beantwoord

retourdoos

  • 4 March 2019
  • 7 reacties
  • 682 x bekeken

Beste,

Afgelopen zaterdag 02/03/2019 heb ik van jullie een retourdoos met brief ontvangen, maar jullie hebben jullie apparatuur al op 29/12/2018 van mij retour ontvangen.
In mijn profiel onder "Mobiele nummer" heb ik de traceercode van de retournering via PostNL gezet.
De apparatuur is in originele doos en inclusief een papier met daarop mijn naam, adres, klantnummer en reden van retour "einde contract per 19/12/2018" aan jullie verzonden.

Bij dezen verzoek ik jullie dan ook om een bevestiging hiervan, daar ik die tot op heden niet van jullie heb ontvangen.


Daarnaast wil ik opmerken dat ik sinds de opzegging in november 2018 een zeer slechte indruk van en ervaring met Tele2 heb.

Jullie beleid lijkt er totaal op gericht om door jullie gemaakte fouten niet te erkennen en onterecht facturen met kosten bij mij in rekening te brengen.
Er wordt door jullie niet gereageerd op formele klachten hierover, maar jullie dreigen wel met afsluiten (terwijl jullie al sinds 19/12/2018 geen diensten meer aan mij leveren en ik ook geen apparatuur meer van jullie heb), incassobureau's en het registreren bij Stichting Preventel.
Ik vind het al schandalig genoeg dat ik 3 maanden aan extra kosten moet betalen, omdat jullie de door jullie gemaakte fouten niet erkennen.


Nu dus wederom een door jullie gemaakte fout en hoop dat dit nu wel netjes opgepakt en opgelost wordt.
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 8 March 2019, 11:33

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 5
Hé yann,

Jammer om te lezen dat je een negatieve ervaring hebt gehad bij het opzeggen van je abonnement, ik wil graag kijken of ik iets voor je kan betekenen. Zou je voor mij daarom de volgende gegevens in een privébericht naar mij toe willen sturen:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin
Reputatie 5
Hé yann,

Ik heb je privébericht ontvangen, waarvoor bedankt

Ik zie dat je voor het opzeggen gebruikt hebt gemaakt van de overstapservice van KPN, hier is het probleem ontstaan omdat KPN ons destijds geen bericht heeft gestuurd dat je overstap en dat het opgezegd moet worden, wij waren dus niet op de hoogte van de opzegging. Ook geef je aan dat je geen reactie hebt gekregen op formele klachten maar ik zie dat we n.a.v. het klachtenformulier dat je gestuurd hebt geprobeerd hebben contact met je op te nemen maar we konden je niet bereiken.

De oorzaak van het probleem ligt dus bij KPN, zij hebben verzuimd tijdig de opzegging door te geven. Inmiddels heeft KPN wel contact opgenomen per e-mail waarin ze alsnog gevraagd hebben om het abonnement op te zeggen, dit is gebeurd en daar heb je een bevestiging van ontvangen. KPN is in dit geval verantwoordelijk voor de dubbele kosten dus voor een vergoeding zul je contact met hen moeten opnemen.

Wat betreft het retour sturen van je modem, dit is verwerkt dus je kan de herinneringsbrief als niet verzonden beschouwen.

Groet, Kevin
Hoi Kevin,

Bedankt voor je reactie.

Allereerst fijn om te vernemen dat de retournering van het modem dus toch verwerkt is.

Inzake het overstappen, blijft het een kwestie dat KPN aangeeft dat hun jullie tijdig in november hiervan op de hoogte hebben gesteld en dat jullie stellen dat dit niet zo is.

Hierin zit ik dus mooi klem tussen KPN en Tele2, waarvan één of beiden hun zaakjes gewoon niet goed in orde heeft.
Zolang ik geen inzicht krijg in jullie onderlinge communicatie kan ik hier dus niks mee om te bepalen wie gelijk heeft, daar KPN en Tele2 dus met de vingers naar elkaar wijzen en dus mede voor de vergoeding van de dubbele kosten.

Vind dit toch wel een erg treurige zaak, dat zoiets in 2018/2019 nog steeds niet normaal geregeld kan worden.

Je geeft verder aan dat er geprobeerd is contact met mij op te namen n.a.v. het ingestuurde klachtenformulier, maar ik heb geen enkele reactie vanuit jullie kant gehad.
Vind het dus erg vreemd dat er nu gezegd wordt dat ik niet bereikbaar zou zijn geweest.
Hierin lijkt je collega of lijken je collega's toch niet geheel eerlijk te zijn.

Groet, yann
Reputatie 5

Inzake het overstappen, blijft het een kwestie dat KPN aangeeft dat hun jullie tijdig in november hiervan op de hoogte hebben gesteld en dat jullie stellen dat dit niet zo is.

Hierin zit ik dus mooi klem tussen KPN en Tele2, waarvan één of beiden hun zaakjes gewoon niet goed in orde heeft.
Zolang ik geen inzicht krijg in jullie onderlinge communicatie kan ik hier dus niks mee om te bepalen wie gelijk heeft, daar KPN en Tele2 dus met de vingers naar elkaar wijzen en dus mede voor de vergoeding van de dubbele kosten.

Vind dit toch wel een erg treurige zaak, dat zoiets in 2018/2019 nog steeds niet normaal geregeld kan worden.


Het mooie van de overstapservice is dat, ongeacht waar de fout gemaakt is, de nieuwe provider er voor moet zorgen dat de dubbele kosten vergoed worden. Dus zelfs al zou de fout bij ons liggen dan hoef jij niet meer te doen dat contact opnemen met KPN en zal de overstapdesk er voor zorgen dat dubbele kosten vergoed worden.

Het bevreemd mij daarom dat je aangeeft dat KPN je opgedragen heeft om contact met ons op te nemen voor een oplossing en heb daarom zojuist gebeld met de overstapdesk van KPN. Zij geven mij aan dat n.a.v. de e-mail van KPN in februari direct een vergoeding is ingevoerd voor de dubbele kosten van december t/m maart en dat je hier van op de hoogte bent gebracht, ook in de notities van de klantenservice bij KPN staat dat je verteld is dat je een vergoeding zou krijgen.

Ik hoor graag je reactie
Hoi Kevin,

Excuses voor mijn late reactie, had geen reactie meer van je verwacht en er ook geen melding van gekregen, waardoor ik niet meer op het forum had gekeken.

De kwestie inzake de dubbele kosten is inmiddels opgelost.


Afgelopen zaterdag heb ik echter een herinneringsbrief van DOCdata - Tele2 ontvangen dat jullie nog niet (alle) apparatuur van mij teruggekregen hebben.
De brief is echter ongedateerd, maar er wordt wel in aangegeven dat ik de apparatuur binnen 2 weken terug gestuurd moet hebben anders brengen
jullie € 99,- kosten in rekening.
In de brief staat een referentienummer 4561206, wellicht heb je hier iets aan.
Ik snap niet waar dit nu vandaan komt, alles was een maand geleden toch duidelijk bij jullie aanwezig en dus opgelost?


Verder vraag ik me af of jij nog iets voor me kunt doen inzake de onterechte "Heraansluitkosten (19-02-2019)" van € 28,- in de huidige factuur?
Deze kosten heb ik inmiddels wel betaald, maar er is niets heraangesloten, daar jullie toen niets meer aan mij leverde.

Groet, yann
Reputatie 5
Hé Yann,

Fijn dat het nu duidelijk is wat betreft je dubbele kosten

De heraansluitkosten kan ik helaas niet voor je vergoeden. Je bent afgesloten geweest op 17 februari en daarna ook weer her-aangesloten op 19 februari.

De brief dat er apparatuur retour gestuurd moet worden kun je als niet verzonden beschouwen, alle apparatuur is terug volgens mijn systeem.

Als er nog vragen zijn hoor ik het graag van je.

Groet, Kevin
Reputatie 5
Gezien er geen vragen meer zijn gaat het topic bij deze op slot