beantwoord

Static WAN IP bij nieuwe modem van Tele2

• 2 september 2015
  • 14 reacties
  • 357 x bekeken

Ik krijg binnenkort een nieuw modem van Tele2 omdat mijn 20Mb/s verbinding geüpgrade wordt naar een 50Mb/s verbinding.
Momenteel heb ik een Davolink modem en een static WAN IP-address.

Voor de 50Mb/s verbinding krijg ik waarschijnlijk een Technicolor modem.

Vraag is nu of het mogelijk is dat ik met het nieuwe modem wel hetzelfde static WAN IP behoud.

Hoop dat iemand mij hier iets over kan vertellen...

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door jlthkoch 2 september 2015, 23:33

Het begon met TOT 60, vervolgens werd het TOT 50 en daarna TOT 40. Nu zie ik dat de genoemde snelheid inmiddels de snelheid is die te verwachten is op een specifiek adres. Voor jou is dat dan 50, omdat je kennelijk dichtbij de wijkcentrale woont. In mijn geval is het 34 (op 1066 meter van de wijkcentrale) -net als Bombarie- en in werkelijkheid is dat 30.

Hoewel het natuurlijk goed is dat er wat meer reële snelheden genoemd worden (afhankelijk van de postcode en huisnummer die je opgeeft) is het wel weer jammer dat de informatie weer eens niet bij de Goldmembers terecht is gekomen. Dat communiceren blijft lastig voor Tele2 🙂 Wij moeten het echter -helaas- doen met de gebrekkige info die we van Tele2 krijgen.

Hoe dan ook, het is dus geen 50, ook geen 40. Maar de snelheid is afhankelijk van je afstand tot de wijkcentrale. Is het eigenlijk altijd al geweest, alleen wordt er nu een iets reëlere inschatting gemaakt bij het bestellen...
Wat recente info voor je...
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Reputatie 7
Zo aan het modeltype en de snelheid te zien krijg je glasvezel. (Even niet duidelijk, omdat je vraag niet in het forumdeel "Glasvezel" staat)
Omdat je van verbindingstype wisselt, zal het IP-adres anders zijn. Dat is gelukkig slechts éénmalig. In principe hou je "levenslang" hetzelfde IP-adres, zolang je niet weer van verbinding wisselt.
Zo aan het modeltype en de snelheid te zien krijg je glasvezel. (Even niet duidelijk, omdat je vraag niet in het forumdeel "Glasvezel" staat)
Omdat je van verbindingstype wisselt, zal het IP-adres anders zijn. Dat is gelukkig slechts éénmalig. In principe hou je "levenslang" hetzelfde IP-adres, zolang je niet weer van verbinding wisselt.

Hallo jlthkoch,
De vraag staat niet in forumdeel "Glasvezel" omdat het ook geen glasvezel is. De 50Mb/s verbinding is een DSL verbinding. En voor zover ik heb kunnen nagaan VDSL.
Reputatie 7
Omdat je het over 50 mb hebt leek je vraag over glasvezel te gaan, want er wordt op vdsl géén 50 geleverd, maar TOT 40! De snelheid zal afhankelijk zijn van je afstand tot de wijkcentrale.
Omdat je het over 50 mb hebt leek je vraag over glasvezel te gaan, want er wordt op vdsl géén 50 geleverd, maar TOT 40! De snelheid zal afhankelijk zijn van je afstand tot de wijkcentrale.

TOT 50Mb/s VDSL...
Reputatie 7
Badge +5
Zeer apart weer van Tele2
adsl pakket heet geen tot 20Mb meer maar een 12Mb pakket
vdsl heet nu een 34Mb pakket

Zijn vanaf snelheden geworden ?

Toch wel leuk dat je als Goldmember alle nieuwtjes als eerste te horen krijgt 😃
Reputatie 7
Het begon met TOT 60, vervolgens werd het TOT 50 en daarna TOT 40. Nu zie ik dat de genoemde snelheid inmiddels de snelheid is die te verwachten is op een specifiek adres. Voor jou is dat dan 50, omdat je kennelijk dichtbij de wijkcentrale woont. In mijn geval is het 34 (op 1066 meter van de wijkcentrale) -net als Bombarie- en in werkelijkheid is dat 30.

Hoewel het natuurlijk goed is dat er wat meer reële snelheden genoemd worden (afhankelijk van de postcode en huisnummer die je opgeeft) is het wel weer jammer dat de informatie weer eens niet bij de Goldmembers terecht is gekomen. Dat communiceren blijft lastig voor Tele2 🙂 Wij moeten het echter -helaas- doen met de gebrekkige info die we van Tele2 krijgen.

Hoe dan ook, het is dus geen 50, ook geen 40. Maar de snelheid is afhankelijk van je afstand tot de wijkcentrale. Is het eigenlijk altijd al geweest, alleen wordt er nu een iets reëlere inschatting gemaakt bij het bestellen...
Reputatie 6
Badge +5
Van ADSL naar VDSL ga je ook eenmalig een ander IP adres krijgen trouwens.
Ik meen zelfs in dezelfde range als op glasvezel, maar pin me hier niet op vast. :D

VDSL heet sinds kort (gisteren, vandaag? weet ik het) weer tot 50.
Wat er werkelijk te halen valt blijft afhankelijk van de afstand tot de wijkkast/ centrale.
Reputatie 7
Nee, het heeft "voor iedereen" dus een verschillende naam. Ligt er maar net aan welke postcode en huisnummer je invult!
VDSL heet sinds kort (gisteren, vandaag?) weer tot 50.
Zeer apart weer van Tele2
adsl pakket heet geen tot 20Mb meer maar een 12Mb pakket
vdsl heet nu een 34Mb pakket

Zijn vanaf snelheden geworden ?

Toch wel leuk dat je als Goldmember alle nieuwtjes als eerste te horen krijgt :D

Toch maar verhuizen dan...:)
Reputatie 7
Badge +5
Dat dus, doe ik de check heet het voor mij vanaf 34 Mb ?
En voor jlthkoch tot 50Mb ? (of hij heeft nu 4Mb te weinig)
Nee, het heeft "voor iedereen" dus een verschillende naam. Ligt er maar net aan welke postcode en huisnummer je invult!
Reputatie 7
Voor mij is het ook 34. In werkelijkheid 30. Op zich wel goed dat men wat duidelijker (c.q. eerlijker) is over de te verwachten snelheid, maar jammer dat we er weer op deze manier achter moeten komen....

En dan durven stellen "Bij Tele2 zijn we graag eerlijk over internetsnelheden"... Sinds wanneer dan? Zijn we opeens spontaan vergeten hoe het jarenlang is gegaan?
Dat dus, doe ik de check heet het voor mij vanaf 34 Mb ?
En voor jlthkoch tot 50Mb ?
Reputatie 6
Badge +5
Nou ja, ik zeg het wat verkeerd misschien. Maar de maximum snelheid die voor VDSL
genoemd word is wel weer naar 50 gegaan in plaats van 40. Zie ook mijn printscreen
in dat andere topic. 😃
Reputatie 7
Het is dus weer terug bij het "oude", want dat was het vroeger ook. De verbindingen zijn altijd hetzelfde gebleven, men gaf het alleen een andere naam omdat in de praktijk je die 50 alleen haalt als je in de wijkcentrale woont.
Nou ja, ik zeg het wat verkeerd misschien. Maar de maximum snelheid die voor VDSL
genoemd word is wel weer naar 50 gegaan in plaats van 40. Zie ook mijn printscreen
in dat andere topic. :D
Reputatie 6
Badge +5
Nou, toen was er volgens mij niemand die dat haalde. :D
Zullen er nu toch vast een paar moeten zijn als ze dat zo weer noemen. :8

En dit is misschien ook in het verlengde van de 'virtuele ontbundeling'
waardoor Tele2 meer op het VDSL verhaal van KPN meelift.
En waarbij bonding later ook nog mogelijk moet worden.
Da's het enige waar wel iets over gezegd is...Alleen niks over wanneer.