beantwoord

Tele2 internet mogelijkheden

• 9 december 2015
  • 8 reacties
  • 503 x bekeken

vandaag na veel 5 en 6 eindelijk de aansluiting werkend opgeleverd (nou ja werkend).
blijkt dat die thomson modems door tele 2 zijn geflasht en ja hoor je kan er niks mee.
server wordt toegestaan maar de poorten open zetten werkt niet.....voor de hand liggend DMZ en de server alles laten regelen...
sorrie meneer dat ondersteunen wij niet.
goed eigen modem eraan ,, jullie raden het al "sorrie ondersteunen wij niet".
hebben jullie een ander modem'' jullie raden het al "sorrie ondersteunen wij niet".

dan komt de oplossing" ïk kan u niet helpen zal ik u doorverbinden met opzeggen"
natuurlijk opgelost.
Maar niks is minder waar "om deze reden kunnen wij niet opzeggen"
We gaan u kosten in rekening brengen........

Mijn vriendelijke antwoordt natuurlijk "mijn advocaat gaat jullie de kosten in rekening brengen"

kortom zo een technisch achtergebleven bedrijf met zulk personeel zou allang opgeheven moeten zijn..

wat ik wel zou willen is dat een CEO van dat geweldige bedrijf dit leest en ook iets gaat doen voor mijn doelgroep die niet alleen maar een beetje willen internetten. :?
icon

Beste antwoord door Gela 21 december 2015, 13:24

Alleen dat werkt niet omdat het Modem geen DMZ functie heeft ( dan neemt onze Server de Firewall over.) of een simpele functie zoals Bridge mode is er ook niet.

Toch heeft het modem wel degelijk een DMZ functie. En die wordt hier ook goed gebruikt.

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Tele2 huurt een callcenter in en die voert de helpdesk uit. Het is niet zo dat de CEO van Tele2 daar invloed op heeft.
Een beetje callcenter heeft al gauw 700 medewerkers en die werken voor vele partijen zoals providers, nutsbedrijven, vervoerders ect.
En dat is een excuus Raaf voor de klacht die Herman heeft?
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Herman125,
Goed dat je je verhaal hier post.
Werkt je internet wel? Dat is natuurlijk wel waar het om gaat in het begin.
Dat is wat we leveren.
Groet,
Ben
Beste Ben,

De internet verbinding zelf functioneert.

alleen wij hadden deze lijn erbij besteld voor onze Server om onze server een gescheiden netwerk te geven en dat er minder storing op komt, Alleen dat werkt niet omdat het Modem geen DMZ functie heeft ( dan neemt onze Server de Firewall over.) of een simpele functie zoals Bridge mode is er ook niet.

Maar waar ik dan helemaal gek van sta te kijken dat ik een poort open zet in de 15000 Reeks en dan blijft hij dicht.
Dit heb ik zelf getest met WireShark.

Dus na allemaal verschillende Pogingen ga je toch maar de Helpdesk bellen.
en dan vraag je om een opleverdocument met onder andere de PPPoe gegevens en DNS maar dan weten ze niet eens wat pppoe is.....

Ja meneer u moet heel even op het forum kijken.

Beetje Jammer dat je nu aan een jaarcontract vast zit... of je moet de lijn afkopen.

Ik neem aan dat jullie support dit oppakt en dat onze server straks super stabiel draait .:D
Reputatie 7
Badge +4
Het lijkt erop alsof u een consumenten lijn heeft afgenomen. Daar zijn dat soort aanpassingen niet mogelijk.

Dat deze zaken in de telecom industrie natuurlijk mogelijk zijn moge duidelijk zijn, maar dat zijn zakelijke oplossingen.
Neem contact op met Tele2 zakelijk, en leg uw requirements goed uit. Dan kunt u bij voorbeeld ook afspraken maken over hogere SLA's.
https://www.tele2.nl/zakelijk/vaste-diensten/internet/
Badge +2
Alleen dat werkt niet omdat het Modem geen DMZ functie heeft ( dan neemt onze Server de Firewall over.) of een simpele functie zoals Bridge mode is er ook niet.

Toch heeft het modem wel degelijk een DMZ functie. En die wordt hier ook goed gebruikt.

Reputatie 6
Badge +5
Hoi Herman125,
Ik zie dat er nog een aantal mensen je tips hebben gegeven 🙂
Dank aan iedereen die een bijdrage heeft geleverd!
Kom je zo verder?
Groet,
Ben
Hoi Herman125,
Ik zie dat er nog een aantal mensen je tips hebben gegeven 🙂
Dank aan iedereen die een bijdrage heeft geleverd!
Kom je zo verder?
Groet,
Ben

Beste ben,

Herman is mijn vader, ik denk niet dat hij meer van plan was om op het forum te zitten ik heb de Screenshot opgeslagen en ga vanavond even kijken of de DMZ functie van Gela functioneert.

iedergeval bedankt voor de moeite, 1 Tip het is wel lastig om bij een Helpdesk die geen verstand van routers heeft toch een helpdesk van een provider neer te zetten...

groetjes