beantwoord

Rood lampje bij Internet

  • 23 May 2019
  • 11 reacties
  • 5413 x bekeken

Na meer dan 2 jaar internet en meer dan een jaar TV via Tele2, toch een vraag van mij. Ik heb het eerste jaar genoten van het internet: het was snel en viel eigenlijk nooit uit. Sinds maart 2018, na een verhuizing, hebben wij ook TV via Tele2. Helaas loopt het internet nu regelmatig vast. Het lampje van internet op de modem wordt regelmatig rood en het duurt vaak een uur dat het internet het weer doet. Doordat het internet vastloopt kunnen wij ook geen tv kijken. Omdat het internet elke dag uitvalt hebben wij al een tijd geen tv gekeken, maar betalen er wel voor.

De modem staat in de woonkamer. In de meterkast is geen aansluiting voor het internet. De modem staat naast het aansluitpunt, dus de kabel is niet langer dan 2 meter.

Zoals u misschien begrijpt is het voor ons niet te doen om zonder internet te studeren of werk voor te bereiden. Ik hoop dat iemand ons een oplossing kan bieden.

Vriendelijke groet!
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 24 May 2019, 12:36

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 5

Hé Maartje, welkom op het forum!

Jammer dat je verbinding vaak voor langere tijd weg valt, ik snap dat je daar graag een oplossing voor wil en hopelijk kan ik die voor je regelen. Ik zou graag als eerste je verbinding willen meten op storingen maar voordat ik dat kan doen heb ik eerst de volgende info van je nodig via een privébericht:

- naam
- adres
- postcode + woonplaats
- klantnummer
- geboortedatum
- laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin

*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***

Bijvoorbeeld in dit artikel:

 

Reputatie 5
Bedankt voor je bericht Maartje. Ik heb de verbinding nagekeken en tot dusver meet ik de maximale snelheid en geen fouten op de lijn. Wanneer was de laatste keer dat je de verbinding zag wegvallen en wanneer heb je het modem voor het laatst van het stroom gehad?
Hoi Kevin,

Gister van 20:00 tot 22:00. Hij valt steeds weg, dan wordt het lampje rood en doet hij het even. Maar zodra we de TV dan aanzetten dan springt hij weer uit. Heb hem gister ook weer gereset en van het stroom gehad.
Reputatie 5
Ik zie op dit moment dat het modem 11 h 48 min 55 s voor het laatst opnieuw opgestart is, als niemand op dat moment iets met het modem gedaan heeft betekent dit dat het signaal naar het modem toe volledig weggevallen is. We moeten eerst uitsluiten of het signaal wegvalt door een probleem in de aansluitsituatie bij jou in de woning. Belangrijk is dat je modem op het ISRA (hoofdaansluitpunt waar de KPN lijn de woning binnenkomt) aangesloten wordt, volgens KPN is dit aangelegd bij jou in de rechter voorkamer, misschien zegt het je wat. Je geeft aan dat de kabel niet langer is dan 2 meter en dat is goed, het is alleen wel belangrijk dat deze kabel rond/ovaal kabel is, niet plat en er mogen geen splitters of andere aansluitstukjes op de kabel tussen het modem en het aansluitpunt zitten.
Reputatie 6
Dan kan het wel even duren voordat je de maximale lijnsnelheid weer hebt. Reken op een week intrainen van het modem. Je hebt wel een korte kabel tussen het overnamepunt en het kastje? Elke meter méér verslechtert het signaal. Providers werken met een overboekingsfactor dat betekent dat tijden de rush hours 's avonds de snelheid terugloopt. De klantenservice meet tijdens kantooruren dan zal de speed een stuk hoger uitvallen.
Doe eens een up/down speedtest en publiceer die hier. Het plaatje kan je erbij zetten. Wil je meer speed dan zijn er wellicht andere mogelijkheden op je huisadres. Pairbonding bijv. maar dat werkt helaas niet bij Tele2. Ook zijn er nog 4G bijslof providers. Maar ik zou beginnen met de modemtraining. Zie boven.
Hoi Kevin,

De kabel is inderdaad niet langer dan 2 meter en er zit geen splitter tussen. Ook is de kabel rond. Het modem staat in onze rechter voorkamer, aangesloten aan (volgens mij) de enige aansluiting voor internet.
Hij valt op dit moment uit!
Het internet is nu drie keer uitgevallen en dit is de huidige situatie (zie afbeelding)

Reputatie 6
Ja ik zie het. Je kan ook in het modem zelf je lijnspeed zien. Overbooking dus teveel mensen gebruiken dezelfde kabel. Als het zo blijft tijdens de avonduren kan je traject ingaan maar dat kan lang duren. Beter is mi wegens wanprestatie opzeggen en een andere aanbieder kiezen. Ik loop maar even vooruit op de mogelijke opties
pairbonding KPN indien mogelijk check het op de site of pairbonding mogelijk is
Een coax kabelprovider
Check ook regelmatig overdag en hou een logboek bij de komende week tijdens de training van het modem. Dus niet meer het modem van de spanning halen want dan start die vanaf nul.

Op de site van Tele2 staat een gebruiksaanwijzing van je wifi modem. Om in het modem te komen moet in de computer browser een adres intypen iets van 192.168. en nog wat getallen . Als dat lukt verschijnt er een menu. Succes!
Op de site van Tele2 staat een gebruiksaanwijzing van je wifi modem. Om in het modem te komen moet in de computer browser een adres intypen iets van 192.168. en nog wat getallen . Als dat lukt verschijnt er een menu. Succes!

Begin b.v. te zoeken op: https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/wifi/wifi-kanaal-veranderen/
Daar staan foto's van alle typen modems, met hoe daarmee te handelen.
Reputatie 5
Ja ik zie het. Je kan ook in het modem zelf je lijnspeed zien. Overbooking dus teveel mensen gebruiken dezelfde kabel. Als het zo blijft tijdens de avonduren kan je traject ingaan maar dat kan lang duren. Beter is mi wegens wanprestatie opzeggen en een andere aanbieder kiezen. Ik loop maar even vooruit op de mogelijke opties

@Raaf12Het probleem dat Maartje hier omschrijft, en wat het modem laat zien, is een wegvallende verbinding. Waar jij het over hebt is een trage internet verbinding tijdens avonduren en dit zijn twee verschillende soorten problemen met beide volledig andere oplossing.

@Maartje
Bedankt voor het toelichten. Ook nu zie ik dat het modem maar 3 h 1 min 29 s online is en deze keer zijn er ook veel fouten gemeten. Zoals je het omschrijft zit alles bij jou thuis goed aangesloten, er is daarom een grote kans dat de storingen buitenshuis in het netwerk van KPN veroorzaakt worden. Als oplossing heb ik heb KPN aangestuurd voor het oplossen van dit probleem, zij zullen ten eerste ook de lijn meten en gebaseerd op de resultaten bepalen of ze een eigen monteur sturen of dat er iets anders moet gebeuren. Wanneer ze een eigen monteur sturen krijg je een sms met een link waarin je zelf een datum/tijdstip kunt kiezen wanneer de monteur mag langskomen. Ik heb het mobiel nummer doorgegeven die bij ons bekend is, mocht je liever de sms ontvangen op een ander nummer dan kun je mij een privébericht sturen.

Mocht je morgenmiddag nog niets gehoord hebben van KPN stuur mij dan een update in dit topic, dan kan ik kijken wat ze gedaan hebben

Groet, Kevin