beantwoord

Rood power lampje en geen internet

  • 9 June 2019
  • 8 reacties
  • 2969 x bekeken

Sinds vanochtend tot in de avond heb ik thuis een internet gehad. De modem is uit het niets gestopt met werken.

Ik heb meerdere malen een reset uitgevoerd, maar helaas zonder succes.

Het powerlampje geeft een rode kleur aan, en het internetlampje is ook niet groen.



Ik heb geen internet, waardoor de tv het ook niet doet. Wel werkt de telefoonlijn.

Ik heb de technicolor tg789bvn modem
en in de media acces gateway geeft hij deze melding weer:

Your DSL connection is down. Verify that your MediaAccess Gateway is correctly connected to your phone line. If the problem persists, check your documentation.

Ik heb het volgende geprobeerd:
-Soft reset met het knopje aan de zeikant
-Hard reset met een naald aan de achterkant van de router in het reset gaatje
-Laptop met ethernet kabel geconnect en manual setup gedaan

Niks verhielp het probleem

Vanwege feestdagen is de telefoonlijn van Tele2 gesloten. Ik heb nu een heledag geen internet gehad waardoor ik veelal gebruik heb moeten maken van mijn mobiele bundel...

Dit probleem is erg frustrerend en ik zou graag zo spoedig mogelijk antwoord willen krijgen.
icon

Beste antwoord door Anton van Tele2 11 June 2019, 15:04

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Dinsdag is de klantenservice er weer.
Hoewel er onderweg best iets kapot kan gaan lijkt jouw installatie thuis ook niet echt door een professional aangelegd te zijn. Begin daarom eens goed met de kabels vanaf het isra punt naar het modem. Misschien heb je zelf de rj11 stekker aangeknepen en is deze nu net los bijvoorbeeld.
Hoi Ultr4slan

Ik heb hier ook last met gehad , bij mij was het elke dag om de zelfde tijd bijvoorbeeld 17:10 uur
het duurde 15min en het probleem loste van zelf op

Heel raar is your DSL connection is down.

En Wat niet is te snappen is dat het DSL lampje wel groen blijft

ik heb niks gedaan met de kabels ( helemaal niks )


heel jammer is dat ik hier niks over kan vinden

En dat ik ook niet de mensen tref die het zouden kunnen weten

🙄



Ik heb nog iets gevonden Zie hier onder

Een knipperend breedbandlicht (derde van links) betekent dat de router geen verbinding kan maken met (de synchronisatie met) de centrale.

Dit kan dus ook bij Tele2 zijn ( succes )
Goede dag bedankt voor de reacties! @eric, de bekabeling is wel degelijk in orde. Ik ben al een aantal jaren aangloten bij Tele2 en heb tot heden niet zo een probleem gehad. De kabels zijn niet aangeraakt en zitten wel gewoon goed vast.

@IPTJE 192.444.000, ik heb sinds vanochtend geen internet gehad. Dus het is niet een probleem die vanzelf verholpen zal worden.
Reputatie 3
Badge +5

Heb je al met ons gebeld is de tussentijd of dat nog niet? Ik zie op de foto wel een groen lampje branden bij de DSL1. Is deze aan het knipperen of brand die constant? Ik wil graag even je verbinding nakijken.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Geboortedatum
- Laatste vier cijfers van je IBAN nummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Anton.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.

Groeten Anton,

*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***

Bijvoorbeeld in dit artikel:

 

@Anton van Tele2

U heeft mijn gegevens al 2 dagen, en uiteindelijk niets mee gedaan?
Reputatie 3
Badge +5
Sorry voor de late reactie. Ik heb eerst inderdaad niks met je gegevens gedaan, want ik zag dat je gebeld had en dat er al een bericht naar KPN was gestuurd om een monteur in te plannen. Dat was toen nog in behandeling. Ik zag nu dat de KPN de storing heeft afgemeld met als reden dat wij eerst een monteur van ons moeten sturen. Dat is natuurlijk al gedaan en dat heb ik nu tegen ze gezegd. Ik heb ook gezegd dat ze een afspraak met je moeten maken. Houd je telefoon in de gaten. Wij (de moderators) zijn in het weekend niet aanwezig. Ik adviseer om voor vragen dan met ons te bellen.

Groeten Anton
Reputatie 3
Badge +5
@Ultr4slan

Het is nu een paar weken geleden dat de KPN is geweest. Ik begreep van de notities dat meerdere klanten in de buurt last van het probleem hadden en dat het nu is opgelost. Is dat bij jou ook het geval geweest? Ik hoor het graag.

Groeten Anton
Reputatie 3
Badge +5
Wegens inactiviteit heb ik het topic gesloten.

Groeten Anton