beantwoord

Portforwarding

• 24 oktober 2015
  • 21 reacties
  • 725 x bekeken

Reputatie 1
Hallo ik doe mijn verhaal voor mijn zwager Ron omdat hij deze materie niet snapt en ik het voor hem behartig. Ik spreek dan ook in de ik vorm omdat ik zogezegd mijn zwager Ron ben.

Ik heb altijd werkend port forwarding ingesteld gehad en ongeveer 2 maanden geleden werkte het niet meer. Ik heb echt alles uitgezocht en me toen maar met de klantenservice van gebeld want ik het kon alleen nog maar aan het modem liggen. Ze zijn toen op afstand gaan kijken en ik kreeg gelijk. Het lukte hen ook niet om een port te forwarden, geen enkele. Dus kreeg ik te horen dat ik een oud modem had en dat het waarschijnlijk daar aan lag. Ik heb toen een nieuw modem gekregen en de oude opgestuurd. Maar nu werkt het met het nieuwe modem ook niet. IK heb 2 x gebeld met de klanten service maar ze zeggen doodleuk we ondersteunen dit niet dus vraag maar op het forum. Waarop ik gezegd had maar jullie collega had het laatst op afstand geprobeerd maar kreeg het niet voor elkaar en heeft een nieuw modem gestuurd dus jullie kunnen het op afstand testen. Nee, ik moest mij op het fourm maar melden. Belachelijk dit!
Wat een slechte service van tele2!
Wie kan mijn helpen?
icon

Beste antwoord door eric 24 oktober 2015, 17:53

Als je alle vrijheden en beveilig zelf in de hand wil hebben dan is een eigen router de beste mogelijkheid. Een provider geeft in de modem/routers vaak maar een beperkte set aan vrijheden.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Routertje erachter hangen is een optie, ben het wel met je eens dat dit niet kan bij de tele2 modems is niet meer anno 2015,.
Reputatie 7
Badge +4
Als je alle vrijheden en beveilig zelf in de hand wil hebben dan is een eigen router de beste mogelijkheid. Een provider geeft in de modem/routers vaak maar een beperkte set aan vrijheden.
Reputatie 1
Maar hebben ze het er overal uit uitgegooid dan? Het heeft altijd goed gewerkt.
Reputatie 5
Badge +3
Davolink2020 ?
Reputatie 5
Badge +3
Dat is bij andere (lees 90%) wel goed geregeld hoor, daar is poorten openen appeltje/eitje en nu heb ik het alleen nog maar over portforwarding, en de beveiliging is gewoon prima, denk dat ze daar toch een wat betere/modernere techniek hanteren.
Reputatie 1
Het is een hagel nieuwe weet eigenlijk niet of het weer een davolink 2020 is. Ik zal eens vragen. Maar dan nog het is toch van de zotte dan je niet eens een poort open kunt zetten.
Reputatie 1
En dat ze je gewoon afschepen met dat ondersteunen wij niet. Is bij KPN echt anders.
Reputatie 5
Badge +3
Niet alleen bij KPN hoor,..;)
Reputatie 1
Het is een Comtrend Multi-DSL IAD model VI-323u
Reputatie 5
Badge +3
http://tele2.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1052
Reputatie 1
Die had ik al gevonden, bedankt maar dat is toch niet de manier. IK denk dat hij beter kan opstappen.
Reputatie 1
Mijn zwager is er doodziek van.
Reputatie 1
Contract van hem is net verlengt.
Kun je via de rechtsbijstand dit aanvechten?
Reputatie 5
Badge +3
Dat denk ik niet, en als hij z'n contract net verlengd heeft dan zou ik toch voor een routertje erachter gaan.
Deze zijn niet erg duur, lijkt me in dit geval de beste oplossing.
Zie hier: https://www.conrad.nl/nl/tp-link-tl-wr841n-wifi-router-24-ghz-300-mbits-399734.html?WT.mc_id=gshop&gclid=CJ6P3JPT28gCFU-6Gwod2TcOBg&WT.srch=1
Reputatie 1
Maar dan moet je toch nog altijd via het modem van Tele2?
Hoe ziet dat er uit qua aansluiten?
Reputatie 5
Badge +3
http://computertotaal.nl/vraag-en-antwoord/1650/hoe-plaats-ik-een-tweede-router#FA2w2Jt2JStOptxE.97
Badge +2
En dat ze je gewoon afschepen met dat ondersteunen wij niet. Is bij KPN echt anders.

Lees je ook wel eens mee op de KPN site?

(Schaamteloos gekopieerd van het forum)
Zojuist de V10 van KPN aangesloten, ik heb UPnP aangevinkt in de modempagina, maar mijn nat type staat op 'gemiddeld'. Na gezeik met de V8, V9 nu ook met de V10? Heeft KPN dit na al die jaren nog steeds niet opgelost?!

Hoe krijg ik mijn nat DEFINITIEF op open? Aan Xbox/Microsoft ligt het niet, want daar heb ik meerdere keren uren mee aan de telefoon gehangen. Het probleem ligt bij KPN die hun modems maar 'dicht blijven spijkeren'.
Reputatie 5
Badge +3
Bij KPN is Portforwarding 100% niet dichtgetimmerd zie hier: http://pc-en-internet.infonu.nl/tutorials/34483-port-forwarding-met-kpn-experia-box-sneller-downloaden.html
Dan ligt het echt aan de gebruiker, dat heb je uiteraard bij elke provider.
Bij Tele2 zit dat toch wel even anders in mekaar,..
Van het KPN forum: http://forum.kpn.com/t5/Internet/Experia-Box-v10-Veelgestelde-vragen/m-p/344379#09
Reputatie 1
Ik ben bekend met dat modems er niet altijd beter op worden als er nieuwe versies uitkomen. Ik heb nu ook een V10 recent gekregen omdat KPN FON niet werkte maar dat lag niet aan het modem maar aan KPN FON. In ieder geval kan ik de duvel en zijn ouwe moer open zetten en benaderen van af buiten.

Ik heb 100/100MB en haal 98/115MB dus ik ben zeer tevreden met KPN. Ik haal met mijn samsung s4 90MB aan download via wifi. En elk jaar krijg bel ik voor een nieuwe aanbieding die dan ook steeds krijg.

IK ben bij tele2 weg gegaan omdat elke jaar mijn download snelheid met 2MB verminderde. Als ik dan vroeg hoe dat kwam zeiden ze het word drukker op het net of andere domme antwoorden tot dat ik zo weinig over had dat ze mij aanboden om voor minder geld genoegen te nemen me de lage snelheid. Adios Tele2.
Reputatie 5
Badge +3
Het is echter een feit dat Tele2 in veel gevallen de snelheden bij lange na niet haalt, dit is mede de oorzaak van de techniek die Tele2 nog hanteert,..
Er zijn plenty voorbeelden van wijken waarbij KPN en Tele2 klanten naast elkaar wonen met hetzelfde tot-abonnement waarbij de Kpn klanten de snelheden wel halen, andersom is een zeldzaamheid, de goedkopere prijzen van de Tele2 diensten is uiteraard alle waar naar z'n geld,..
Reputatie 1
Nou hij moet maar kijken wat hij doet. Ik denk dat een 2e router voor hem de enige keuze is. Maar ik kan het weer aan elkaar breiden want hij kan niets op dat gebied.