Probleem twee routers en Internet

• 7 oktober 2017
  • 5 reacties
  • 294 x bekeken

In de meterkast staat de router van Tele2. Vanwege deze locatie is de Wifi zeer slecht en is daarom uitgeschakeld
De router is verbonden met een Cisco router in de huiskamer. De wifi en Internet doen het hier goed
Wifi werkt op alle apparaten.
Thuisnetwerk draait perfect, maar mijn camera kan ik niet via Internet bekijken.
Wie kan mij helpen met de juiste instellingen? Ik weet dat ik poorten moet instellen, maar waar en hoe?
https://imgur.com/a/DJw6i
https://imgur.com/fuPRDED

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Badge +2
De router van Tele2 is een modem waar ook een beperkte routerfunctie inzit.
Je hebt een Cisco router erbij gezet, wat zeer verstandig is vanwege alleen al de wifi ontvangst.
De Modem in de meterkast staat dan in DMZ en de Cisco is via Lan naar Wan verbonden.
Daarmee heb je niets meer met de modem te maken en de Cisco regelt het verkeer van en naar buiten.

De instellingen voor je camera maak je dus in de Cisco router en niet meer in de modem.
Poorten zomaar open zetten is een erg slecht idee. Doe maar niet.

Gebruik gewoon een vpn verbinding voor je camera en haal die van de standaard poort 80 af. Als je dat al niet hebt gedaan natuurlijk.

Mijn camera werkt op een poortnummer tussen de 2000 en 2500 en heeft als ip adres 192.168.2.100 en werkt op een open vpn verbinding. Dat is via Protocol tcp poort 443.

Dit is simpel ingesteld in mijn Asus router waarin ook de open vpn standaard al aanwezig is.
Vervolgens de door de router gegenereerde file in de diverse mobiles gekopieerd en het werkt waar dan ook. Zo zou het bij jou ook moeten kunnen gaan.
Hoi Gela
Bedankt voor je reactie
Ik heb het al eerder werkend gehad door de poorten open te zetten, echter na een stroomstoring lukt me dat niet meer.
VPN ken ik niet en het gaat ook niet om een camera maar om meerdere.
Modem al een Harde reset gegeven na de stroomstoring?
Zo nee dat even doen en dan opnieuw configureren.
Dat is dus het probleem, dat ik de instellingen niet meer weet met betrekking tot de poorten
Reputatie 1
Badge +1
Wegens inactiviteit heb ik dit topic gesloten