vraag

Problemen met NAT type op meerdere consoles

• 11 juli 2018
  • 4 reacties
  • 331 x bekeken

Heb al een tijdje problemen met de nat types op mijn consoles. Ik denk dat het algemeen bekend is dat dit een probleem is met de TG789bvn en ik heb het eerder altijd op kunnen lossen door mijn ps4 te koppelen aan het drop down menu onder 'Assign the public IP address of a connection to a LAN device'. Echter heb ik sinds kort ook een nintendo switch waarbij ik wederom een probleem had met het NAT type dit heb ik opgelost door nu mijn nintendo switch te assignen waar ik eerst mijn ps4 had staan.
Hier kwam ik erachter dat ik hier niet meerdere consoles kan machtigen waardoor ik nu dus of mijn nintendo switch of mijn ps4 een gewenst NAT type kan geven en dit het dus ook onmogelijk maakt om met meerdere mensen tegelijk op meerdere Nintendo switches samen tegelijk online te gamen bij mij thuis.

Is hier een oplossing voor? of is de enige oplossing om van provider te wisselen?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Helaas kan ik je daar niet mee ondersteunen. Het lijkt er op dat je de instellingen in het modem al hebt kunnen vinden. Ik hoop dan ook dat andere klanten je verder kunnen helpen.
Reputatie 7
Badge +4
1 publiek IP adres aan meerdere interne devices geven zal niet lukken.
Met IP V6 kan wel elk aangesloten device een eigen publiek IP adres krijgen.
Er zijn inderdaad providers waar je aan een IP V6 test kunt deelnemen.
Anders blijft de workaround 1 spelcomputer het publieke adres toekennen en in de DMZ zetten.
Badge +2
Vrijwel alle in bruikleen verstrekte combi modem/routers hebben nu eenmaal een beperkte instel mogelijkheid van het router gedeelte en dit is bij veel providers gewoon de standaard.

Wil je meer kunnen doen zoals in jou geval dan is de oplossing toch simpel. Koppel een eigen router aan de Technicolor, gebruik de DMZ en hij is alleen modem. Met je eigen router kun je dan instellen wat je maar nodig vindt en alle apparaten werken dan vanaf die router. Kijk wel goed welke router aan jou eisen voldoet want de keus hierin is enorm.
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag en groetjes,
Jasper