beantwoord

Tele2 houd zich niet aan de regels

• 4 januari 2017
  • 41 reacties
  • 1795 x bekeken

Na ruim 4 maanden probleemen te hebben met internet en bellen word het tijd op te stappen naar een ander die wel goeie service bied. krijg een mail binnen waarbij ik wel kon overstappen en dan wel even 177,00 afkoop som moet betalen voor de service die tele2 levert is dit schandalig ik heb van te voeren meerdere malen gebeld en forum geschreven tele2 belooft gouden bergen maar ze lappen alles aan hun laars. ik ben er echt klaar mee als klant word je gewoon als voetveeg gebruikt ze luisteren niet eens naar je. modem heb ik terug gestuurd ze vragen ook om de davolink 2020 deze kon je weg gooien stond in de brief die ik heb gekregen. maar goed ik hoop dat er mensen zijn die dit goed lezen en nooit zullen overstappen naar dit waardeloze bedrijf ben er klaar mee VAARWEL geld wolven.
icon

Beste antwoord door eric 8 januari 2017, 22:13

Als zelfs de meest coulante Tele2 moderator er al geen heil in ziet.... er was een overstap aangeboden en al gestart naar vdsl. Klant heeft die aanvraag geanulleerd en daarna het contract opgezegt. E
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

41 reacties

Badge +4
€177 lijken me niet kosten voor de hardware. Mocht je binnen contract zitten wordt er een afkoopsom in rekening gebracht. Verder weet ik er natuurlijk niet het fijne van, wil je wel graag helpen. Heb dan natuurlijk wel meer informatie van je nodig, dit lijkt aardig gekleurd.

Zat je nog binnen contract? Zo ja, is je dan toegezegd dat je kosteloos mocht opzeggen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er zomaar geld in rekening gebracht wordt als dit onterecht is. Een vergissing is menselijk, vandaar dat ik je wil helpen dit op te helderen. Kan je dit toelichten?
€177 lijken me niet kosten voor de hardware. Mocht je binnen contract zitten wordt er een afkoopsom in rekening gebracht. Verder weet ik er natuurlijk niet het fijne van, wil je wel graag helpen. Heb dan natuurlijk wel meer informatie van je nodig, dit lijkt aardig gekleurd.

Zat je nog binnen contract? Zo ja, is je dan toegezegd dat je kosteloos mocht opzeggen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er zomaar geld in rekening gebracht wordt als dit onterecht is. Een vergissing is menselijk, vandaar dat ik je wil helpen dit op te helderen. Kan je dit toelichten?
Ik heb toegezegt gekregen om kostrloos over te stappen als er geen storring was geweest had ik nooit weggegaan. dit blijf blijft een raar verhaal maar ben er helemaal klaar mee
Reputatie 5
Badge +3
Dat kosteloos overstappen, is dus in deze situatie netjes opgelost.
Die 177,- hoef je niet te betalen, anders is het niet kosteloos:?
Het systeem ziet waarschijnlijk alleen de opzegdatum en ziet dat je nog in je contract zit en dan komt automatisch de afrekening.
Het juffie dat factureert heeft geen terugkoppeling gehad van het kosteloos opzeggen.
ik heb een email gehad vandaag per 20-01-2017 word ik bij jullie afgseloten en moet nog een betaling doen van 177,00 daar krijg ik nog een afrekenings nota van ik ben benieuwd of ik die koste inderdaad niet hoeft te betalen als dit wel zo is dan kom ik hier zeker nog op terug.
Badge +4
Dan kijk ik uiteraard graag voor je na wat er verkeerd is gegaan. Over het algemeen kan het systeem zelf niet nadenken. Als er een signaal wordt overgenomen binnen binding komt er een afkoopsom. Deze zal dan tegengeboekt moeten worden.
Zou je me middels een privébericht (PB) je volledige naam, adres (incl. postcode) en woonplaats, je klantnummer en ter verificatie je geboortedatum kunnen sturen. Je stuurt een PB door hier te klikken.
Badge +4
Dank je wel voor het versturen van de gegevens!

Na het e.e.a. nagekeken te hebben, moet ik je bekennen dat er geen melding staat dat je kosteloos mag opzeggen. In juli heb je een overeenkomst met een jaar verlengd. Vervolgens heb je in december een upgrade naar VDSL aangevraagd. Nadat er een algemene storing was heb je deze aanvraag geannuleerd, dan ga je terug naar de situatie daarvoor. Deze situatie betrof nog een overeenkomst tot juli 2017.

Wel zie ik meldingen van jou dat je internet daarvoor traag was. De reactie die ik daarop zie staan houdt in dat de snelheid bij een ADSL abonnement hoort. Op basis van deze gegevens kan ik dus geen vergoeding (of restitutie) toekennen en moet ik beoordelen dat de afkoopsom terecht is. Tenzij jij kunt aantonen dat je kosteloos mocht opzeggen, kan je dat?
Dank je wel voor het versturen van de gegevens!

Na het e.e.a. nagekeken te hebben, moet ik je bekennen dat er geen melding staat dat je kosteloos mag opzeggen. In juli heb je een overeenkomst met een jaar verlengd. Vervolgens heb je in december een upgrade naar VDSL aangevraagd. Nadat er een algemene storing was heb je deze aanvraag geannuleerd, dan ga je terug naar de situatie daarvoor. Deze situatie betrof nog een overeenkomst tot juli 2017.

Wel zie ik meldingen van jou dat je internet daarvoor traag was. De reactie die ik daarop zie staan houdt in dat de snelheid bij een ADSL abonnement hoort. Op basis van deze gegevens kan ik dus geen vergoeding (of restitutie) toekennen en moet ik beoordelen dat de afkoopsom terecht is. Tenzij jij kunt aantonen dat je kosteloos mocht opzeggen, kan je dat?
Ik heb dit telefonisch doorgekregen, maar dat is ja tegen nee, conclusie dan zal heel internet weten hoe slecht jullie communiceren, bellen helpt dus ook al niet maar iedereen gaat dit weten komt goed bedankt . zelfs de davolink 2020 is erg slecht jullie geven allemaal oude troep waarmee de klant mag worstelen. klaar mee vaarwel
Badge +4
Ik heb dit telefonisch doorgekregen, maar dat is ja tegen nee, conclusie dan zal heel internet weten hoe slecht jullie communiceren, bellen helpt dus ook al niet maar iedereen gaat dit weten komt goed bedankt . zelfs de davolink 2020 is erg slecht jullie geven allemaal oude troep waarmee de klant mag worstelen. klaar mee vaarwel

Het is inderdaad zo dat men moeten kunnen aantonen wat er beweerd wordt. Je bent vrij om te doen en laten wat je wilt, weet wel dat laster strafbaar is.
Als klant heb je geen moer te vertellen ook bij jullie al niet stelletje geld wolven maar de waarheid word wel vertelt via internet dat is wel heel zeker zijn veel bedrijven verkeerd bezig absoluut. maar mij maak je niet bang hoor. de opta zal ik hiermee ook informeren
Ik heb de opta ook al op de hoogte gebracht van dit soort rare praktijken.
Ook vara kassa is ingelicht en tot slot nog tros radar.
Reputatie 7
Badge +4
Je bent niet echt geloofwaardig in je dreigementen Streepje...

De OPTA bestaat al lang niet meer. Tegenwoordig heet dat de ACM. En geloof me, Kassa en Radar gaan echt geen individueel probleempje van jou uitzenden. Die zoeken sensatie en dat jij een contract binnen contractstermijn beëindigt is niet echt een spannend verhaal. Jouw keuze om weg te gaan, en ook gewoon je recht, maar een provider heeft hetzelfde recht om je dan een afkoopsom in rekening te brengen.
Reputatie 5
Badge +3
@streepje wat Eric zegt klopt als een bus, hier kan je beter geen energie insteken alleen maar ergernis en frustraties gaan je dan opleveren,.
Als je Adsl snelheid echt zo langzaam is kan je hier eens een speedtest neerzetten met de decoder uit en je desktop of laptop bedraad dus niet via wifi.
Ben benieuwd klik: http://www.speedtest.net/nl/
dat zullen we nog wel eens zien de email heb ik al verstuurt naar vara kassa en radar dat opta niet meer bestaat wist ik al ook daar heb ik me email naar toe geschreven we zullen zien
Reputatie 5
Badge +3
Het is eigenlijk heel simpel, als je met een 20Mb abo 12Mb met de decoder uit en bedraad (Wifi uit) haalt dan is dat binnen de perken,..
Als het daaronder zit en Tele2 heeft de kans gehad omdat te verbeteren en het blijft onder die 12 dan kan je Tele2 in gebreken stellen en een rechtsbijstandverzekering weet daar wel raad mee.
Ps,..vandaar dat ik nieuwsgierig was naar je snelheid,..
Uitslag speedtest met kabeltje 9.50 Mbps download snelheid upload 0.81 Mbps met wifi is dit 7.50 Mbps download en upload is dat 0.50 Mbps conclusie veel te langzaam voor wat ik betaal en tv was ook niet stabiel viel vaak stil beeld en bellen soms niet bereikbaar en bellen ook niet. tot zover dit laatste bericht ik zal afwachten wat de opta zegt en kassa en radar u hoort nader van me tot ziens
Reputatie 7
Badge +4
Top, hou ons op de hoogte van de uitzenddatum!
Dat zal ik zeker doen
Reputatie 6
Badge +5
Had je wel die speedtest gedaan terwijl de tv-decoder uit was?
Anders zou dat een vertekend beeld kunnen geven.
Als die toen wel uit was dan is het inderdaad niet een erg hoge snelheid....
Beste jeroendemuzikant ik heb nu al 4 maanden problemen en ik doe altijd de speedtest alleen via kabeltje en tv uit ben niet achtelijk. maar het maakt niks meer uit ik stap toch op 20 januari 2017. waar mij het omgaat is dat ik betalen moet 177,00 euro voor een verbinding die al 4 maanden kloten is. ik wacht nu af wat kassa of radar zegt en of opta.
Reputatie 6
Badge +5
Of dat Tele2 zich misschien toch nog wat coulanter gaat opstellen?
Al zal die kans wel heeeel erg klein zijn. Maar het zou ze wel sieren.
Als het je echt telefonisch is toegezegd omdat er al maanden
problemen waren dan zouden ze niet zo moeilijk moeten doen.

Ik hoop voor je dat het toch nog tot een goede oplossing komt.
Reputatie 7
Badge +4
Als zelfs de meest coulante Tele2 moderator er al geen heil in ziet.... er was een overstap aangeboden en al gestart naar vdsl. Klant heeft die aanvraag geanulleerd en daarna het contract opgezegt. E
Reputatie 6
Badge +5
Mmm.....Tja, dan lijkt de kans me inderdaad extreem klein.
Ik had ook even niet gezien dat er wel sneller internet mogelijk was geweest.