beantwoord

Te laat ingaan abonnement

• 18 januari 2016
  • 2 reacties
  • 128 x bekeken

• Durft te vragen
  • 0 reacties
Enkele weken geleden heb ik bij jullie een abonnement afgesloten voor tv en internet. Bij het afsluiten van dit abonnement werd als indicatie voor de installatiedatum 26 januari gegeven. In de welkomstbrief stond dat de installatiedatum omstreeks 26 januari is. Het installatiepakket zou ik drie dagen eerder ontvangen.
Dit weekend heb ik echter een e-mail ontvangen waar in staat dat de definitieve installatiedatum 3 februari is geworden. Hier ben ik niet blij mee.
Als de installatiedatum omstreeks 26 januari is, kan ik me voorstellen dat het een (of hooguit twee!) dagen eerder of later kan worden. 3 februari is echter 8!!! dagen later. Dit is niet volgens de afspraak. Ik heb de keuze voor een provider juist laten bepalen door de levertijd/installatietijd. Als jullie een eerlijke indicatie voor de installatiedatum hadden gegeven bij het afsluiten, had ik een andere keuze gemaakt.

Graag zou ik zien dat de installatiedatum weer terug verplaatst wordt naar 26 februari. Als dit niet meer kan, zie ik me genoodzaakt het contract met jullie te annuleren en alsnog voor een andere provider te kiezen.
icon

Beste antwoord door eric 18 januari 2016, 13:28

Er wordt eerst een indicatie datum gegeven. Tele2 stemt de uit te voeren werkzaamheden af met KPN, die de koperlijnen beheert. Dan volgt er een definitieve datum en die wordt aan de klant bevestigd. Dit is bij elke provider hetzelfde hoor. Er is een bepaalde "menscapaciteit" om koperlijnen aan ADSL apparatuur van providers te koppelen. Als je nu de afspraak annuleert gaat de hele riedel weer van vooraf aan beginnen (incl de wettelijke bedenktijd van 2 weken na de bestelling).

Een kabel fabrikant is niet afhankelijk van KPN, misschien dat die je sneller kunnen helpen.(en direct na de wettelijke bedenktijd van 2 weken aansluiten)
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Omdat dit klantenforum niet de snelste manier is om met Tele2 te corresponderen, kan je beter een andere manier kiezen om je eisen bij Tele2 neer te leggen:
klantenservice 020 75 44444
afd. Verkoop 0800 1602
Reputatie 7
Badge +4
Er wordt eerst een indicatie datum gegeven. Tele2 stemt de uit te voeren werkzaamheden af met KPN, die de koperlijnen beheert. Dan volgt er een definitieve datum en die wordt aan de klant bevestigd. Dit is bij elke provider hetzelfde hoor. Er is een bepaalde "menscapaciteit" om koperlijnen aan ADSL apparatuur van providers te koppelen. Als je nu de afspraak annuleert gaat de hele riedel weer van vooraf aan beginnen (incl de wettelijke bedenktijd van 2 weken na de bestelling).

Een kabel fabrikant is niet afhankelijk van KPN, misschien dat die je sneller kunnen helpen.(en direct na de wettelijke bedenktijd van 2 weken aansluiten)