Schofterigheid

• 9 februari 2020
  • 11 reacties
  • 411 x bekeken

Reputatie 2
  • Forumkenner pur sang
  • 142 reacties

Heb een afspraak, eindelijk, voor maandag. Door drukte vergat ik hoe laat. Heel menselijk. Tot 18.00 uur kun je chatten en ik was ruim op tijd. Heb m'n vraag gesteld. Niet begrepen. 'er komt zo een collega bij', (wachttijd 2 minuten, werd gemeld). Weer vraag gesteld. Wordt weer niet begrepen. Ik blijf volhouden. Of ik contact wil met een andere collega. Best hoor. Ik wachten. Ineens: heb je een vraag over een storing? Nee. Etc etc etc. Ik moet weer geduld hebben. Wist ik veel dat het zo'n moeilijke vraag zou zijn. Toen: heb je een vraag over een afspraak? JA..! Gelukt.

Denk je dan. Wordt de chat uitgesmeten en krijg een telefoonnummer. (ik bel dus in eerste instantie niet vanwege het geld weg moeten gooien). Dan maar bellen. Ik bel, wordt me daar gezegd dat Tele2 niet bereikbaar is en krijg ik een lijst met tijden. Het was natuurlijk 18.00 uur, dan gaat alles dicht en kun je stikken. Als hun niet eerlijk verdiende geld maar binnenstroomt. Ik was ruim vantevoren met chatten begonnen. Ja, dit heb ik eeder gehad, maar nu heet het 'schofterigheid'. Zet dan een meldinkje in die chat tekst: 'houd u er rekening mee dat we over een kwartier gaan sluiten? Dank u'. Ja, ik heb eerder zoiets gemeld maar kan het niet meer vinden. Maar deze titel is duidelijk 

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Oplossing: gewoon de hele dag thuis zijn. In geval er een lijnonderzoek (Kpn koperlijn) plaatsvindt buiten je woning ziet Tele2 volgens mij ook niet hoe laat KPN met jou persoonlijk heeft afgesproken. Tele2 vraagt bij de monteursdesk een bezoek bij eigen of een kpn monteur aan. Jammer dat je dat dan niet even noteert.

Reputatie 2

Ik ben me daar gek. Tele2 heeft die afspraak met mij gemaakt. Tele2 dient dat te verzorgen. Bovendien had de chatbot kunnen zeggen: 'dan dien jij KPN te bellen, want jij hebt hier niks te zoeken', ik zou niet verbaasd zijn ook, als dat gebeurt. En nu heeft de klant het weer gedaan door het niet genoteerd te hebben. Makkelijk en óók te verwachten. Als ik over dit soort zaken met familie of bekenden praat, vinden ze hetzelfde als ik. We wisselen verhalen uit en dan hoor ik dat zij dat nog nooit meegemaakt hebben. En dus ligt het aan mij. 

Reputatie 2

Heb een afspraak, eindelijk, voor maandag. Door drukte vergat ik hoe laat. Heel menselijk. Tot 18.00 uur kun je chatten en ik was ruim op tijd. Heb m'n vraag gesteld. Niet begrepen. 'er komt zo een collega bij', (wachttijd 2 minuten, werd gemeld). Weer vraag gesteld. Wordt weer niet begrepen. Ik blijf volhouden. Of ik contact wil met een andere collega. Best hoor. Ik wachten. Ineens: heb je een vraag over een storing? Nee. Etc etc etc. Ik moet weer geduld hebben. Wist ik veel dat het zo'n moeilijke vraag zou zijn. Toen: heb je een vraag over een afspraak? JA..! Gelukt.

Denk je dan. Wordt de chat uitgesmeten en krijg een telefoonnummer. (ik bel dus in eerste instantie niet vanwege het geld weg moeten gooien). Dan maar bellen. Ik bel, wordt me daar gezegd dat Tele2 niet bereikbaar is en krijg ik een lijst met tijden. Het was natuurlijk 18.00 uur, dan gaat alles dicht en kun je stikken. Als hun niet eerlijk verdiende geld maar binnenstroomt. Ik was ruim vantevoren met chatten begonnen. Ja, dit heb ik eeder gehad, maar nu heet het 'schofterigheid'. Zet dan een meldinkje in die chat tekst: 'houd u er rekening mee dat we over een kwartier gaan sluiten? Dank u'. Ja, ik heb eerder zoiets gemeld maar kan het niet meer vinden. Maar deze titel is duidelijk 

Reputatie 2

Mede forumleden, er kan pas afgezegd worden vanaf 08.00 uur morgenochtend, wellicht te laat, buiten mijn macht om.. Ik zeur misschien? Ik heb ook nog een leven. Maar dat maakt Tele2 geen moer uit. Ws ook nog beboet omdat ik het 'te laat' laat weten. Ik heb iig mijn best gedaan om fatsoenlijk te kunnen afzeggen bij Tele2 en NIET bij KPN. Maar het staat nu wel zwart op wit 😉

Reputatie 7
Badge +1

Dus dan heb je eindelijk een afspraak en dan vergeet je die zelf, pfff. En dan maar weer een nieuw topic openen over dezelfde case?

Reputatie 2

Case? Pfff... Klinkt zwaar, er is geen misdrijf gepleegd hoor.. Nee, dit gaat om eenzelfde sóórt verhaal. Heb je het misschien niet helemaal gelezen. Dat zoiets twee keer achter elkaar gebeurt waarbij je het niet zelf gedaan hebt.. Gelukkig heb ik mijn kinderen anders opgevoed. Tegenwoordig mag je er niets meer van zeggen als je niet netjes behandeld wordt want dat is kinderachtig of je zeikt, zanik, zeurt, dus de drie Z-en. Lesje sociale vaardigheden hebben sommige medewerkers nodig misschien. Daar gaat het om in dit geval. En dat de monteur morgen misschien voor niks op de stoep staat is dan jammer.. Ik had niet de mogelijkheid om het eerder te melden, omdat ik het nog niet wist en voor zoiets simpels moet een 'provider' (verstrekker betekent dat) toch een klein oplossinkje kunnen ontwerpen bedenken. Tenzij het is om iig de voorrijkosten en méér nog eruit te halen. Dat weet je tegenwoordig ook maar nooit 

Reputatie 2

Jep. Tele2 gebeld om afspraakt te verzetten. Na ca 10  min in de wacht hoor ik dat ik bij Guidion moet zijn en niet KPN. Bel ik Guidion, 12 minuten in de wacht,tot ik voicemail krijg met de mededeling dat ze gesloten zijn. Terwijl ik in de wacht sta. Heb daarvoor met iemand contact gehad die me eerst het hemd vh lijf vroeg om me te vertellen dat ik het Tele2 nummer moest bellen en daar dus hoorde dat ik naar Guidion moest. Ik word letterlijk overspannen door de onverschilligheid van medewerkers en als ik vraag om uitleg, alleen maar hoor dat ik er verkeerd zit. Omdat ik al van 15.50 uur vanmiddag bezig ben, dus ruim anderhalf uur om een afspraak te verzetten, is toch idioot! Ik ben dan ook echt kwaad geworden. Nu is er ook nog iets mis met de Tele2 site dus dat gaat lekker. Je vraagt je misschien af waarom ik er overspannen van wordt: ik heb ook nog een leven naast Tele2 en maak mij als moeder van een autistisch kind ernstig zorgen over hoe zíj zich straks staande moet houden in een land waar moderne communicatie, vooral bij bedrijven als dit, op een dergelijke manier moet gaan. Zij heeft angst voor telefoneren en zal zich dus moeten behappen met chatrobots en dergelijke. Ik houd mijn hart vast, echt waar

Reputatie 5
Badge +2

Jep. Tele2 gebeld om afspraakt te verzetten. Na ca 10  min in de wacht hoor ik dat ik bij Guidion moet zijn en niet KPN. Bel ik Guidion, 12 minuten in de wacht,tot ik voicemail krijg met de mededeling dat ze gesloten zijn. Terwijl ik in de wacht sta. Heb daarvoor met iemand contact gehad die me eerst het hemd vh lijf vroeg om me te vertellen dat ik het Tele2 nummer moest bellen en daar dus hoorde dat ik naar Guidion moest. Ik word letterlijk overspannen door de onverschilligheid van medewerkers en als ik vraag om uitleg, alleen maar hoor dat ik er verkeerd zit. Omdat ik al van 15.50 uur vanmiddag bezig ben, dus ruim anderhalf uur om een afspraak te verzetten, is toch idioot! Ik ben dan ook echt kwaad geworden. Nu is er ook nog iets mis met de Tele2 site dus dat gaat lekker. Je vraagt je misschien af waarom ik er overspannen van wordt: ik heb ook nog een leven naast Tele2 en maak mij als moeder van een autistisch kind ernstig zorgen over hoe zíj zich straks staande moet houden in een land waar moderne communicatie, vooral bij bedrijven als dit, op een dergelijke manier moet gaan. Zij heeft angst voor telefoneren en zal zich dus moeten behappen met chatrobots en dergelijke. Ik houd mijn hart vast, echt waar

Hé Yaelle.

Jammer om te lezen dat het je zoveel moeite kostte om de afspraak te verzetten en dat het uiteindelijk nog niet gelukt is. Ik durf niet te zeggen wat er op dat moment aan de hand was waardoor het zo lang duurde maar normaal gesproken zou je redelijk snel iemand aan de lijn moeten krijgen als je onze klantenservice of de technische dienst belt. Ik hoop (en ga er van uit) dat je een volgende keer wel sneller geholpen wordt.

Ik had ook nog een ander topic van je in behandeling over het niet kunnen inloggen in mijntele2 waar je nog geen antwoord op gegeven hebt, werkt dat inmiddels weer?

Mocht er nog iets zijn wat ik voor je kan doen dan hoor ik het graag. 

Groet, Kevin

Reputatie 2

Er is gisteren een monteur v Guidion geweest die constateerde dat de 'nieuwe' ontvanger een door de klant teruggestuurd kapotte en niet door Tele2 gerepareerd exemplaar was.  Oeps, dikke fout dus. Ik moest dus de oude terugsturen of anders 99 euro boete. Moet je wel het goede sturen. 😉 De monteur heeft de kabels vervangen en noemde dat er een soort kortsluiting was geweest waardoor de ontvanger bleef hamgen en e tv een 'blokjesbeeld' vertoonde. 'Afwachten maar en als het nog niet goed is, kunt u altijd bellen.' Ik wilde hem de kapotte 'oeps' ontvanger meegeven, maar die moet ik toch echt zelf terugsturen. Hopelijk repareren ze die eerst voordat ze die naar een hoopvolle klant sturen. 😋 Dus idd afwachten maar. 

Reputatie 6
Badge +1

Yaelle, ze moeten je wel hebben bij Tele2. Zou je dit in boekvorm uitgeven? Ik zal je verhalen missen als je contract afgelopen is! 

Reputatie 2

Ik zal er eens over nadenken, wel een goed idee! 😂😜