Snelheid modem gaat op en neer

• 26 januari 2019
  • 26 reacties
  • 1258 x bekeken

Ja sinds woensdagavond heb ik dat de snelheid van mijn modem van 58,8 Mbps soms naar de 0,02 Mbps zakt terwijl ik alleen de speedtest doet van Google. En dan soms valt heel internet gewoon weg lampje rood terwijl ik wel gewoon kan bellen.

Iemand hier ervaring mee?

Is de modem aan het overlijden?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

26 reacties

Ja sinds woensdagavond heb ik dat de snelheid van mijn modem van 58,8 Mbps soms naar de 0,02 Mbps zakt terwijl ik alleen de speedtest doet van Google. En dan soms valt heel internet gewoon weg lampje rood terwijl ik wel gewoon kan bellen.

Iemand hier ervaring mee?

Is de modem aan het overlijden?

Blijkt dat deze speedtest niet echt helemaal te vertrouwen is. Heb voor de zekerheid even gebeld en via een medewerker van Tele2 die me via de speedtest.net meerdere testen heb gemaakt dat alles weer in oorden is.
Nee er zit toch iets niet lekker. Heb nu wat zitten surfen op het net en bijna alle websites doen er langer over om te openen dan normaal. Er is iets aan de hand.
Nee ben er niet blij mee
Zou iemand van Tele2 hier naar willen kijken. Heb hier dus last van sinds woensdag 23-01-2019 dat er via het wijkverdeelcenter iets met de DSN server aan de hand was of zo iets. Zaterdag 26-01-2019 was het ergst en gister ook. Zo erg dat internet gewoon wegviel en het lampje rood werd. Vreemd genoeg blijft het bellen wel altijd groen?
Nou als dit niet snel wordt opgelost ben ik genoodzaakt bij jullie weg te gaan en een andere provider te nemen in verband met mijn werk. Heb internet nodig anders kan ik niet werken.
Krijg nu via Speedtest.net met twee testen als een page error dus geen contact.
Reputatie 5
Badge +3
Ik kan dit laten uitzoeken bij de correcte afdeling. Was het wifi ook uitgeschakeld tijdens de tests? Zijn er meerdere computers tegelijk aangesloten tijdens de test? Zou je het misschien ook een keer kunnen testen via speedtest.tele2.nl?
Ik kan dit laten uitzoeken bij de correcte afdeling. Was het wifi ook uitgeschakeld tijdens de tests? Zijn er meerdere computers tegelijk aangesloten tijdens de test? Zou je het misschien ook een keer kunnen testen via speedtest.tele2.nl?

Ja via een medewerker is dit zaterdag allemaal getest. Er zou vandaag een monteur bellen voor een afspraak maar nog niets vernomen.

Heb overal een speedtest gedaan en overal komt het zelfde uit op en neer de hele dag door met soms helemaal een uitval.
Reputatie 5
Badge +3
Het probleem is dat een monteur dit mogelijk niet kan oplossen want als die een lijn test doet en ziet er net goed uit kan hij niet veel doen. Daarom lijkt het me beter om een bericht door te zetten naar de speciale afdeling door te zetten. Deze kunnen het monitoren en zij kunnen de correcte stappen uitvoeren bij ons of door KPN om de snelheid weer stabiel te laten werken.
Het probleem is dat een monteur dit mogelijk niet kan oplossen want als die een lijn test doet en ziet er net goed uit kan hij niet veel doen. Daarom lijkt het me beter om een bericht door te zetten naar de speciale afdeling door te zetten. Deze kunnen het monitoren en zij kunnen de correcte stappen uitvoeren bij ons of door KPN om de snelheid weer stabiel te laten werken.

Het probleem is woensdag ontstaan dat het internet uitviel bellen bleef gewoon aan. Donderdag gebeld en de lijn laten nameten alles was goed alleen de wijkverdeelcenter daar was iets aan de hand met de DNS gebeuren. Sinds die dag zijn er problemen met mijn internet snelheid die schommelt als maar wat. Aan jullie kant is er niets te vinden alles is goed dus moet het aan mijn kant zijn of daar tussen in. Een monteur zou dat misschien kunnen zien. Wellicht is er iets met de modem? Of toch dat wijkverdeelcenter?
Reputatie 5
Badge +3
Wat zou je eerst willen een nieuwe modem? Of zeg je laat KPN eerst naar de kabels / wijkverdeling kijken? Ik kan die monteur ook eerst aansturen als je dat het fijnst vindt.
Wat zou je eerst willen een nieuwe modem? Of zeg je laat KPN eerst naar de kabels / wijkverdeling kijken? Ik kan die monteur ook eerst aansturen als je dat het fijnst vindt.

Misschien handig dat er eerst een monteur zou komen zoals de afspraak van zaterdag. Misschien handig als die een modem mee neemt voor de zekerheid om dat uit te sluiten.
Reputatie 5
Badge +3
Ik kan een monteur sturen die bij je thuis alles nakijkt en een nieuwe modem meeneemt. Deze kan op werkdagen tussen 8 en 1 of 12 en 6. Heb je nog een voorkeur voor een dag en periode? Let op dat dit een monteur van ons is en niet buiten de wijkverdeler kan nakijken omdat dit KPN domein is.
Ik kan een monteur sturen die bij je thuis alles nakijkt en een nieuwe modem meeneemt. Deze kan op werkdagen tussen 8 en 1 of 12 en 6. Heb je nog een voorkeur voor een dag en periode? Let op dat dit een monteur van ons is en niet buiten de wijkverdeler kan nakijken omdat dit KPN domein is.

De afspraak was dat een monteur kosteloos zou langs komen om hier te kijken wat er aan de hand was. Dus ja lijk mij handig dat een modem mee neemt omdat uit te sluiten. Want dan moet het wel in de wijkverdeler zitten.

Vreemd genoeg is na 12.15 het internet een beetje stabiel gebleven. Maar als ik dan via een andere test is deze totaal anders terwijl ze allemaal uit Amsterdam komen. En heb altijd veel dingen open staan film speelt Facebook game noem maat op nooit last gehad. Alles hapert sinds woensdag. En ja nu lijk alles weer normaal natuurlijk. Dus het blijft vreemd.
Reputatie 5
Badge +3
Blijft vreemd. De monteur is inderdaad gratis. Maar wanneer kan hij langskomen? Dan plan ik hem namelijk in.
Blijft vreemd. De monteur is inderdaad gratis. Maar wanneer kan hij langskomen? Dan plan ik hem namelijk in.

Donderdag 31-01-2019 zou mooi uit komen ben dan de hele dag thuis van 8 - 16 uur.
Reputatie 5
Badge +3
Dan komt er donderdag een monteur tussen 08:00 en 13:00
Dan komt er donderdag een monteur tussen 08:00 en 13:00

Top!
Reputatie 5
Badge +3
Laat je weten of het opgelost is? Is indien niet graag 1 voorbeeld van een speedtest met speedtest.tele2.nl zonder wifi en 1 computer aangesloten.
Laat je weten of het opgelost is? Is indien niet graag 1 voorbeeld van een speedtest met speedtest.tele2.nl zonder wifi en 1 computer aangesloten.

Is goed. Ik hoe het in de gaten en je op de hoogte.

Nou Jasper nu blijkt alles weer de ouden te zijn geen problemen meer. Gewoon wifi aan 1 desktop bekabeld, mobiel en laptop. Echt heel vreemd.
Reputatie 5
Badge +3
Nou ik zou ze voor de zekerheid wel hardware laten vervangen weten we zeker dat als de storing terugkomt daar niet aan ligt
Nou ik zou ze voor de zekerheid wel hardware laten vervangen weten we zeker dat als de storing terugkomt daar niet aan ligt

Nou Jasper er was geen monteur tussen 08.00 en 13.00. Zelfs niet na 14.00 uur dus ben weg gegaan voor een afspraak.
Reputatie 5
Badge +3
Onze excuses daarvoor. Dat had natuurlijk niet mogen gebeuren. Het rare is dat ik je gegevens wel kan terug zien in ons monteurssysteem maar niet de afspraak ook al weet ik dat ik die heb geplaatst. Als je toch een monteur wil hebben kan ik hem opnieuw inplannen en zal hem dan 3 keer controleren dat het goed aankomt en verwerkt wordt.
Onze excuses daarvoor. Dat had natuurlijk niet mogen gebeuren. Het rare is dat ik je gegevens wel kan terug zien in ons monteurssysteem maar niet de afspraak ook al weet ik dat ik die heb geplaatst. Als je toch een monteur wil hebben kan ik hem opnieuw inplannen en zal hem dan 3 keer controleren dat het goed aankomt en verwerkt wordt.

Doordat het probleem is verdwenen lijk mij dat het toch aan de buitenkant heeft gelegen dus KPN wijkverdeler. Want hier is niets veranderd. En alles is weer zoals het nu is. Dus ik wacht dit wel af.