vraag

Sinds 4 week problemen met PS4 Online gaming, probeer DMZ of Public IP adres te krijgen

• 1 december 2017
  • 5 reacties
  • 383 x bekeken

Badge
Sinds een week of 4 ondervind Ik problemen met online gaming op mijn PS4 via de H369A Router.

Ik heb inmiddels al van alles geprobeerd, op een ander netwerk kan Ik wel gewoon gamen, gebruik Ik mijn mobiel als HotSpot dan is er ook geen probleem en krijg Ik netjes een Nat-1 verbinding. Het ligt dus echt aan de Tele2 verbinding. Ik had al begrepen dat er een paar week geleden een update is geweest waardoor veel games automatisch over een Nat-4 gaan?

Nu heb Ik de laatste weken flink gestoeid met deze Router, allerlei poorten geopend zonder relsultaat, een DMZ aangemaakt op het IP adres en later ook op MAC adres van de PS4 maar nog steeds geen Nat-1.

Nu probeer Ik uit te vogelen hoe de Public IP functie in deze Router werkt.... In de Technicolor liet ie dit mooi zien maar kan het niet vinden in de H369A

Is er iemand die me uit de brand kan helpen?

Games die oa niet werken zijn GTA Online en Battlefield 1

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hey,

officieel mag ik je vanuit Tele2 niet helpen met port forwarding (Vanwege evt beveiliging problemen)

We zijn er veel topic waar deze vraag beantwoord wordt door mede gebruikers, heb je de stappen uit dit topic al gevolgd?
Badge
Dank je wel voor je antwoord,

Ik heb inmiddels alle tuts gevolgd (behalve diegene waar je een 2e router voor nodig bent) en geen 1 van de tuts helpen me verder, blijf een Nat-2 houden en kan zo goed als geen spelletjes spelen.... GT Sport is ook niet speelbaar omdat de servers niet bereikt kunnen worden.

Die tut hierboven..... Ik heb een H369A ZTE Modem hier staan en deze stappen werken niet, bij de stap dat je de kabel moet verwijderen en er weer terug in moet stoppen verschijnt er geen Public IP adres in de router...

Vandaar ook mijn vraag hoe Ik er achter kom wat dat Public adres is en waar Ik het kan vinden....
Badge +2
Op zich is het niet zo heel moeilijk te vinden. Maar merk op dat wanneer je het ingesteld hebt je de modem niet meer kunt benaderen via een lanpoort. Je moet dan eerst volledig een reset doen. Na invullen wel weer opnieuw opstarten voor de werking ervan.

Badge
Zo ver kom Ik, en nadat Ik het MAC adres heb aangepast naar mijn PS4, deze herstart en de modem ook opnieuw opstart, gebeurd er verder niets. Ik kan nog gewoon de modem in via 192.xx modem zegt nog steeds dat ie een Public heeft voor het MAC adres van mijn PS4 maar deze blijft nog steeds een Nat-2 houden en kan werkelijk geen 1 online game spelen...

Nu dacht Ik dat Nat-2 ook voldoende moet zijn, nooit problemen mee gehad.... Maar de laatste 5 week inmiddels kan Ik niets....

Het ligt niet aan de snelheid (tik bijna de 50MB aan, meestal rond de 46) upload is rond de 8 a 10MB
En als Ik mijn mobiel als HotSpot gebruik kan Ik wel gewoon mijn online games doen...

Zou er iets met de modem zelf aan de hand zijn?

Valt dat Public IP Adres niet ergens in de router zelf te vinden? Zoals het met de vorige modem wel werkte? (Technicolor)
Badge
Inmiddels ook maar een andere telefoonkabel en UTP kabel geprobeerd, maar nog steeds zelfde probleem...