beantwoord

storing dsl verbinding

  • 17 May 2020
  • 6 reacties
  • 263 x bekeken

sinds lange tijd valt bij regelmaat mijn internet uit. Als ik de storing zoek op de computer krijg ik de melding dsl werkt niet. Maar op het modem is het lampje groen.

Tele2 al vaak gebeld, maar deze zeggen na een meting dat alles ok is en na veel geruzie hebben ze een monteur gestuurd. Deze heeft mij en tele2 schriftelijk bevestigd dat de storing niet in mijn woning zit. Bij de volgende storing moest ik weer bellen met tele2 en dit aanhalen, de monteur vermoed dat het dan buiten in de centrale aansluiting moet zitten. Dit dus ook dit weer meerdere keren gedaan maar ze gaven aan dat bij de meting alles ok was en geen storing was. Ook nu weer veel geruzie omdat tele2 niet thuis geeft.

Als de storing zich voordoet is de enige oplossing het modem te resetten. Dan start het modem opnieuw op en heb ik internet tot de volgende storing. En dan moet ik weer resetten, maar zo hoort het niet te werken maar tele2 geeft niet thuis ook niet bij schriftelijk contact.

Nu denk ik eraan om zelf een nieuw modem te kopen, maar lees dat dit ook een probleem is omdat dit niet is aan te sluiten omdat Tele2 de juiste gegevens niet verstrekt. Een modem op het tele2 modem aansluiten is ook geen optie want dan blijft de storing terugkomen.

Weet iemand een oplossing zodat ik weer normaal kan internetten?

icon

Beste antwoord door pipodeclown 18 May 2020, 00:01

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Als je dit niet alleen op WiFi maar ook met een bekabeld aangesloten laptop of pc ervaart, dan lijkt het probleem het modem te zijn of in de centrale te zitten. Een moderator kan je helpen om te kijken of je modem bijvoorbeeld veel errors vertoont in de data transfer en desnoods een ticket bij KPN (de netwerk beheerder) aan te maken.

Helaas ben ik niet zo op de hoogte van internet business, maar wat bedoel je met een moderator?

Dat zijn de Tele2 medewerkers die op het forum actief zijn. Primair is dit een forum voor klanten, maar Tele2 ‘moderators’ lopen alle topics (vragen) na en helpen de klanten die niet al reeds geholpen zijn. Zij zijn de enigen met “...van Tele2” in hun forum naam.

Bedankt, heb net gebeld met Tele2 en gerefereerd aan jou antwoord en nu sturen zij eerst een nieuw modem. Help dit niet dat gaan ze jou advies opvolgen. Zeggen ze tenminste.

Reputatie 7

Als je dit niet alleen op WiFi maar ook met een bekabeld aangesloten laptop of pc ervaart, dan lijkt het probleem het modem te zijn of in de centrale te zitten. Een moderator kan je helpen om te kijken of je modem bijvoorbeeld veel errors vertoont in de data transfer en desnoods een ticket bij KPN (de netwerk beheerder) aan te maken.

Helaas ben ik niet zo op de hoogte van internet business, maar wat bedoel je met een moderator?

Dat zijn de Tele2 medewerkers die op het forum actief zijn. Primair is dit een forum voor klanten, maar Tele2 ‘moderators’ lopen alle topics (vragen) na en helpen de klanten die niet al reeds geholpen zijn. Zij zijn de enigen met “...van Tele2” in hun forum naam.

Als je dit niet alleen op WiFi maar ook met een bekabeld aangesloten laptop of pc ervaart, dan lijkt het probleem het modem te zijn of in de centrale te zitten. Een moderator kan je helpen om te kijken of je modem bijvoorbeeld veel errors vertoont in de data transfer en desnoods een ticket bij KPN (de netwerk beheerder) aan te maken.

Helaas ben ik niet zo op de hoogte van internet business, maar wat bedoel je met een moderator?

Klopt, je kunt geen eigen modems aansluiten. Het enigste wat je kan doen is morgen weer de klantenservice bellen. Heeft die monteur het probleem gezien? Of alleen opgemerkt dat binnen de woning alles goed zit?

De monteur heeft de verbindingskabel hersteld (kastje verwijderd) omdat mijn aansluiting al oud was. Daarna heeft hij door gemeten en aangegeven dat deze storing alleen nog maar buiten de Woning kan ontstaan. Wel heeft hij gevraagd of Tele2 het modem heeft vervangen, maar dat is niet het geval. Internet snelheid was goed en de storing is variabel en niet dagelijks. Tele2 zelf heeft alles gemeten en zegt dat alles goed werkt ook als bij mij de storing aanwezig is. Maar als Tele2 is uitgemeten is ook het internet weer terug.

Reputatie 7

Als je dit niet alleen op WiFi maar ook met een bekabeld aangesloten laptop of pc ervaart, dan lijkt het probleem het modem te zijn of in de centrale te zitten. Een moderator kan je helpen om te kijken of je modem bijvoorbeeld veel errors vertoont in de data transfer en desnoods een ticket bij KPN (de netwerk beheerder) aan te maken.

Reputatie 7
Badge +12

Klopt, je kunt geen eigen modems aansluiten. Het enigste wat je kan doen is morgen weer de klantenservice bellen. Heeft die monteur het probleem gezien? Of alleen opgemerkt dat binnen de woning alles goed zit?