beantwoord

tele2 internet snelheid

• 16 februari 2016
  • 1 reactie
  • 156 x bekeken

Sinds een paar maanden heb ik VPN van Tele2. Dat ging even goed, maar nu is internet langzamner dan ooit. En heel erg wisselvallig, met snelheden tussen de 10 en 2 mb/ps. Ik zit nu naast het modem en nog steeds is de snelheid maar rond de 10mb. Kan ik hier zelf nog iets aan doen?
icon

Beste antwoord door Ben van Tele2 19 februari 2016, 10:12

Beste nfsante,
Leuk dat je hier op het Forum bent beland om je vraag te stellen 🙂
We willen je graag helpen.
Je zegt dat je naast het modem zit en nog steeds een lage snelheid ervaart.
Heb je deze snelheid gemeten via wifi of met een bekabelde verbinding? Wifi is heel handig, zeker voor in huis, maar er kunnen ook storingsbronnen aanwezig zijn die het signaal kunnen verzwakken.
Voor meer informatie over wifi en de snelheid van het internet, raad ik je aan even hier te kijken: Internet Snelheid Uitgelegd - Tele2

Daarom vraag ik je alsjeblieft om een bekabelde snelheidstest uit te voeren, zodat we zeker weten dat jij een goede snelheid haalt thuis.
Je zegt verder dat het schommelt tussen de 2 en 10 Mb/s. Is dit stabieler op een bekabelde verbinding?
En zijn deze snelheden steeds rond dezelfde tijd(en), of wisselt het nog wel eens?

Ik hoor het graag van je. Vriendelijke groet,
Ben
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 6
Badge +5
Beste nfsante,
Leuk dat je hier op het Forum bent beland om je vraag te stellen 🙂
We willen je graag helpen.
Je zegt dat je naast het modem zit en nog steeds een lage snelheid ervaart.
Heb je deze snelheid gemeten via wifi of met een bekabelde verbinding? Wifi is heel handig, zeker voor in huis, maar er kunnen ook storingsbronnen aanwezig zijn die het signaal kunnen verzwakken.
Voor meer informatie over wifi en de snelheid van het internet, raad ik je aan even hier te kijken: Internet Snelheid Uitgelegd - Tele2

Daarom vraag ik je alsjeblieft om een bekabelde snelheidstest uit te voeren, zodat we zeker weten dat jij een goede snelheid haalt thuis.
Je zegt verder dat het schommelt tussen de 2 en 10 Mb/s. Is dit stabieler op een bekabelde verbinding?
En zijn deze snelheden steeds rond dezelfde tijd(en), of wisselt het nog wel eens?

Ik hoor het graag van je. Vriendelijke groet,
Ben