Problemen met wifi Iphone en IOS14

  • 3 April 2021
  • 5 reacties
  • 1212 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 2 reacties

Goedenavond, 

In navolging van: 

 stel ik deze vraag, omdat er voor mij geen duidelijk oplossing helaas staat. Wie kan helpen? 

Iphone 6S, sinds enkele dagen laatste update IOS14 uitgevoerd. Daarna geen wifi meer mogelijk op mijn thuisnetwerk van Tele2. Alle logische stappen al doorlopen die ik kan vinden op internet. De telefoon kan wél met andere (niet tele2) netwerken verbinding maken. Andersom is het zo dat alle andere apparaten bij mij thuis het gewoon zijn blijven doen.

De telefonische klantenservice heeft mij proberen te helpen door de modem te resetten en te kijken of mac-beveiliging aanstaat. Maar ook zij krijgen het niet voor elkaar… 

De melding die ik op mijn telefoon krijg is soms alleen: “Geen verbinding met netwerk Tele2-FE mogelijk” en soms iets uitgebreider namelijk “Geen verbinding mogelijk met netwerk ‘Tele2 xx’. Als je netwerkbeveiliging wordt beheerd via een wifi-adres (ook wel MAC-adres genoemd), moet je mogelijk je prive wifi-adres uitschakelen of je netwerkinstellingen aanpassen”. 

Dat ‘prive’ knopje heb ik uiteraard al geprobeerd. Ook de netwerkverbindingen op de iphone helemaal gereset etc. Maar dat helpt niet. Welke ‘netwerkinstelling’ ik bijvoorbeeld nog via de router kan regelen weet ik niet. Ik heb in elk geval nooit een MAC beveiliging opgezet.

Op advies van de telefonische klantenservice stel ik nu hier mijn vraag. Hopelijk heeft iemand een oplossing om nog te proberen of herkent dit van zichzelf en weet hoe hij/zij dit heeft opgelost? Ik hoor het heel graag. Bedankt!


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Tja, apple heeft iets bijzonders gedaan. En in het andere topic kwamen we niet verder dan ga terug naar ios13. iPhone 6 is best wel oud. Ook nog wel netjes dat ze ios14 update ervoor maken, maar je kunt beter deze vragen in een Apple forum plaatsen. Met name, hoe kun je terug naar de oude situatie als je wifi wilt blijven gebruiken.

Tja, apple heeft iets bijzonders gedaan. En in het andere topic kwamen we niet verder dan ga terug naar ios13. iPhone 6 is best wel oud. Ook nog wel netjes dat ze ios14 update ervoor maken, maar je kunt beter deze vragen in een Apple forum plaatsen. Met name, hoe kun je terug naar de oude situatie als je wifi wilt blijven gebruiken.

Excuus, het is een 6S, iets jonger dus. Maakt dat nog verschil in mogelijke oplossing?
Vreemd is wel dat andere netwerken (behalve dus Tele2 bij mij thuis) wél gewoon werken...

Reputatie 7

Heb je deze twee mogelijkheden al geprobeerd? https://www.appletips.nl/ipad-wi-fi-problemen-oplossen/

Heb je deze twee mogelijkheden al geprobeerd? https://www.appletips.nl/ipad-wi-fi-problemen-oplossen/

Ja zeker, ook die mogelijke oplossingen zijn al geprobeerd maar zonder succes. Ik denk echt dat het aan een instelling van de modem / Tele2 ligt. Bij wifi netwerken van Ziggo, KPN etc. zijn er géén problemen. Zijn er dan nog mogelijkheden om te proberen? Alvast hartelijk dank weer.

Reputatie 7

Ken je iemand met een iPhone? Lukt het op die telefoon wel om te verbinden met jouw WiFi? Terugzetten naar fabrieksinstellingen kan ook helpen, maar dan zou ik zeker eerst een goede iCloud backup maken.