vraag

Super langzaam vast internet (1 Mb/s)

• 1 juli 2020
  • 5 reacties
  • 169 x bekeken

Hallo, 2 weken geleden hielt de interactieve TV ermee op met de fout dat de netwerkverbinding niet goed zou zijn. Daarop stelde de Tele2 helpdesk vast dat de downloadsnelheid te laag was voor TV (6Mbit/s). Geen MegaBite dus maar Megabit.

Ze stuurden een KPN man. Die vond niks. Daarna kwam een Tele2 monteur, die vond ook niks maar heeft een nieuw modem laten opsturen. Dat helpt natuurlijk ook niks. Toch maar geïnstalleerd en verrek, de TV doet het weer.

De download snelheid is nog steeds 6Mb/s. Als ik de TV aanzet daalt dat naar de onbruikbaar lage snelheid van 1Mb/s.

Dit hele proces ging natuurlijk niet vanzelf. Je staat zeker 3x een half uur in de wacht, moet 2 monteurs ontvangen, en een modem installeren. Ik ben het behoorlijk beu.

Is er een mogelijkheid om ergens in de buurt te komen van de beloofde snelheid? Ik vindt toch dat met de TV aan, er nog minimaal de helft van de beloofde snelheid behaald moet kunnen worden. Ik betaal voor 15Mb/s en zou die ook graag krijgen.

Hoe kom ik aan een hogere downloadsnelheid? Is alleen overstappen de oplossing?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Het hangt er een beetje vanaf. Er zijn verschillende technieken voor internet, ADSL, DSL, glasvezel en kabel. Jij hebt waarschijnlijk een ADSL verbinding. Daarbij is de snelheid die je krijgt afhankelijk van de afstand van jouw woning tot de wijkcentrale van KPN. Als je op de website van Tele2 een internet aanvraag invult, dan wordt daar de verwachte maximale snelheid getoond. Als die veel hoger uitvalt dan de 6Mbit dan is er technisch mogelijk nog iets niet goed met je huidige verbinding. Als de 6Mbit in de buurt zit van de snelheid die op jouw adres is te halen, dan is overstappen naar een andere techniek de oplossing. Tele2 is gefuseerd met T-Mobile en de andere technieken zoals DSL en glasvezel worden niet door Tele2 maar door T-Mobile aangeboden. Als je op de website van Tele2 of T-Mobile je adres invult bij een internet aanvraag, dan zie je daar welke andere technieken en snelheden op jouw adres worden aangeboden.

Tja op de website van Tele2 wordt op mijn adres 15Mb/s aangeboden. Dat staat ook in mijn contract.

Ik heb maar weer gebeld met de helpdesk. De KPN wordt gevraagd het op te lossen. Andere lijn misschien? De ISRA is al vervangen voor een nieuwe.

Reputatie 7
Badge +1

Wellicht de apparatuur of instellingen in de wijkcentrale.

Reputatie 4
Badge

Hoi @kodjo005,

Welkom op de Community!

Bedankt voor jouw duidelijke uitleg en je reacties. 
Op het moment dat de monteur is ingeschakeld kunnen we het best dat onderzoek afwachten. 
Zoals @pipodeclown aangeeft kan het aan verschillende factoren liggen.
Hoelang heb je de beloofde 15Mb/s ontvangen? 
De Community staat klaar om je verder te helpen! :thumbsup:

Reageer