beantwoord

tele2 Internet problemen (wireless)

• 25 februari 2016
  • 10 reacties
  • 197 x bekeken

Heb paar maanden geleden een internet upgrade gehad van 20 mbps naar 50 mbps, waarbij we ook een nieuwe mode / router hebben gehad. Nu merken we dat om de minuut ons internet uit valt via wireless, en dat je paar minuten niet kan reconnecten... Mobielen / Laptops / Ipads alles disconnect zomaar, en dan komt het weer terug - ook gebeurd dit met bekabeld ( UTP ) de internet word heel traag en dan stopt het weer, we zien ook dat de internetsnelheid daalt en dan weer terug komt, ons modem is op de zolder, en ik moet mijn laptop bekabeld hebben zodat het niet gaat uitvallen, mijn ouders zeuren heletijd over het uitvallen van ons internet, wat kan de oorzaak zijn? want mijn ouders willen de abonnement zo snel mogelijk stoppen als dit zo door gaat..
icon

Beste antwoord door Ben van Tele2 1 maart 2016, 10:20

Hoi Gorinchem1995,
Leuk dat je hier komt voor advies.
Ik zie dat onze gewaardeerde en actieve forumleden je al een aantal tips hebben gegeven.
Maar toen werd het stil..
Is alles weer werkend nadat je het systeem herstart hebt?
Laat het me weten.
Voor meer info, check ook nog even onze pagina met tips:
Tips wanneer internet niet werkt - Tele2

Groet,
Ben
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Is ook de binnenkomende telefoonlijn (ISRApunt) op zolder? De kabel tussen ISRA en modem mag maximaal 2 meter zijn.
Reputatie 7
Badge +5
Als hij het via een UTP kabel en via de Wifi doet, dan zit het hem in je Modem of in de verbinding/aansluiting van het Modem.

En wat WhTurner zegt ff controleren (teglijkertijd gepost)
Miep, miep 😃
Reputatie 7
Badge +5
Miep, miep :D

Ghe he 😃 leuke interactie zo 🙂
Is ISRA is in de woonkamer, de modem is in de zolder.
Als hij het via een UTP kabel en via de Wifi doet, dan zit het hem in je Modem of in de verbinding/aansluiting van het Modem.

En wat WhTurner zegt ff controleren (teglijkertijd gepost)

We merken dat de modem wat probleemjes heeft, het is goed ingesteld, maar de wifi laat het los voor paar minuten en dan komt het weer terug, of de internet gaat supper traag
Reputatie 7
Badge +5
Er was wel een storing die nu opgelost zou zijn, daarom werd er gevraagd om je Modem opnieuw op te starten.
Heb je dit al geprobeerd?
Er was wel een storing die nu opgelost zou zijn, daarom werd er gevraagd om je Modem opnieuw op te starten.

ja
Reputatie 4
Badge +1

ja

Nu even kijken of alles weer in orde is..??
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Gorinchem1995,
Leuk dat je hier komt voor advies.
Ik zie dat onze gewaardeerde en actieve forumleden je al een aantal tips hebben gegeven.
Maar toen werd het stil..
Is alles weer werkend nadat je het systeem herstart hebt?
Laat het me weten.
Voor meer info, check ook nog even onze pagina met tips:
Tips wanneer internet niet werkt - Tele2

Groet,
Ben