beantwoord

Problemen met internetverbinding op de Playstation

• 28 februari 2018
  • 9 reacties
  • 4487 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 4 reacties
Sinds een paar dagen heb ik geen internetverbinding meer op de Playstation 4. Ik ben verbonden met een lan kabel. Wanneer ik op de Playstation eenvoudig met het internet verbind via de kabel, dan krijg ik de melding dat het ip-adres niet gevonden kan worden. Om dat op te lossen heb ik geprobeerd om de Playstation een statisch ip-adres toe te wijzen. Echter, als ik dit doe geeft de PS4 de melding dat de internetverbinding is 'mislukt'. Ook staat er dat het nat-type is mislukt.

Nu heb ik van alles geprobeerd, van portforwarding in de router tot het willekeurig invullen van ip-adressen. Ik heb gelezen dat je iets moet aanpassen in de DMZ in de router, maar dit is mij niet gelukt. Kan iemand mij uitleggen hoe dit moet? Het aandragen van andere oplossingen zou ook erg fijn zijn.
icon

Beste antwoord door Gela 1 maart 2018, 15:10

Hier staat een uitleg van ThaGuest .
https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/dmz-functie-werkt-niet-van-het-technicolor-tg789bvn-modem-47624
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Wat voor modem heb je dan kun je namelijk bij tips kijken of er een uitleg staat.
Ik heb een media acces TG789bvn.
Badge +2
Hier staat een uitleg van ThaGuest .
https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/dmz-functie-werkt-niet-van-het-technicolor-tg789bvn-modem-47624
Die oplossing heb ik ook geprobeerd. Het probleem is dat wanneer ik mijn Playstation eenvoudig met het internet laat verbinden, de PS4 geen ip-adres kan verkrijgen. Ook kan ik geen ip-adres toewijzen in de router omdat mijn Playstation niet in het menu staat waar je kan kiezen welk apparaat je een public ip-adress wilt geven.
Reputatie 5
Badge +3
Heb je de lan kabel wel goed aangesloten in 1 van de gele poorten en niet per ongeluk op het rode poortje? Lijkt er op alsof de lan kabel verkeerd zit of mogelijk defect is.
De kabel zat al in een gele poort. Ik heb hem in een andere gestopt en nu heb ik eindelijk weer verbinding, het lijkt er dus op dat de poort kapot is. Ik heb nu wel nat type 3 verbinding, hoe moet ik dat oplossen?
Reputatie 5
Badge +3
Zou dan de stappen volgen in de link die eerder gestuurd is
Gelukt! Bedankt voor de hulp!
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag en groetjes,
Jasper