SMS van ICS

• 17 mei 2015
  • 6 reacties
  • 3806 x bekeken

Hallo,

Ik ben denk ik helaas slachtoffer geworden van Phishing.

Rond middernacht kreeg ik een SMS van "ICS".
Hierin stond dat ik een betalingsachterstand had op mijn Creditcard, het ging volgens hun om een bedrag van 200 euro. Er werd veel begrip getoond en ik moest dit binnen 7 dagen betalen.

///Wegens privacy redenen geef ik incorrecte bedragen.///

Ik ging direct kijken of dit ook echt zo was op mijn account bij ICS. Hier was enkel een openstaand bedrag te zien van 15 euro, waar ik mij compleet bewust van was.

Dit is dus pure oplichting.

Ik kan geen telefoonnummer achterhalen omdat het smsje alleen van ICS is. Als ik het nummer bel is hij niet in gebruik.

Iemand een idee hoe ik het nummer alsnog kan achterhalen? Ik heb een iPhone 6.

Ik hoop hier mensen mee te hebben geïnformeerd die ook een creditcard hebben. TRAP HIER NIET IN!

Mvg

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Hoi Ging

Dit gebeurt vaker helaas, heb je het ook doorgegeven aan ICS? Ik kreeg vaak mails waarin om gegegeven gevraagd werd namens ICS
Ja echt vervelend.

Ik vraag me dan af hoe ze aan mijn nummer komen?
Dat weet ik niet maar je kunt het hier eens navragen en misschien voorkomen dat ze verder gaan met die praktijken.
In ieder geval moet je het bij hen melden

valse-email@icscards.nl

Zij weten er misschien al meer over.
Badge +5
Ja echt vervelend.

Ik vraag me dan af hoe ze aan mijn nummer komen?

Andere bedrijven verkopen rustig je gegevens. Las ergens ook dat hackers gewoon berichten kunnen sturen aan een reeks nummers in een land of van een bepaalde provider etc. Hetzelfde als ze met email spam doen.
Zo zijn er wel meer mogelijkheden waarschijnlijk.

Volgens mij stuurt VISA gewoon een brief naar je als je achter loopt met betalingen.
Reputatie 5
Badge +4
Hallo Gino,

Deze kwestie heeft in principe niets met Tele2 te maken.

Frauduleuze emails en sms-berichten komen steeds vaker voor. Ook de naam van Tele2 wordt regelmatig gebruikt door fraudeurs.

Wat je het beste kunt doen is om de website van De FraudeHelpdesk regelmatig te bezoeken.

Weblink: FraudeHelpdesk

In de zoekbalk van De FraudeHelpdesk kun je zoeken naar de zoekterm: ICS

Dan zie je dat dit bedrijf veel vaker wordt misbruikt door fraudeurs en oplichters. Heel vaak zelfs.

Controleer dus regelmatig de website van De FraudeHelpdesk. En volg je gezonde verstand. Als jij zeker weet dat een bedrijf geen vordering bij jou heeft van een bepaald bedrag. Controleer dit dan, voor de zekerheid.

En verwijder daarna definitief het sms-bericht of het email-bericht.

Hoe meer mensen dit frauduleuze emails verwijderen. Hoe groter de kans dat dit soort fraude ooit ophoudt. Of in ieder geval veel minder wordt.

Succes!

Herman Haasnoot
Badge +5
Stoppen zal het nooit Herman, maar laten we inderdaad hopen dat het minder zal worden.
Maar ja, zolang er genoeg mensen helaas intrappen....

@ Gino

Als je apart hebt ingelogd op je ICS account en niet via een link in die sms dan ben je ook gelukkig geen slachtoffer geworden.