(PPTP) VPN

• 8 november 2017
  • 5 reacties
  • 775 x bekeken

Probeer iemand te helpen met Tele2 die problemen heeft met het opzetten van een PPTP VPN verbinding naar haar werk. Zelfde laptop zelfde VPN verbinding werkt wel elders.

Probleem zit dus ergens bij Tele2 in in configuratie van de router die Tele2 bij de klant neerzet. Ken het exacte type niet, zou ik even moeten uitvragen als dat heel relevant is maar ik kan me bijna niet voorstellen dat ik de eerste ben die hier wat mee probeert te doen.
Is dit een bekend issue en is er een hapklare workaround voor die uit te voeren is zonder met DMZ en losse routers aan de slag te gaan en daarmee de Tele2 router (en dus verdere support...) te passeren?

Klantenservice al gebeld maar die geven je een beetje slappe koffie in de vorm van het welbekende "zakelijke abonnement" argument zodra je over VPN begint dus daar kom ik niet verder mee.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Tik in dit subforum in de zoekbalk en zoek op VPN. Er zijn wat topics met inlichtingen.
Tik in dit subforum in de zoekbalk en zoek op VPN. Er zijn wat topics met inlichtingen.

Kon daar niet in een adequaat antwoord vinden in een redelijk tijdsbestek.
Reputatie 5
Badge +3
Helaas ondersteunen wij bij Tele2 het inderdaad niet dus je moet het toch van de topics hebben of misschien een andere klant die je kan helpen. Sorry voor het ongemak.
Probeer iemand te helpen met Tele2 die problemen heeft met het opzetten van een PPTP VPN verbinding naar haar werk. Zelfde laptop zelfde VPN verbinding werkt wel elders.

Probleem zit dus ergens bij Tele2 in in configuratie van de router die Tele2 bij de klant neerzet. Ken het exacte type niet, zou ik even moeten uitvragen als dat heel relevant is maar ik kan me bijna niet voorstellen dat ik de eerste ben die hier wat mee probeert te doen.
Is dit een bekend issue en is er een hapklare workaround voor die uit te voeren is zonder met DMZ en losse routers aan de slag te gaan en daarmee de Tele2 router (en dus verdere support...) te passeren?

Klantenservice al gebeld maar die geven je een beetje slappe koffie in de vorm van het welbekende "zakelijke abonnement" argument zodra je over VPN begint dus daar kom ik niet verder mee.

kevinsky PPTP is geen veilig protocol, Buddy, ik had veel problemen ondervonden bij het vinden van VPN en ik zocht naar Google "fastest VPN", en ik vond dit resultaat https://www.reviewsdir.com/fastest-vpn-services/ en ik dit artikel vond ik Nord VPN. Voor mij is Nord VPN het beste. Het biedt 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie, dus maat mijn aanbeveling is Nord.
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne feestdagen en groetjes
Jasper