wil je ons hier op de hoogte houden?

Reputatie 7
Badge +2

Rox, geef eens antwoord op de vraag of er eerst een KPN contract moet zijn geweest voordat je tele2 kunt krijgen? 

Het was vroeger ( ca 1993) een voorwaarde, maar voor mij toen geen probleem. 

Beste allen,

Heel erg bedankt voor al het meedenken! Ik begrijp niet alles, maar leer er zo wel steeds meer van.

Ik ben inmiddels in de meterkast van de woning wezen kijken, maar kan niets van een ISRA-aansluitingspunt of losse bedrading die van de telefoonkabel zou zijn vinden (zie foto’s hieronder). Ik realiseer me alleen nu pas dat ik ook in de kruipruimte had moeten kijken… Alleen... hoe waarschijnlijk is het dat er nog een draadje los hangt in de kruipruimte bij zo’n nieuw huis?

De huidige bewoner opperde nog dat de telefoonkabel mogelijk ergens onder de stoep van de weg ligt en nog doorgetrokken zou moeten worden naar de meterkast. Dit klinkt voor mij als onwaarschijnlijk: waarom zouden ze met de nieuwbouw 3 jaar geleden niet alles tegelijk naar de meterkast doorgetrokken hebben, en dit hetzelfde voor alle huizen van het rijtje? Mocht dit toch aan de hand zijn, weet iemand welke kosten ik ongeveer kan verwachten om dit te laten oplossen?

Ik heb www.breedbandwinkel.nl als vergelijker gebruikt en het valt me op dat, welke provider ik ook kies, er een verwachte downloadsnelheid is van ongeveer 11 Mbps. Dus ook als ik een abonnement neem van KPN van 50 Mbps. Weet iemand hoe dit zit? Bij mijn toekomstige buren is dit niet het geval.

Via www.breedbandwinkel.nl komt Budget Alles-In-1 ook naar boven als goedkope optie. Ik heb Budget gebeld, en zij zien (in tegenstelling tot Tele2) wel de mogelijkheid om een aanmelding te doen. Als bij installatie blijkt dat er hoge kosten zijn mbt tot het (afwezige) ISRA punt, heb ik altijd nog de optie om me terug te trekken.

De enige optie die zeker gaat werken is Ziggo, want daar zitten de huidige bewoners bij. Goedkoopste abonnement is 53 euro per maand (vs 26 euro bij Tele2). Daar zit dan wel TV bij, maar daar maak ik weer geen gebruik van…

Beste Eric, bedankt voor de link voor het aanvragen van en ISRA-punt. Ik heb inmiddels begrepen dat een abonnement afsluiten bij een DSL-provider hetzelfde in gang zet.

Ik hoor graag jullie adviezen! Ergens moet ik een knoop gaan doorhakken :)

Groet,
Anneke