beantwoord

Slechte wifi eerste verdieping

  • 29 December 2020
  • 6 reacties
  • 358 x bekeken

Beste,

 

Ik heb een eengezinswoning waar de wifi op de begane grond het gewoon goed doet. Op de eerste verdieping werkt de wifi nauwelijks en in de zolder doet hij het helemaal niet.

 

Voorheen internette ik vooral beneden, maar sinds het thuiswerken ben ik ook op de eerste verdieping bezig op mijn computer. Omdat de wifi het daar niet zo goed doet, was ik genoodzaakt om een internetkabel vanuit de modem (die op de begane grond is) naar de eerste verdieping te trekken. Met de internetkabel doet het internet gewoon goed.

 

Ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om op de eerste verdieping een sterke wifi signaal te krijgen. De internetkabel die ik op de eerste verdieping heb stoort me in principe niet. Het is wel irritant dat ik met mijn laptop niet mobiel ben. De laptop kan ik bv. niet makkelijk verplaatsen naar een andere kamer omdat de internetkabel daaraan vast zit.

 

Is het mogelijk om vanuit de internetkabel op de eerste verdieping een soort van nieuw wifi-punt te installeren? 

 

icon

Beste antwoord door eric 29 December 2020, 18:36

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Dan zou je aan een wifi mesh systeem kunnen denken. Zo kun je overal perfect wifi krijgen.

Dan zou je aan een wifi mesh systeem kunnen denken. Zo kun je overal perfect wifi krijgen.

 

Is er een goedkopere optie? Biedt Tele2 vanuit haar kant ook mogelijkheden om dit probleem op te lossen?

Reputatie 7
Badge +12

Bij Tele2 kun je een dergelijke techniek ook huren tegen een prijs per maand. Zie deze informatie.

Bij Tele2 kun je een dergelijke techniek ook huren tegen een prijs per maand. Zie deze informatie.

Ik heb helaas niet genoeg stopcontacten in huis… 

 

 

Up

Reputatie 7
Badge +12

Down?  Wat wil je nog meer weten? Er is een koop en huur methode. Beide met hun eigen voors en tegens.