beantwoord

Problemen WiFi in de avonduren

  • 15 March 2019
  • 7 reacties
  • 679 x bekeken

Sinds afgelopen Juli wederom klant geworden van Tele2 omdat wij eigenlijk steeds zeer tevreden waren over jullie service en jullie zelfs aanprezen. Helaas is daar de afgelopen maanden een ommekeer in gekomen. Eerste maanden geen problemen met internet (tv heeft tevens ook wat issues met pauzeren). Laatste 2 maanden daarintegen wordt ik gillend gek van het internet. Overdag en begin van de avond geen problemen maar na 22.00 begint het wat te haperen en rond 00.00 is het einde zoek. ELKE avond is het raak de internetverbinding verslechterd immens waardoor mijn computer niet eens meer in staat is een speedtest uit te voeren... Ik heb al vanalles bekeken het kastje, eco mode( wat ik toevallig eerder hier tegen kwam) en andere instellingen van het modem maar ik kom er niet uit en het frustreert mij enorm. HELP MIJ!
icon

Beste antwoord door Anonymous 15 March 2019, 10:21

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Is dat via wifi of is je computer bekabeld aan de modem verbonden?
Is dat via wifi of is je computer bekabeld aan de modem verbonden? dar is via WiFi omdst de kabel anders midden door de woonkamer loopt. Het gekke is tot 2 maanden geleden nooit problemen gehad. Dat maakt het des te frustrerender want het kan dus wel goed werken.
Reputatie 3
Badge +5
Toen ik de titel las, dacht ik gelijk aan de ECO stand. Ik begrijp dat dit het niet is en goed om te lezen dat je dit zelf al even hebt onderzocht. Heb je de WiFi tips al eens geprobeerd die op de site staan? Je kunt hier even kijken of je het door middel van de tips op kan lossen. Heb je al eens een keer getest of het internet in de avond/ nacht uren ook zo slecht is wanneer je het met een kabel hebt aangesloten? Ik hoor het graag.

Groeten Anton
Reputatie 7
Badge +12
Is dat via wifi of is je computer bekabeld aan de modem verbonden? dar is via WiFi omdst de kabel anders midden door de woonkamer loopt. Het gekke is tot 2 maanden geleden nooit problemen gehad. Dat maakt het des te frustrerender want het kan dus wel goed werken.

Wifi is een slechte drager.. als je buren opeens een access point erbij zetten werkte het de afgelopen 2 maanden goed en opeens niet meer.
Download eens Wifi ananlyser, dat is een tool die je laat zien welke kanalen druk bezet zijn en bv overlap hebben.
Het programma laat je ook zien welke kanalen je het beste kunt kiezen om interferentie tegen te gaan, die stel je dan in door in te loggen in je Tele2 Modem
En ik zou zeggen gebruik de 5GHz, die is sneller en de kanalen zijn niet druk bezet.
Moeten je apparaten die hiermee verbinden wel 5GHz geschikt zijn (Netwerkkaarten) en je Modem moet het ondersteunen (5GHz is sneller maar draagt minder ver vergeleken met de 2.4GHz)
Je Modem mag ook niet dicht bij bv een TV of draadloze telefoon staan, en gebruik goede afgeschermde kabels want 4G signalen storen ook (zet je (alle) Mobiel eens uit en zie wat dat brengt)
Je kunt ook een Wifi router op je Modem aansluiten, die ondersteunen dat en zenden een veel sterker signaal uit.
Een beetje goede drukt dan de stoorzenders wel weg, maar zijn iig niet goedkoop.
Maar begin maar met Wifi analyser, dit programma is gratis.
Reputatie 3
Badge +5
Ik heb nog geen reactie ontvangen. Is alles opgelost?
Reputatie 3
Badge +5
Aangezien ik nog geen reactie hebt ontvangen en wegens inactiviteit sluit ik dit topic.