beantwoord

Snelheid DSL hoger?

• 26 juli 2015
  • 17 reacties
  • 424 x bekeken

Mijn abonnement bij mijn huidige internetaanbieder verloopt binnenkort en ik ben aan het overwegen om over te stappen naar DSL van Tele2. Op mijn adres heb ik ooit DSL gehad, maar deze snelheid kwam niet boven de 14 Mbit uit, op een 20 Mbit abonnement. Tegenwoordig zou ik volgens jullie site een abonnement kunnen krijgen van zowel 20, maar ook 40 Mbit. Ik weet dat jullie adverteren met 'tot' 40 Mbit, zoals het al jaren met DSL aanbieders gaat, dus dat ik de volle 40 Mbit niet ga ontvangenlijkt me duidelijk. Toch vraag ik mij af, heeft het afnemen van een 40 Mbit abonnement wel nut tov het 20 Mbit abonnement? Of blijf ik hangen op de al bekende (jaren geleden) 14 Mbit die ik ooit ontving en is dit eigenlijk een 'misleidend aanbod' op de website?

Ik hoor het graag :)

edit: via http://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/service/internetsnelheid/tips.htm kom ik op een snelheid van 100 Mbit uit...??
icon

Beste antwoord door jlthkoch 26 juli 2015, 21:18

Als je ADSL (tot 20) besteld zal het inderdaad uit kunnen komen op die 14, maar als VDSL (tot 40) leverbaar is op je adres dan zou je hoger uit moeten komen. Wat je werkelijke snelheid is, is afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale.

Afstand kun je nagaan hier: https://www.tele2.nl/wholesale/availability-check/

Aan de hand van die afstand kunnen we een indicatie geven wat je snelheid zou kunnen zijn.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Reputatie 7
Als je ADSL (tot 20) besteld zal het inderdaad uit kunnen komen op die 14, maar als VDSL (tot 40) leverbaar is op je adres dan zou je hoger uit moeten komen. Wat je werkelijke snelheid is, is afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale.

Afstand kun je nagaan hier: https://www.tele2.nl/wholesale/availability-check/

Aan de hand van die afstand kunnen we een indicatie geven wat je snelheid zou kunnen zijn.
Volgens die website zou het 1756 meter zijn.
Reputatie 4
Badge +1
@Sthroo...heb je wel gecontroleerd of je VDSL af kan nemen? Internet tot 40 Mb moet er dan staan. Is dat bij jouw mogelijk? Maw internet basis...tsja basis mits beschikbaar heet dat..

https://www.tele2.nl/shop/thuis/postcodecheck/

Heb je bericht nu nog eens goed gelezen en kennelijk kan je het dus wel afnemen. Dan zal jij dus VDSL2+ af kunnen nemen en zou KPN de straatkasten aangepast hebben? Heb jij ook de mogelijkheid om glasvezel af te nemen(FTTH)?
Alhoewel ik lees in jouw bericht dat je 40 Mb af kan nemen...is dat nou tot 40 Mb of 40/40MB(FTTH)?
Zou je niet kunnen zeggen wat je precies gaat halen( tot 40 mb abo) maar zeker meer dan bij het 'tot 20 mb' abo. Men hanteert dan volgens mij wel een bepaalde ondergrens voordat men een 'tot 40 Mb' gaat verkopen.
Welke ondergrens dat is? Zo,n 25 Mb bijv....zou ik me zo kunnen voorstellen. Weet ik niet zeker je kan ook even met Tele2 om dat te bespreken.
Reputatie 7
Bij adsl en vdsl is de ondergrens 60%, dus 12 respectievelijk 24 mb.

Dat je 14 haalde met adsl op 1756 meter van de wijkcentrale dat kan wel kloppen. Op zich is dit een prima snelheid.
Reputatie 7
https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/internetsnelheid-ander-abonnement-44900
@Sthroo...heb je wel gecontroleerd of je VDSL af kan nemen? Internet tot 40 Mb moet er dan staan. Is dat bij jouw mogelijk? Maw internet basis...tsja basis mits beschikbaar heet dat..

Heb je bericht nu nog eens goed gelezen en kennelijk kan je het dus wel afnemen. Dan zal jij dus VDSL2+ af kunnen nemen en zou KPN de straatkasten aangepast hebben? Heb jij ook de mogelijkheid om glasvezel af te nemen(FTTH)?
Alhoewel ik lees in jouw bericht dat je 40 Mb af kan nemen...is dat nou tot 40 Mb of 40/40MB(FTTH)?
Zou je niet kunnen zeggen wat je precies gaat halen( tot 40 mb abo) maar zeker meer dan bij het 'tot 20 mb' abo. Men hanteert dan volgens mij wel een bepaalde ondergrens voordat men een 'tot 40 Mb' gaat verkopen.
Welke ondergrens dat is? Zo,n 25 Mb bijv....zou ik me zo kunnen voorstellen. Weet ik niet zeker je kan ook even met Tele2 om dat te bespreken.

Het gaat helaas niet om fiber, de eigenaar van het appartementencomplex was destijds (2010) te gierig om iedereen te voorzien van glas en dat zal ook nu niet meer gaan gebeuren.

Ik begrijp dus dat ik voor 5 euro per maand extra, van 14 (20Mbit ADSL) naar (minimaal) 24 Mbit (VDSL) kan gaan.

Overigens; buren (letterlijk naast mij in de flat) hebben een 30 Mbit abonnement van Online, deze halen 17 Mbit. Is dit ADSL of VDSL? Want dan zou mijn snelheid ook max 17 Mbit worden?
Reputatie 7
Dat 30 mb-abonnement is inderdaad vdsl, alleen Tele2 noemt het "tot 40" (vroeger zelfs: "tot 50") en Online noemt het "tot 30"...... Het zou best kunnen dat die 17 ook jouw snelheid gaat worden, want de snelheid is mede afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale, maar er wegen ook een aantal andere factoren mee. In dat geval zou je met een overstap van adsl naar vdsl niet zoveel opschieten.
Reputatie 4
Badge +1

Het gaat helaas niet om fiber, de eigenaar van het appartementencomplex was destijds (2010) te gierig om iedereen te voorzien van glas en dat zal ook nu niet meer gaan gebeuren.

Ik begrijp dus dat ik voor 5 euro per maand extra, van 14 (20Mbit ADSL) naar (minimaal) 24 Mbit (VDSL) kan gaan.

Overigens; buren (letterlijk naast mij in de flat) hebben een 30 Mbit abonnement van Online, deze halen 17 Mbit. Is dit ADSL of VDSL? Want dan zou mijn snelheid ook max 17 Mbit worden?

Te gierig om iedereen te voorzien van glas? Dat legt RF toch aan? Je kan wel weigeren dat je geen glas wilt maar wat kost het hem dan vraag ik me af om er tegen te zijn? Jullie hebben als bewoners toch ook nog wat te zeggen toch?? RF legt het dan voor hem aan wat is de reden voor hem om te weigeren?

30 Mbit abo is VDSL. Maar het gaat zich hier weer om de ondergrens. 30 MB abo zal weer een andere ondergrens kunnen hanteren dan de 'tot 40 mb' van Tele2.
Dat men jou 17 Mb als 'tot 40 Mb' gaat verkopen lijkt mij niet wenselijk. Of men zal dan al wat aan de prijs moeten doen. Je zit wel vrij ver van de centrale af. VDSL lijkt me normaal gesproken dan niet echt een optie.Als ik het verkeerd zie hoor ik het graag....
Maw heeft men het hier dan over VDSL2+? Heeft KPN dan reeds de straatkasten aangepast zodat de afstand tot de centrale wel wat groter kan zijn en het wellicht dus wel zin heeft om VDSL af te nemen.
Heb je Tele2 als een gecontacteerd en hen eens gevraagd wat zijn dan verwachten dat je van die 'tot 40MB' over mag houden?
Als jij maar 17 MB over zou houden dan lijkt het mij niet de bedoeling om jou dan een 'tot 40Mb'aan te bieden. Want als jij DSL neemt dan haal je denk ik al zo,n 14 Mb...
Als jij echt maar deze snelheid over houdt waarom krijgt jij dan bij de postcodecheck de optie om VDSL af te nemen?
Bel hen eens zou ik zeggen. 25 MB zou dan in mijn opinie zo ongeveer de ondergrens mbt VDSL kunnen zijn.
Reputatie 6
Badge +5
Ik begrijp dus dat ik voor 5 euro per maand extra, van 14 (20Mbit ADSL) naar (minimaal) 24 Mbit (VDSL) kan gaan. Ja, dat klopt wel ongeveer. Ik meen zelfs dat het verschil maar 3 euro is. :D

Da's VDSL.
Maar daar valt niet meteen wat over te zeggen. Tele2 zet dus 40 Mbit op de lijn en Online 30.
In theorie zou het dus bij jou meer kunnen zijn. :)
24 (of meer) is er in de regel wel te halen. Dat moeten ze eigenlijk ook minimaal leveren op VDSL2.
Reputatie 4
Badge +1
Ik begrijp dus dat ik voor 5 euro per maand extra, van 14 (20Mbit ADSL) naar (minimaal) 24 Mbit (VDSL) kan gaan. Ja, dat klopt wel ongeveer. Ik meen zelfs dat het verschil maar 3 euro is. :D

Da's VDSL.
Maar daar valt niet meteen wat over te zeggen. Tele2 zet dus 40 Mbit op de lijn en Online 30.
In theorie zou het dus bij jou meer kunnen zijn. :)
24 (of meer) is er in de regel wel te halen. Dat moeten ze eigenlijk ook minimaal leveren op VDSL2.

Als ie zo rond die 24MB kan halen dan is het wel terecht dat hij bij de postc. check de mogelijkheid krijgt om VDSL af te nemen. Daaronder zou je die optie niet eens moeten krijgen. Tenminste dat is mijn visie al ken ik wel een ISP die daar wel degelijk anders mee om gaat( en nog steeds doet). Onder het mom van.....eenmaal toegehapt en de buit is binnen.Damage control kan dan achteraf nog wel.
Als hij met die afstand deze snelheid haalt dan spreken we hier toch over VDSL2+ of zie ik dat verkeerd? Als dat zo is dan moet KPN bij hem ook de kasten aangepast hebben.
Vraag me wel ook of of hij dan ook nog FTTH af kan nemen...
Reputatie 6
Badge +5
Ja, dat gaat over VDSL2.

Nou het is op het moment zoiets: :)
Of Kpn bouwt straatkasten om voor VDSL en dan ligt de glasvezel tot daar.
Of je hebt toegang tot FttH en dan ligt ie dus tot in je huis.
Beide gaat echt niet gebeuren. Of Kpn moet zich weer bedenken. :8
Reputatie 7
Badge +5
Typische huurders opmerking, te gierig is de gedachte.
De eigenaar/verhuurder is nergens toe verplicht al gaan de bewoners op hun kop staan.
Komt ook zelden voor, hooguit gebakkelei dat het aansluitpunt bij iedereen op dezelfde plek moet komen.
Of het verstandig is, is een ander verhaal, hij zal daar wel zo zijn redenen voor hebben.

Te gierig om iedereen te voorzien van glas? Dat legt RF toch aan? Je kan wel weigeren dat je geen glas wilt maar wat kost het hem dan vraag ik me af om er tegen te zijn? Jullie hebben als bewoners toch ook nog wat te zeggen toch?? RF legt het dan voor hem aan wat is de reden voor hem om te weigeren?
Reputatie 4
Badge +1
Ja, dat gaat over VDSL2.

Nou het is op het moment zoiets: :)
Of Kpn bouwt straatkasten om voor VDSL en dan ligt de glasvezel tot daar.
Of je hebt toegang tot FttH en dan ligt ie dus tot in je huis.
Beide gaat echt niet gebeuren. Of Kpn moet zich weer bedenken. :8

Precies KPN gaat dat dus niet doen dat was ook al mijn gedachte. Tsja en dan durft KPN te beweren dat VDSL2+ voor een groot gedeelte van ons beschikbaar komt.
KPN die RF nu in handen heeft gaat zeker nog in deze techniek investeren daar waar er glas gelegd kan worden?Dacht het niet.

Hier is het zover gekomen dat ze na tig keer de streefdatum voor die 30% verplaatst te hebben niet voldoende animo kregen voor glasvezel. Nu hebben ze in bepaalde wijken gelegd waar dus wel genoeg animo was maar in andere wijken dus niet. KPN gaat daar echt niet meer in VDSL2+ investeren.
Nog frappanter is dat KPN claimt hier wel tot 50 en tot 80 Mb te bieden als ik bij hen de postc. check uitvoer. Hoe is dat dan mogelijk terwijl wij hier helemaal geen VDSL af kunnen nemen en Tele2 ook duidelijk aangeeft dat ze bij ons geen 'tot 40MB' kunnen leveren.
Reputatie 4
Badge +1
Typische huurders opmerking, te gierig is de gedachte.
De eigenaar/verhuurder is nergens toe verplicht al gaan de bewoners op hun kop staan.
Komt ook zelden voor, hooguit gebakkelei dat het aansluitpunt bij iedereen op dezelfde plek moet komen.
Of het verstandig is, is een ander verhaal, hij zal daar wel zo zijn redenen voor hebben.

Verplicht zal hij niet zijn maar waarom zou hij weigeren? Dat zou ik dan wel eens willen weten. Het kost hem niets want RF komt het dan aanleggen. Verstandig lijkt het me zeker niet. Want als er weer andere mensen in komen hebben ook zij toegang tot glasvezel mits ze dat willen afnemen. Zou zeer zeker dan wel even een hartig woordje met deze persoon gesproken hebben. Niet dat ik perse sta te springen op glasvezel maar waarom mensen die mogelijkheid ontnemen als ze dit toch willen afnemen? Zou het geen goede zaak vinden en hem dit ook zeer duidelijk laten weten.
Reputatie 7
Badge +5
Die 30% is allang van de baan, als een blok huizen verder wel 30% zou halen moet toch bij jou de straat open.
Over frappant gesproken, bij Tele2 kan ik nu wel vdsl krijgen op 1209 meter, bij kpn niet.
Reputatie 6
Badge +5
Tsja en dan durft KPN te beweren dat VDSL2+ voor een groot gedeelte van ons beschikbaar komt. Jazeker. Maar vast toevallig bij alle mensen waar geen glasvezel is. :D

Ze willen uiteindelijk in de nabijne toekomst het hele xDSL gebeuren op VDSL2 over laten gaan.
Tele2 zal daar zeer waarschijnlijk ook wel in mee moeten gaan. Zie je nu al een beetje.

Off-net (VDSL2) Tele2 klanten gaan in de toekomst ook van 'pair bonding' gebruik maken.
Dat is 'hot off the press', en er is natuurlijk nu nog geen datum te noemen. :$

On-net zal er bij Tele2 misschien nog ADSL(2+) te krijgen zijn dan, maar ook daar
denk ik dat het uiteindelijk VDSL2 word. Da's maar een vermoeden trouwens. 🙂
Reputatie 4
Badge +1
Die 30% is allang van de baan, als een blok huizen verder wel 30% zou halen moet toch bij jou de straat open.
Over frappant gesproken, bij Tele2 kan ik nu wel vdsl krijgen op 1209 meter, bij kpn niet.

Nou van de baan is die volgens mij niet Bombarie.Je moest eens weten wat ze ons hier een overkill aan reclame gestuurd hebben. Bepaalde wijken hebben ze nu dus gelegd en de andere wijk niet. Dat is hier momenteel de situatie. De ene straat heeft dus glasvezel en een straat verderop niet. Je kan je wel voorstellen dat de mensen die toch graag toegang tot FTTH wilden hebben en in de wijk wonen waar niet genoeg animo was hier niet blij mee zijn.

Meen je niet? Das zeker weer zeer opmerkelijk te noemen. Hoe is dit mogelijk?
Bij mij is het zo dat KPN claimt op mijn adres tot 50 en hoger aan te bieden terwijl het overduidelijk is dat wij geen VDSL kunnen afnemen. Heeft KPN dan die straatkasten aangepast en kunnen alleen zij gebruik maken hiervan? Zetten zij vectoring( pair bonding) in en hebben zij het exclusieve alleenrecht op VDSL2+? Want waarom kan Tele2 mij die snelheden dan niet leveren en KPN wel? Althans....dat claimt KPN maar of het waar is dat is maar zeer de vraag.
Wederom een gevalletje: Eenmaal toegehapt en de buit is binnen??
Dit spel heeft KPN al eerder gespeeld...abo structuren waren eerst zo:
Tot 8MB en daarna kwam tot 40 MB(DSL)...je voelt hem al aankomen he? Dat is nou weer typisch KPN om het zo te doen. 12 MB kan je dan ook gewoon bij tot 40 MB indelen.....🆒 KPN die doet dat gewoon.🆒
Die tot 50 of hoger kunnen ze hier toch niet leveren. Hoe moeten ze dat dan doen terwijl er in onze wijk niet voldoende animo voor glas was.. gaat KPN nu in pair bonding,vectoring investeren en nog effe voor ons de straatkasten aanpassen? Geloof ik niks van en mocht het zo dan kan ik alleen een abo bij KPN en Co kan nemen?