beantwoord

Storing vaste telefonie

• 2 februari 2019
  • 5 reacties
  • 244 x bekeken

Naar aanleiding van de storing vaste telefonie met Comtrend modem:
Ik had deze week voor de derde mal een probleem met de internet verbinding met de Comtrend, maandag 28 en woensdag 30 januari had ik aan het eind van de middag geen internet, hoewel alle lampjes groen brandden. De verbinding computer-modem (Wifi) was goed, kon de modem uitlezen (status UP). Zojuist (2/2) is dit tussen 12 en kwart voor een weer gebeurd (tijdstip niet bekend omdat computer in slaapstand was) Na ontwaken geen internet. Spanning modem 1 minuut uit en internet werkte weer. Bij de eerste twee storingen weet ik niet meer of ik geprobeerd heb de modem te resetten.
Ik heb vaste analoge telefonie, weet dus niet of telefonie via modem wel of niet werkte.
Misschien is deze info van belang voor het zoeken naar bovengenoemde storing.
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 4 februari 2019, 15:16

Ik heb je verbinding nu gemeten en de snelheid is goed maar er zijn sinds het modem online is zijn er al teveel fouten gemeten (265 HEC down en 154 HEC up binnen 4 uur tijd) Dit is zeker een probleem in de verbinding naar het modem toe en komt niet door een aangesloten apparaat o.i.d. Advies is om toch de aansluitsituatie bijlangs te gaan en de splitter en bekabeling naar het modem toe te vervangen
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Vaste analoge telefonie van KPN en dan internet van Tele2 via Adsl neem ik aan? Je hebt dan een splitter in de meterkast. Heb je dan geen kiestoon, of ben je niet bereikbaar? Of gaat je issue over het internet en niet zo zeer telefonie.
Telefonie werkt gewoon tijdens de storing, maar internet is onbereikbaar.
Dit topic staat onder internet, maar is een reactie op Actueel/storing telefonie.
Misschien is er een verband. tussen, ter info storingzoeken.
Reputatie 5
Badge +2
Hé WhTurner,

Tot dusver is het nog niet bekend dat er ook internet storingen zijn die gerelateerd zijn aan de algemene telefonie storing.

Je modem heeft nu geen verbinding dus ik kan op dit moment je verbinding niet controleren. Er was wel sync tijdens de storing?
Hallo Kevin,

Tijdens de storing was er een geel driehoekje met uitroepteken en de tekst "Geen internet". De modem was normaal, met de juiste lampjes aan. Ik kon de modem bereiken via 192.168.1.1. De DSL status was UP. Tijdens de eerste twee storingsdagen had ik niet direct internet nodig en had aan het eind van de middag de modem uitgezet. De volgende morgen werkte het weer. Zoals in het eerste bericht staat, heb ik die derde maal de modem gereset en werkte het weer.
Ik heb normaal geen problemen met onderbrekingen of verlaagde snelheden, dus het lijkt niet aan de verbinding te liggen, tenzij een of ander stoorsignaal de modem beïnvloedt.
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb je verbinding nu gemeten en de snelheid is goed maar er zijn sinds het modem online is zijn er al teveel fouten gemeten (265 HEC down en 154 HEC up binnen 4 uur tijd) Dit is zeker een probleem in de verbinding naar het modem toe en komt niet door een aangesloten apparaat o.i.d. Advies is om toch de aansluitsituatie bijlangs te gaan en de splitter en bekabeling naar het modem toe te vervangen