beantwoord

router met VPN server aansluiten

• Durft te posten
  • 1 reactie
Beste allemaal,

Deze week ben ik overgestapt van Internlnet glasvezel naar Tele2 glasvezel, omdat Internlnet (overgenomen door Tele2) stopte met het leveren van de dienst.
Ik gebruikte een ASUS RT-AC66U router, speciaal gekozen omdat daar een VPN-server in zit, die ik gebruik om van buiten toegang te krijgen tot mijn buisautomatiseringssysteem (domotica). Dit werkte prima bij Internlnet.
Nu heb ik de WAN poort van de ASUS router aangesloten op een LAN poort van het Technicolor kastje.
In het configuratiescherm van het Technicolor kastje zie ik onder home network > ethernet:
Unknown-00-02-02-3f-d7-97
Unknown-bc-ee-7b-7e-68-30
terwijl alleen de ASUS router is aangesloten.
Vervolgens heb ik de optie gekozen: Assign the public IP address of a connection to a device
Ik selecteerde Unknown-bc-ee-7b-7e-68-30 (de enige van de twee unknowns die hier zichtbaar was), en klikte op Apply en herstartte de router.
Helaas kon ik met de smartphone via 3G geen verbinding krijgen met de VPN server, via het adres dat ik uit het configuratiescherm van de ASUS router had afgelezen.
Zoals gezegd, werkte dit bij Internlnet prima.
Hoe moet kan ik dit oplossen?

icon Beste antwoord door Gela 12 februari 2015, 13:25

van Lan naar Wan is goed. Gebruik voor de snelheid maar een cat6 kabel er tussen.
Is redelijk eenvoudig in te stellen. Zie afbeeldingen.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 Reacties

Badge +2
van Lan naar Wan is goed. Gebruik voor de snelheid maar een cat6 kabel er tussen.
Is redelijk eenvoudig in te stellen. Zie afbeeldingen.

Dank je wel,

Het verschil is dat bij mij de naam van de ASUS router niet getoond wordt en de status inactive is, hoewel ik wel op de ASUS router kan inloggen. Wat denk je?
Badge +2
Je bent een stap te ver.
Eerst naar: Home > Home Network > Device > Assign Public IP

Rechts boven in de hoek staat 'Configure'

Dan komt een veld in beeld waar je de naam van de router in kunt vullen. (want dat weet dat ding niet).

Zet de Technicolor in DMZ zoals op het eerste beeld staat en save.

Het tweede beeld is ter controle of je het goed gedaan hebt.